Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

9.8.2011 20:56

Onks tää sama ku Motoforce Racing kampiakseli?
http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_ ... fu88rcvcb6

Jos ei niin mistä sais halvimmalla?

Onks teillä kokemusta tosta RMS Racingistä?
EDIT: Eli tuo RMS Racing kampiakseli on samalta valmistajalta kun Motoforce, ainakin mitä luin tuolta. Ja monet on sanonu että on ihan laadukas, ja youtubessa on monia videoita joissa on 70cc pytty ja RMS kampura, ostanpa tämän.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

9.8.2011 21:40

Ei ole, sillä Motoforcelta on ainakin 3 eria mallia, stantard, reinforced ja racing. Toi linkkaamasi kampiakseli on reinforced.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

10.8.2011 0:22

Okei, tilasin ton RMS Racingin, eiköhän se kestä ihan hyvin jos huhut on totta että se on samalta valmistajalta kuin Motoforce.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

10.8.2011 9:44

Nèmesis kirjoitti:Okei, tilasin ton RMS Racingin, eiköhän se kestä ihan hyvin jos huhut on totta että se on samalta valmistajalta kuin Motoforce.

Motoforce racing on samalta tehtaalta mitä hebon kampiakseli, ainakin gearparts24 mukaan.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

10.8.2011 14:52

Ja scooter attackin mukaa viel top perfomances on sieltä ja se on ainaki laatufirma et kyllä kestää :)

Itellekki tulee tuo koha ny saan ekan erän palkasta.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

18.8.2011 17:34

saako petarissa olla välystä sivulle päin?

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

18.8.2011 18:00

Ei saa.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

18.8.2011 20:23

Tääki o sellai et mitä pitää "välyksenä" C3 ja c4 laakereis ainaki tos piikis tuntu selkeesti uutenaki et on pientä heilumista sivuunki, se on just se cälys, mikä on vakiona. Mut ei ny mitää merkittävää sais olla. Tonki tuntee vaa ku iha varovasti kokeilee tunteella ;)

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

18.8.2011 20:50

Ei se säteittäsvälys pitäs tuntua, se välys on millin sadas- ja tuhannesosia. Jos sen kädellä tuntee, niin on jotain pielessä laakerissa. Esimerkiksi kyseessä voi olla piraattilaakeri, mitä Koyon merkin alta löytyy pilvin pimein. Koyon aidot laakerit maksaa enemmän kuin joku 15€ ja logo on kaiverrettu, eikä leimattu, mitä piraateissa on.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

19.8.2011 9:59

ostin sellaset petarit missä on kumiset pölysuojat molemmin puolin,nii kannattaako ne otaa pois vai jättää

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

19.8.2011 11:46

Siis mitäh? Onks ne siis ihan jotku suojat, vai tarkoitatko mahdollisesti stefoja?

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

19.8.2011 12:58

Varmaa ostanu suojatut 2rs laakerit, joita käytetää vaihevehkeis esi. takapyörän laakereina.

Ei todellakaa käy petareiks, mut jos noi on jotku ihme c3 välyksel olevat suojuksel ni revi suojat veke.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

20.8.2011 10:13

Ensinnäkin, vältzi, opettele kirjoittamaan isolla alkukirjaimella. On myös suositeltavaa käyttää päättövälimerkkejä.

Toisekseen, itsevoitelevat laakerit joissa on pölysuojat, eivät ole tarkoitettu petareiksi. Säästä itseltäsi päänsärky sekä monta työtuntia, ja hommaa kerralla kunnon laakerit.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

22.8.2011 13:48

Terve vaan. Nyt meinaa usko loppua...

Kyseessä Keeway F-Act -08. Vakio pirisarjaa lukuunottamatta. Ajettu 11000+ km.

Etuvariaattoria kasatessa (kampi)akselin pituus ei riitä! Kaikki osat oikein päin ja oikeassa järjestyksessä mutteria saa juuri ja juuri kierroksen verran paikalleen sormineen. Kokeilin myös ilman remmiä, ei vaikutusta.

Akselin boori ei ihan riitä edes laipan prikkaan, ja sen pitäisi riittää vielä kickstartin räikkärattaaseen... Mitä ihmettä??

Eli: Kampiakselin "paksumpaa kohtaa" vasten tuleva lyhyempi pusla/holkki -> sähköstartin vapaakytkin/isoratas -> takalevy+rullakuppi (rullat varmasti paikoillaan) -> pidempi holkki (kunnolla pohjassa asti rullakupin sisällä) -> ohut prikka -> laippa prikkoineen -> räikkäratas -> jousi(?)prikka -> mutteri. Ei onnistu.

http://www.china-motorcyclepart.com/category.php?id=429

Kaikki osat alkuperäisiä (rullia lukuunottamatta, mutta eihän ne tähän vaikuta).

Voiko kampiakseli hajota niin, että toinen puoli painuu sisään päin?! Kuulostaisi aika oudolta kyllä... mutta mitään muutakaan en keksi.

Etuvariaattori on tähän mennessä avattu ja kiristetty kolme kertaa pulttipyssyllä (maltilla, mutta tiukkaan) ja nyt viimeisimmän kerran käsin (pitäen vastaan magneeton vauhtipyörän mutterista). Akselia ei ole koskaan lyöty päittäin. Petilaakerien poikittaisvälys tuntuu juuri ja juuri käsissä, muttei vaikuta pahalta.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

22.8.2011 15:15

Sähköstartin kytkin ei ole pohjassa. Pyöräytä sitä vastapäivään niin pitäisi upota paikalleen.