Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

2.3.2011 2:30

Ehdottomasti Next-R, hinta/laatu suhde parhaimpia mahollisia

2.3.2011 22:23

Tuleeko lisää tehoja jos ottaa Gianneli Next putkesta paisarista sen kuristuksen?

3.3.2011 0:50

Kopisto kirjoitti:Tuleeko lisää tehoja jos ottaa Gianneli Next putkesta paisarista sen kuristuksen?


Tietenkin.

3.3.2011 0:55

Kumpi mahtaa siis olla parempi jos on kuristamaton Technigas Next-r ja giannelli next josta on ihan kaikki kuristukset poistettu?

3.3.2011 14:59

Next-r

3.3.2011 20:24

NukkuMatti kirjoitti:Next-r

+1

5.3.2011 15:40

Onko tässä: http://www.tmi-janikaasalainen.fi/tehop ... -4046.html putkessa kuristus? Pitäisi hankkia uusi putki, koska vakioputki on ruosteinen ja täynnä paskaa. Ja en halua että huippunopeuuta tulisi paljoa lisää, mutta kiihtyvyyttä voisi tulla.

5.3.2011 15:44

Tossa lukee että viritetyllä mopolla ei saa ajaa yleisellä tiellä, eikä tossa lue että olis E-hyväksytty, jote toi on iha tavallinen tehari.

5.3.2011 16:18

<^> kirjoitti:Onko tässä: http://www.tmi-janikaasalainen.fi/tehop ... -4046.html putkessa kuristus? Pitäisi hankkia uusi putki, koska vakioputki on ruosteinen ja täynnä paskaa. Ja en halua että huippunopeuuta tulisi paljoa lisää, mutta kiihtyvyyttä voisi tulla.


Ainaki ennen ollu noissa putkissa kuri ja luultavasti edelleen on.

5.3.2011 17:02

On kuristettu malli, E-hyväksyntä napottaa kyljessä, ja jos Kaasalaiselta katsoo niin melkein jokaisessa viriosassa lukee tuo "viritetyllä mopolla ajaminen...".

Kromiputki pitää saada!

6.3.2011 22:57

Nyt pitää saadaa kromiputki! :idea: Easypartsilla olisi ainakin Gianelli Extra ja Leovince ZX tarjolla.
Onko/onhan molemmista helposti se "kuristus" poistettavissa? Vaikuttaako kuristuksen poisto ääneen? Hiljaisena pitää pysyä. Gianellin hinta satasen ja Leovince n.70 kymppiä päälle. Mitä saan tuolla 70€ ylimääräistä? Kannattaako ollenkaan maksaa niin paljoa lisää? Olisiko muita kromisia ehdolla? Jossain on puhuttu Gianellin paisarissa olevasta kuristimesta? Saako sellaista millään pois? Putken kiiltävää pintaa tärvelemättä siis? :s

6.3.2011 23:09

Kai minkä tahansa putken voi viedä kromattavaks, mutat kyllä seki maksaa.

Kromisia putkiahan nyt löytyy vaikka kui ja paljo esim. Laser X-pro, turbokit cromada, jotku stage6:n putket on kromisia, ainaki pro replica, kaikki technigasit saa kromisena, ja kyllä niitä varmana on paljo muitaki.

Kato tietopankista moposkoottereiden tehoputket, sieltä löytyy hiukka tietoo kaikennäkösistä putkista.

Vähän jo on opiskeltu...

6.3.2011 23:28

Olen kyllä lukenut nuo tietolähteet. Eli onko "kuristus" aina helposti poistettava juttu, kuten pilli, käyrän alkupäässä, vai voiko siitä tulla arvaamaton harmi? Molemmat ehdottamani ovat hiljaisia, hyvät alaväännöt, ja sopivat vakiosylkylle. Jos kuristuksen poisto on yhtä helppoa molemmissa, lienee turhaa maksaa siitä Leovincestä melkein tuplahintaa? Jos harkitsisin itse kromaavani, kai se sitten kannattais tuo orkkis kromata? Jos haen uutta, joita on saatavilla maalattuna ja kromattuna, eikö kannata silloin kromattu valita? Noi Laserit kyllä meni multa ohi, kiitos niistä. Technigas meni ohi, koska en hiffannut Easypartsilta niitä kromisena, enkä NRG:hen sopivaa? Tietääkö joku noi kuristusten poiston eroavaisuudet?

6.3.2011 23:40

Yleensä ne kuristukset on joku holkki alkukäyrässä, normaalisti parilla hitsipisteellä kiinni, tuskin vaikeeta ottaa pois. Ja haluatko siis vain pelkästään kromiputken, vai teharin kromisena? Ja haetko tehoo, näyttävyyttä, hiljasuutta vai mitä?
Laseri on muute aika kohtuu hyvä putki, ittellä on.

7.3.2011 0:15

Asiasta kukkaruukkuun.

Onkos kukaan hiekkapuhaltanu putkia? Mietityttäs tuleeko siitä sellanen perus hopeen sävynen vaiko mitäkö. Ja muutenkin, kun tuo Stage6 Pro on niin ohutta tavaraa, että ei huviksee sitä viittisi puhallella :D