Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

13.2.2011 13:44

Maley kirjoitti:Minkähälainen vp-jousi mahtaa olla paikoillaan?


Luultavasti ihan vakio ja ajeltu on 18k niin on varmaan hiukan löystynyt? Tuskin koskaan vaihdettu edes.

13.2.2011 14:00

Noniin eli nyt niin löysä vp-jousi ettei jaksa vetää piikillä, vaihappa tilalle 15% vp-jousi, kannattaa ottaa se kuri pois putkesta tulee niinku eri putki ;)

13.2.2011 14:00

Vaihappa sinne vaikkapa malossin keltne vp- jousi, eli +15 ni lähtee samantie vetämää, tuttu juttu kaverin skobasta ku siin oli hemmetist liia löysä vp ;) Tai sulla ku on kurilline tehari, ni +7, eli valkoneki aika varmast riittää, ku ei taia olla yhtää enemmi potkuja ku vakiossakaa.
E: Maley oli nopeempi :D

13.2.2011 17:32

Joo en mä kurii pois ota, ku kerra jääty jo kiinni niin se saa riittää. Luultavast otan prikan vaa varist pois nii se saa kelvata niin säästytään veroilta.

Mut kiitokset vastauksista ;)

Tehari

14.2.2011 15:12

Aattelin ku kerran ostan teharin nii ostan jonku vähä laadukkaamman ettei heti hajoo. Kattelin tota leovince tt:tä ja leovince zx. Mitä eroo noilla putkilla on ja kummalla kiihtyy nopeemmi ku en haluais max. nopeutta kauheesti lisätä. 60 riittää ku en haluu veroja. Mielummi ostaisin TT:n ku on 40€ halvempi =)
Nii ja toinen kysymys et voiko ton tt:n lakata tollasella:

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... 400ml.html

ja kestääkö toi kuumuutta hyvinki?

14.2.2011 16:59

Miks ei vois koska touha on just kuumakesto maalia, ja tossa lukee että kestää 650 astetta lämpöö.

Mäki ostin tota pakoputkille yms. tarkotettuu kuumakestomaalia varaosaliikkeestä ja pitäis maalata skootterin ja oman mopon putkii ku alkaa ruostuu ettei menis puhki niinku skootterista alkukäyrä meni.

Mul toi maali on viel mukavasti sellast hopeen/harmaan väristä ni ei tuu iha mustaa putkee.

Leovince TT

14.2.2011 18:35

ok, eli voin suoraa tolla lakka spraylla maalata ton leovince tt:n :D

No entäs mitä eroo noil leovince tt:llä ja zx:llä on? zx on vaan 40€ kalliimpi mut onko mitään suurempia eroja?? tt:stä tiiän sen verran et on alavääntö putki ja kiihtyy hyvin noiden kans mutta, miten saan kulkee sen n.60km/h silleen ettei kone huuda täysil sillei et se kiihtyis hyvin?

Ja itelläni on kymco super 9 07 ja nyt on vireinä pelkkä multivari jossa vakio rullat ja vp ja kytkinjouset on myös vakio kun en oo saanu sitä isoa mutteria auki joka pitää sen kykimen kasas :(

15.2.2011 15:47

No tuo koneen huutaminen onkin mielenkiintoinen juttu, jos pidät prikan paikoillaan niin huutaa, jos pidät kurit paikallaan ja prikan pois niin et saa kaikkia tehoja irti + huutaa. Sun kyllä kannattaa vaihtaa ne kytkinjouset + vp jos haluat irti siitä mahdollisimman paljon.

15.2.2011 17:35

juu voisin käydä rautakaupast ostaa ison jakarin nii saisin auki.. ;)
Eli 15+ vp ja kytkinjouset entäs kympi on parempi kuriton tehari ja prikka vai kuristettu tehari ja prikka pois?? :roll:

Nii ja jos joku tietää sen kytkimen mutterin koon nii vois laittaa.. ;)

15.2.2011 17:38

Kuriton tehari ja prikka, kiihtyy paremmi, tosin sitte ei kannata aivan kaasu pohjassa koko ajan huuattaa.

15.2.2011 18:22

ok =)

15.2.2011 18:42

Pyrtsi kirjoitti:juu voisin käydä rautakaupast ostaa ison jakarin nii saisin auki.. ;)
Eli 15+ vp ja kytkinjouset entäs kympi on parempi kuriton tehari ja prikka vai kuristettu tehari ja prikka pois?? :roll:

Nii ja jos joku tietää sen kytkimen mutterin koon nii vois laittaa.. ;)

Kytkimen mutterin koko tais olla mulla ainakin piaggion kytkimessä joku 34, avasin sen semmosella isolla säädettävällä jakarilla. Ekalla kerralla on sitten aika saakelin tiukassa. :s
Sori oli vähän OT...

27.2.2011 20:39

phellow kirjoitti:
Pyrtsi kirjoitti:juu voisin käydä rautakaupast ostaa ison jakarin nii saisin auki.. ;)
Eli 15+ vp ja kytkinjouset entäs kympi on parempi kuriton tehari ja prikka vai kuristettu tehari ja prikka pois?? :roll:

Nii ja jos joku tietää sen kytkimen mutterin koon nii vois laittaa.. ;)

Kytkimen mutterin koko tais olla mulla ainakin piaggion kytkimessä joku 34, avasin sen semmosella isolla säädettävällä jakarilla. Ekalla kerralla on sitten aika saakelin tiukassa. :s
Sori oli vähän OT...


Ite suosittelen tota et prikka paikallaa ja teharista kuri irti, itellä on sillai ja kiihtyy iha helkutin hyvin vaikka ei oo säädöis tällä hetkellä :D jos jätät prikan nii sitte ei kaasupohjas kannata ajaa kokoaikaa :D

Nyt on muute se Giannelli Reverse kiinni, ja 4,3gr rullat paikoillaan... Suutin on joku numero 66, oli huollossa laittanu, ja vakio kytkin ja vastapaine jouset paikallaa viel, mutta nyt kulkee jo tosi hyvin ja mittari näyttää vähä päälle 70 ku kaasupohjas ajaa, ja sitte ku laitan säätöihin nii mittariin menee varmaa sen 75, mutta oikeeta jtn 60? :D

1.3.2011 22:11

Kumpi olis parempi technigas next-r vai gianelli next? Suzuki street magickii siis, ja tietenki putkien kurit poistettuina.

1.3.2011 22:41

aikalailla yhtä laiskoja putkia, mutta tecnigas vissii vähä parempi ku giannellissa niitä ihme 'kuristuksia' keskellä paisaria.