Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

25.2.2013 16:01

Vakio putkella tuntuisi olevan isomman suutimen tarve kuin teharilla joten voiko olla että tehari on tukossa joten vaatii pienemmän suuttimen??

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

25.2.2013 16:28

Onhan tuo tietysti mahdollista,sitähän voisit yrittää poltella auki.
Vai mitenkä paljon putkella ajeltu?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

25.2.2013 16:32

putkella on ajettu 3500t. On muuten ennenkin mennyt tukkeeseen tiiviste tattanasta :D

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

21.3.2013 23:38

mitä mieltä ootte tästä
putkesta?:http://www.janikaasalainen.fi/tehoputki-tecnigas-nextr-hyosung-rushsupercab-p-5668.html
on kyllä halpa verrattuna toisiin tehareihin
pitääkö mitä säätöjä tehdä ku vaihtaa teharin?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

22.3.2013 3:31

mulla on roksissa malossi mhr racing 70cc pytty niin mites luulette jos ostan sen kanssa stage6 pro putken :) ?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

22.3.2013 14:23

dididam kirjoitti:mitä mieltä ootte tästä
putkesta?:http://www.janikaasalainen.fi/tehoputki-tecnigas-nextr-hyosung-rushsupercab-p-5668.html
on kyllä halpa verrattuna toisiin tehareihin
pitääkö mitä säätöjä tehdä ku vaihtaa teharin?

Eipä kuritonta vakioputkea tehokkaampi putki ole.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

22.3.2013 15:50

dididam kirjoitti:mitä mieltä ootte tästä
putkesta?:http://www.janikaasalainen.fi/tehoputki-tecnigas-nextr-hyosung-rushsupercab-p-5668.html
on kyllä halpa verrattuna toisiin tehareihin
pitääkö mitä säätöjä tehdä ku vaihtaa teharin?


Onhan tuo nyt kuritonta vakiota tehokkaampi. Tuo on kyllä yksi tehottomimmista putkista, mutta ajaa asiansa. Itselläni ollut pari noita, ja tyytyväinen olen ollut.

Variaattoriin 15% jouset, noin gramman kevyemmät rullat ja noin kymmenen numeroa suurempi suutin. Tuo on erittäin helppo säätöinen putki.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

25.3.2013 22:55

Moro, Kaveri ois ostamas sen Yamaha aeroxii teharia. Frendi ettis jotai alakiertosta/keskikiertost teharia että jaksaa vääntää ylämäet ym. Itse en ole pahemmin perehtynyt skoottereiden putkii nii mitä alakiertosia/keskikiertosia putkia suosittelisitte?
Anteeks sekavast tekstistä mutta eiköhän tosta jotai irtoa.
Kiitos vastauksista etukäteen. :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

25.3.2013 23:22

Ostin tänään kaverilta giannelli extran ku halvalla sain ja voisin kyllä melkeenpä suositella sitä 8) Kiihtyy jäätävän hyvin, ei huuda kiihdytyksessä turhan korkealla ja äänet ei paljo vakiosta eroa kun onnistui kiinnittämään putken pyttyyn tiiviisti ja vaihdoin änkkään uudet villat. Huippujen rajoittaminen on kyllä sitten se ongelma, joutuu pistämään variaattoriin prikan niin sitte huutaa.. Kannattaa kokeilla pistää prikka ja rajoittaa kaasun liike laittamalla prikkoja kaasuluistin yläpuolelle. Kiihtyvyys ei paljoa kärsi tuosta kaasun kuristamisesta ja ei tarvi niin isoa prikkaa.

Yhtä tärkeä kuin se itse putki on myös laittaa kone säätöihin sille. Kaasariin 10 numeroa isompi suutin ja variaattoriin n. 1g vakiota kevyemmät rullat ja jäykemmät kytkinjouset takavariin. Useimmat suosittelee vaihtamaan myös vastapainejousen, mulla on vakiota vastaava vp-jousi kiinni ja hyvin toimii..

Ei se ala/yläkiertoisuus kyllä ylämäkien vääntöön tai muutenkaan kiihtyvyyteen vaikuta koska variaattori, joka oikein säädettynä pitää kierrokset jatkuvasti siinä missä putki toimii parhaiten ja antaa eniten tehoa. Yläkiertosemmalla saa enemmän tehoa ja paremman kiihtyvyyden mutta alakiertoinen säästää konetta ja variaattori on helpompi saada säätöihin alakiertoiselle.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

30.3.2013 15:51

Terve!
Onko tuo variin rullien, kytkinjousten ja muiden vaihto hirveän vaikeeta? Onnistuuko ensikertalaiseltakin? :roll: Ja jos sen homman munaa, voiko tulla isoja vaurioitakin? Tai jos jättää vaikka kytkinjouset vaihtamatta? Oisko jollain videota tai kuvasarjaa neuvoksi? :lol: Joo kylläpäs mäkin viisas olen :(

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

30.3.2013 16:42

Tietopankin tarjoama tieto ei ole salaista tietoa. http://www.motot.net/wiki/Variaattorin_ ... imenpiteet

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

30.3.2013 17:06

Joo, mutta siellä ei kerrota mitä voi tuhota, jos tällänen poropeukalo mokaa jotakin.. On kyllä vitun tiukassa ton roxin vari, ei lähteny auki eikä kumivarasaa löytyny mistään... :roll: Paskat työkalut :idea:
E: Kaveri väitti että ei tule mitään vaurioita/vikoja jos lyö pelkän tehoputken kiinni ilman että keventää rullia tai vaihtaa vastapaniejousia? :roll:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

30.3.2013 17:20

EIpä siinä pahemmi voi tuhota mitää, tekee vaa ajan kanssa ja huolellisesti ekoilla kerroilla. Paras olis tietysti jos vaikka joku kaveri osais auttaa. Ja pulttipyssyllä se helpoiten lähtee.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

30.3.2013 18:51

Sampsor kirjoitti:E: Kaveri väitti että ei tule mitään vaurioita/vikoja jos lyö pelkän tehoputken kiinni ilman että keventää rullia tai vaihtaa vastapaniejousia? :roll:

Taisi kaverisi kuulla juttunsa Esson baarissa. Rullista, noh, eipä se varsinaisesti vika ole että koneen kierrokset eivät nouse putken tehoalueelle, se on vain tekijä joka sattuu kovasti hidastamaan menoa. Samoin kytkinjousien ja VP:n kanssa, määrittele vika..

Mitä pääsuuttimeen tulee, on erittäin huono idea ajaa koneella joka käy liian laihalla. Se saattaa toimia hienosti, tai sitten käyttöikä lyhenee huomattavasti. Jokainen moottori on yksilö, mutta nyrkkisääntönä sitä suutinta pitää suurentaa jotta kone toimii oikein. Huomaa että kokematon kuski ei välttämättä huomaa laihalla käymistä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

4.4.2013 22:38

Metrakit handmade ihan paska putki ennen oli giannelli nexti kulki ~68 ja täl ämkool 56