Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

15.6.2014 1:05

Niin mikä merkki ja malli se on?Onko mitään ohjekirjaa mistä näkee?Näkeehän sen ainakin jos ottaa venttiilikopan auki ja voi samalla tarkistaa ja opetella säätämään venttiilit jos on tai hommaa muutamia perus työkaluja.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

15.6.2014 12:49

Joo sori unohtui olennaiset kokonaan. Eli Kymco Super 8 4 tahtinen. En ole kuullut enkä nähnyt, että tästä olisi olemassa mitään neliventtilistä konetta, solifer 50r on ainoa jossa tiedän se olevan....? Niin, uskaltaakohan tästä huoletta ottaa sen rajoittimen pois, ei kai se perus nelarissa helposti kiinni leivo kun ei nyt jyrkkään alamäkeen ihan täpöön mene?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

15.6.2014 16:21

Peugeot vivacity vm.03. Kipimä hukassa. Skootterissa on siis yksinkertaiset sähköt. Sen verran kytketty että staattorilta tulee johdot cdi:lle ja cdi:ltä puolalle yks ja yks maihin. Kysymys kuuluu että mitkä staattorilta tulevat johdot kytketään mihinkin? Värit ovat: Punamusta, keltainen, sininen/keltainen ja valkoinen. Olen saanut semmoisen käsityksen että Sininen/keltainen tulee impulssikäämiltä ja menee cdi:lle. Valkoinen staattorilta myös cdi:lle. Cdi:ltä osaan kytkeä johdot eteenpäin. Mihin kytketään loput staattorin johdot?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

16.6.2014 0:53

Millaisia virejä kannattaisi kaverin laittaa vakio Piaggio NRG 2011-vuoden malliin että kulkisin 70-80km/h?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

16.6.2014 3:00

Variaattorista rajoitinprikka pois jos on ja hyvä tehoputki ja noin 10 numeron isompi suutin kaasariin.Kannattaa selvittää mitä kuristuksia siinä kyseisessä mallissa on, onko esim. rajoitettu CDI-boksi.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

16.6.2014 19:54

Niin USKALTAAKO KYMCO SUPER 8 4TAHDISTA OTTAA RAJOTINTA POIS? Ei se kai neliventtiilikone ole, sen selvitin... Eli onko kukaan ottanut nelarista rajoittimen piuhaa poikki???

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

17.6.2014 23:43

Niin mitä noissa nyt voi hajota jos ajelee liian korkeilla kierroksilla, venttiilit voi kellua ja palaa johtuen löysistä vakiojousista tai jotain tällaista nelitahtikoneessa.Ei sitä vakiokonetta kannata ihan raivona huuattaa.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

18.6.2014 14:06

Joo, tiedetään jo, että ei ole nelivena kone ja voi ottaa merkkikorjaajan mukaan rajoittimen veke kun laittaa myös rajoittamattoman prikan, näin tein ja nyt kulkee hyvin ;) Öljyjä ja tulppaa kannattaa seurata toki....

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

18.6.2014 14:08

Ja ei tietenkään kannata huudattaa ja vetää täpöön johonkin jyrkkään alamäkeen :lol:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

18.6.2014 23:04

itellä speedfight 2 vm 2001 prikka otettu pois ei muuta viriä. minkälaisellla virillä kannattaa alottaa (putkeen en mielellään koskis kun ei oikee ole värkkejä)? mutta jos rullia ja vaikka vp jousi nii minkä painoset rullat kannattaa ja minkä jäykkyyden jousi niitten rullien kanssa ? ja onko muuta viriä mitä vois laittaa ?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

20.6.2014 15:18

Ei ne rullat ja jouset siinä mitään auta jos se on vakio.Jos sen haluaa kulkemaan pitää jotenkin parantaa koneen hengitystä tai esim. vaihtaa CDI boksi jos se on rajoitettu.Kannattaa selvittää mitä kuristuksia siinä mallissa on ja poistaa sitten niitä tai vaikka hommata tehoputki.Kannattaa muutenkin vähän perehtyä aiheeseen ennenkuin alkaa mitään tekemään ettei ala turhaan osia vaihtamaan jos ei tiedä mitä tekee tai mitä vaikutusta osien vaihtamisellä on.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

20.6.2014 15:37

Tehoputki 50c koneeseen? Onko mitään hyötyä? CDI boksista on otettu rajoitin piuha poikki, kaisse on sama asia kun ostaisi kokonaan uuden rajoittamattoman boksin... Muuta ei olekaan paitsi sitten se rajoittamaton holkki, rullat oli huonossa kunnossa niin ne vaihdettiin samalla... Ilmanputsarista en löytänyt minkäänlaista kuria, ellei se ole se putki joka lähtee ilmanputsarista kaasarille ja se on jotenkin kuristettu? Siitä jos ottaa kurin niin pitää varmaan jo laittaa isompaa pääsuutinta myös?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

20.6.2014 16:01

2 tahti koneissa yleensä vakioputkessa on kuristimia. jotain pillejä, levyjä tai muuta romua sisällä ja vakioputki ei ole mitenkään optimaalisen mallinen tuottaakseen tehoa.CDI boksin piuhan katkaisu voi olla sama kuin eri boksin vaihto jos ei sitten viri boksissa ole eri ja parempi sytkäkäyrä, paha sanoa.Mutta jos katkaisee kierroksenrajoitin piuhan niin saa ainakin lisää nopeutta varmaan mutta tehoon se ei vaikuta.Ilmanputsarissa kurin poisto alkaa vaikuttamaan luultavasti vasta isommilla vireillä ja jos siitä poistaa jotain kuristimia ja näin parantaa ilmansaantia pitää laittaa vastaavasti isompaa suutinta ja näin säätää seosta kohdilleen.Sama tehoputken kanssa tai monesti jo siinä jos poistaa vakioputkesta ylimääräistä romua.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

22.6.2014 20:00

Poistin kymco super 9 (täysin vakio) pillikuristimen ja kiihtyvyys parani heti huomattavasti. Parin päivän päästä kännystin mopon ja kiihtyvyys oli täysin kadonnut ja alussa kun painaa kaasua niin booaa ja sitten lähtee vasta kiihtymään laiskasti. Mikä vikana?? En usko että asialla on vaikutusta, mutta ajoin jonku verran mopolla liian öljyisellä bensalla ehkä 5-10% eikai se voi tukkia/ karstoittaa putkea tai moottoria huomattavasti? Kaasarin säätöihin en ole koskenut. Tiistaina saan kortin joten haluasin saada nopeasti apua :nolo:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

24.6.2014 15:24

Mistä päättelit, että se EI VOISI olla siitä, että siellä oli liikaa öljyä, siitähän se hyvinkin voi olla?