Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
11.5.2014 15:28
Eipä auttanu painavemmat rullat, kiihty hitaasti mutta kulki kun aropiru. Oisko jäykempää vp jousta kehiin?
12.5.2014 16:14
Onko tuossa minun pökötissä mikä vika kun lyö käyntiin niin käy tyhjäkäynnillä mutta kun vääntää kaaasusta niin rubeaa booamaan ja kun löysää kaasun niin käy ihan hyvin. Mikä on vikana saako liian vähän bensaa vai mikä on??
12.5.2014 18:15
Kuulostaa siltä, ettei saa kunnolla bensaa. Syynä voi olla mm. liian matala bensanpinta kaasarissa, hana tukossa tai letku mutkalla.
12.5.2014 22:21
No miten tuota bensanpintaa voi nostaa...
Viimeksi muokannut AceFin päivämäärä 12.5.2014 22:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
12.5.2014 22:38
Kohoa pitää vääntää hiukka ylöspäin, että bensaa tulee kaasariin enemmän ennen venttiilin sulkeutumista. Kuitenkin jos mopo on aiemmin toiminut hyvin etkä ole kaasariin koskenut, niin en lähtisi sitä vielä tässä vaiheessa sorkkimaan. Varmista, että bensa pääsee tankista kaasariin vapaasti ja voit vaikka kokeilla putsata suuttimen.
12.5.2014 23:07
Vaihdoin vakio pytyn tohon Stage6 50cc alu pyttyyn niin ei oikeen ota piikkiä niin voisiko johtua liian löysästä vp-jousesta? Ottaa piikin vasta siinä n. 55-60km/h vauhdissa. Tällä hetkellä kiinni 30% vp-jousi ja toimi vakio pytyllä hyvin. Putkena toimii Giannelli Extra. Ottaa siis piikin kun lähtee paikaltaan mutta ei oikein pysy siinä.
16.5.2014 19:41
Elikkäs 06 mbk nitro ei mitää ihmeellistä tehty kui prikkaa hiottu ja alkukäyrän kuristukset pois , ajettu nyt 15-20 tonnia (koneremppa 10 tonnin kohalla ainakin entisen omistajan mukaan) ja ruvennu laiskistumaa , mistäköhä tämä voisi johtua?
itse veikkaisin että leipasee pian / variaattorin hihna venynyt/löystynyt tain jotain.
olisiko mitään ideoita että mikä voisi olla syy? huiput on tippunut about 10-5 km ja kiihtyvyys hieman.
17.5.2014 14:50
Kannattaa ihan aluksi tarkistaa variaattorin kunto eli hihnan kuluneisuus, rullakupin urautuneisuus ja rullien kantikkuus.
20.5.2014 21:34
Elikkäs auttakaa. MBK nitro ei ota piikkiä lainkaan ajossa, mutta rengas ilmassa ottaa hyvin kierroksia. onko liian löysät varin jouset? ja mikä suutin olisi optimaalinen?
ilmanputsarina toimii bilteman vaahtomuovi putsari.
tekniikkana toimii:
Malossin sport 50cc
Stage6 Pro replica
top performance kytkin
tpr vihreät kytkinjouset
tpr vihreä vp-jousi
17,5mm kaasari
90 suutin
vakio etuvari
kevyet rullat (en muista painoa)
21.5.2014 19:48
Sinun täytyy kuvailla ongelma paremmin, jotta foorumi osaa auttaa. Tuntuuko että skootterista katoaa täysin teho kun painat kaasun pohjaan, vai onko tehoa jonkin verran, mutta kone ei vain pääse korkeille kierroksille? Oletko kokeillut ottaako se piikin vakioputsarilla?
Vika löytyy variaattorin säädöistä tai seossuhteesta. Kun olet keksinyt vastaukset em kysymyksiin, kirjoittele ne foorumille ja kerro samalla rullien paino. On todennäköistä että koneesi tarvitsee isomman, omien kokemuksieni mukaan noin 110-125 -kokoisen suuttimen.
22.5.2014 11:47
Tehoa on jonkin verran mutta ei päästä korkeille kierroksille. paikaltaan kun lähtee välillä mutta hyvin harvoin ottaa olemattoman piikin. rullat on 4gr. ja vakioputsarilla käyttäytyi samanlaisesti. ja sen unohdin mainita että myös malossin hiilikuituläpät on paikassa.
24.5.2014 11:07
Okei. Nuo TPR jouset eivät oikein vakuuta, lähtisin niitä vaihtelemaan ensiksi. Malossin +15% - +60% kokoluokka on ok. Moposportilta saa. Ja kokeile suutinta tuosta kokoluokasta mitä mainitsin. Rullat ovat suurinpiirtein ok.
24.5.2014 18:20
Kiitos avusta
27.5.2014 8:30
TÄYSKAASULLA booaa ja poksahtelee putkessa!?
muuten vastaa kaasuun ja pyörii ihan ok. Pienellä kaasulla saa nostettua kierroksia.
Piaggio nrg 50 power dd 05 tuli ostettua pikku vikaisena työmatka mopoksi.
Vaikutti ostaessa, että säädöt on vaan pielessä (Paikallaan oli joku bilteman tarvike putsari ja suutin 92).
Kokeilin vakio putsaria ja eri kokoisia suuttimia, mutta parhaiten sai toimimaan jollain 62 suuttimella ja ryyppy päällä.
Noh tämän jälkeen ilmavuodot korjattu ja vaikka mitä kokeiltu! tuossa listaa mistä ollaan vikaa löydetty/ yritetty etsiä:
kampiakselin stefat vaihdettu, alakerta avattu ja kasattu uudelleen kunnon tiiviste aineella, imukaula tarkastettu,läppärunko vaihdettu,bensapumppu vaihdettu,letkut, sylinteri ja mäntä vaihdettu mukana tulleeseen 70cc (nyt kiinni 92 suutin tarvike putsari) CDI boksi, tulpanhattu, johto tulppa vaihdettu.
Oisko ideoita mistä voisi vielä vikaa etsiä!?
2.6.2014 12:49
Roxissa ois jottai pientä sähköongelmaa, taino ei niin pientäkään
Takajarruvalo palaa ku antaa kaasua mutta mikään muu ei toimi missään vaiheessa, kaikki valot, töötti, vilkut hävisivät samaan aikaan kun olin kottiin jostain ajelemasta, jos joku viittisi kertoa missä vika. Ite veikkaan magneettoa koska ei saa tarpeeksi virtaa siihen jarruvalolle ku on tyhjäkäynnillä.