Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
30.1.2011 19:35
selvä, kiitoksia.
pitääpä katsoa mistä kampuran hommaa. Stormillakin oli ihan kohtuuhintainen (75e) kampura vaakaminarelliin, olisi ainakin helppo hakea.
30.1.2011 19:37
Joo se on varmaa iha hyvä peruskäyttöö. Ulkomailt nää "vahvistetut" maksaa siihe satasen pintaa ja ainaki kestää. Mut jos tosiaa vakiopytty ni eipä sil mitää välii oo.
30.1.2011 23:41
ite ostin just sen 75e maksavan rms merkkisen kampiakselin ja ihan hyvä on.
ja hyvin on nyt pelittäny ku oon ajellu 50-100km sisäänajoa.
30.1.2011 23:51
Kyllä noi peruskampurat kestää varmasti vakiopytyllä. 3500km Motoforce standardilla tullu ajeltua.
27.2.2011 16:13
moi!
eli aloin miettii virejä skootteriin, ja tuli mieleen alakerta. kun on tälläset virit:
70CC STAGE6 RACING
TECNIGAS RS II 70CC
19MM DELLORTO PHBG
POLINI SPEED CONTROL multivar
powerfiltsu
milloin pitäis vaihtaa kampiakseli? mopona toimii CPI Formula 07. veikkaan että alkuperänen kampiakseli ei jaksa 70cc vai olenko väärässä? cepolla on täl hetkel ajettu jtn. 3500 kilsaa
etukäteen kiitos
27.2.2011 17:50
En usko, että vakio kampiakseli kestää tuon Racingin ostat, vaan vanhemman kampiakselin suoraan niin kestää varmasti.
27.2.2011 23:20
_pav3 kirjoitti:moi!
eli aloin miettii virejä skootteriin, ja tuli mieleen alakerta. kun on tälläset virit:
70CC STAGE6 RACING
TECNIGAS RS II 70CC
19MM DELLORTO PHBG
POLINI SPEED CONTROL multivar
powerfiltsu
milloin pitäis vaihtaa kampiakseli? mopona toimii CPI Formula 07. veikkaan että alkuperänen kampiakseli ei jaksa 70cc vai olenko väärässä? cepolla on täl hetkel ajettu jtn. 3500 kilsaa
etukäteen kiitos
Kampura kestää helposti, tosin sähköt ei riitä.
Sylinterin tehoalue 9000-12000rpm, putken tehoalue 8000-11000rpm ja sähköt kestää vähän päälle 10000rpm. Tosta voi jo päätellä, että setti ei tule toimimaan maksimitehoilla.
Jos et halua sähköjä vaihtaa, Sportti-tason sylinteri on hyvä vaihtoehto. Suosittelen myös Powerfilterin tilalle vaahtomuoviputsaria, esim. PiperCross.
5.3.2011 22:06
Kuin paljon kestää gilera stalkkerin vakio kampura viritystä?
5.3.2011 22:24
Reetuhai2 kirjoitti:Kuin paljon kestää gilera stalkkerin vakio kampura viritystä?
Kyllähän se nyt perus 70cc sport sylinterin kestää mutta sitte kun tehoa alkaa löytymään 10hp ja ylikin niin kampiakseli kannattaa vaihtaa. Ja riippuu tietenkin että paljon vakiokampiakselilla on ajettu.
6.3.2011 13:07
Noo tota onha sillä kampuralla ja kaikilla muilla vakio osilla (paitti variaattori on eri), on ajettu sellane 15097km ja viime kesänä ei toimi 3/4 ajasta ollenkaa..
Onha sillä vähäse tullu ajettuu. Ihme kyllä alkuperänen sylkkä ja mäntä sun muut on viel kestäny eikä oo ees tehot lähteny.
6.3.2011 18:42
Reetuhai2 kirjoitti:Noo tota onha sillä kampuralla ja kaikilla muilla vakio osilla (paitti variaattori on eri), on ajettu sellane 15097km ja viime kesänä ei toimi 3/4 ajasta ollenkaa..
Onha sillä vähäse tullu ajettuu. Ihme kyllä alkuperänen sylkkä ja mäntä sun muut on viel kestäny eikä oo ees tehot lähteny.
Tässä tapauksessa suosittelen että jos laitat 70cc sylinterin niin kannattaa myös samalla vaihtaa uusi kampiakseli, laakerit ja stefat.
15.3.2011 19:46
Reetuhai2 kirjoitti:Noo tota onha sillä kampuralla ja kaikilla muilla vakio osilla (paitti variaattori on eri), on ajettu sellane 15097km ja viime kesänä ei toimi 3/4 ajasta ollenkaa..
Onha sillä vähäse tullu ajettuu. Ihme kyllä alkuperänen sylkkä ja mäntä sun muut on viel kestäny eikä oo ees tehot lähteny.
Uskaltaisin väittää että tehoja on hävinnyt ajanmyötä! Perus koneremppa (tiivisteet laakerit, stefat, ja mäntä) huomaat varmasti eroa tehoissa.
15.3.2011 19:57
No kyllä siinä on kaikki puristukset ja muut tallessa, ei oo kyllä mihinkää kadonnu. Piaggion moottorit on laatua!
22.3.2011 10:30
Ei kukaa sattuusi tietämään mistä sellanen ääni peräsin, ku yhtäkiä vauhtia hiljennettäes tai tyhjäkäynnillä rupiaa laahaamaan joku.
Niinku joku väljä kiekko pyöris akselin ympärillä.
Se vaan alkaa ihan randomilla joissain kohis ja loppuu niinku alkanukki.
Siinä samalla kierrokset lähtee vaeltelemaan.
Ja se kyllä loppuu, ku antaa kierroksia.
Imupuolen jo eilen putsailin ja kattelin.
Kaikki on kiinni niiku pitääki, magneetto, vari ja kytkin.
Se kumminki kuuluu magneeton puolelta. Kiila?
Toimii kyllä sen jälkee niiku ennenki, ku toi ääni loppuu.
Täytyy sitte vissiin vielä magneetto kurkata.
22.3.2011 17:06
Saako se kunnolla öljyä, ei nyt tuu muuta mieleen.