Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
16.10.2013 14:09
Onko 125cc kannen pulttien jako sama kuin 50cc??
16.10.2013 14:20
Divine Lover kirjoitti:Vihdoin ajattelin vaihtaa kiinanihmeeni, Kinroad Windbell, vakiosylinterin isompaan, kokoluokka 50mm, eli vastaisiko 82cc:tä, + isoventtiilikansi.. Ebay:ssä mahtavasti mainostavat 100cc:nä..
Kysymys kuuluukin.. Toimiiko kyseinen sylinteri vielä vakiokaasarilla suutinkokoa suurentamalla vai pistetäänkö koko kaasari vaihtoon suosiolla? Löytyy kyllä tuliterä 24mm kaasari mutta taitaapi olla turhan järeä ja unohdan kyseisen vaihtoehdon. Kiitos jo etukäteen kokeneempien vastauksille.
Eipä se kulku ainakaan parantunut vaikka kuutiomäärä kasvoi.. Enää ei lähde käyntiin ja jos sattumalta hörähtää hetkeksi huonosti käymään, sammuu ja poksauttaa suodattimesta savut.
Noh, onneks ei ole pitkä matka työntää jokeen koko vehje.
16.10.2013 14:22
V_T_E_C kirjoitti:Onko 125cc kannen pulttien jako sama kuin 50cc??
Ei ole.
http://www.scooterparts4less.com/web_ga ... er_Kit.htmSylinteri on myöskin korkeampi ja nokkaketjun kiristäjä on erilainen.
16.10.2013 15:07
kuinkas paljon niissä mahtaa olla eroa? Saisin meinaan 125cc isovena kannen todella edullisesti
Voisi operoida kiinni 50cc koneeseen
Tarkoitus pitää sama pytty mikä nyt on paikalla
16.10.2013 15:13
Ei se ihan hirveä ero ollut. Samaa asiaa kyllä joskus vuosi pari takaperin mietittiin tuolla skootterini.comissa Käytännössä muistaakseni pinnapultit olisi pitänyt siirtää lohkossa kun reikien suurentaminen kanteen ei olisi onnistunut. Muistaakseni myös nokan etäisyys kampurasta oli eri, eli olisi vaatinut pidempää nokkaketjuakin tai jotain. Johonkin mittaeroon se homma kyllä tyssäs vaikka sitä vakavissaan harkittiinkin. Ainakin venakoko olisi ollut varsin hyvä esim 90cc satsille.
16.10.2013 15:18
Täytynee koittaa mitä siitä tulee
Poralla kannen reijät isoksi ja jos tulee reikiä niin hitsataan kiinni
Kaikki muut osat sovitetaan kiinni
16.10.2013 15:29
Joo paa koittaen vaan ja raportointia kehiin. Asia kiinnostaa itseänikin kun silloin kun asiaa pohdittiin niin ne mitoitusongelmat perustui maailmalta saatuihin murusiin eri foorumeilta.
Varmempaa tietoa on että nokan tarviit sitten myös 125 koneesta kun 50cc nokka ei sovi 125 kanteen. Ei silti, on siinä 125 nokassa enempi nostoakin kuin 50cc koneen nokassa. Ja porailussa kannattaa huomioida sekin vielä että öljyhän nousee yhtä pinnapultin reikää pitkin ylös venttiilikoppaan. Meinaan jos joutuu hitsaileen niin kannattaa varmistua että öljy pääsee edelleen ylös. Nokkapukki myös täytyi muistaakseni vielä olla 125 koneesta kun 50cc ei sopinut. Muuta ei nyt näin äkkiseltään tule mieleen.
16.10.2013 17:36
Juu koitan raportoida ja ottaa kuvia eri työ vaiheista
toivottavasti saadaan toimiva kansi aikaiseksi
16.10.2013 22:12
80cc ja
v1 variaattori.. tollasesta setistä mielipiteitä ja kannattaako tilata? lähinnä jos vauhti halutaan siihen vähintään 70km/h ja kiihtyvyys sellaseks ettei muilta kiinanimureilta löydy lähimailta
stna kun virijavaralta loppu ne "kisa" variaattorit.. ja jos tollasen setin meinaan tilalta minkäs kokosia rullat kannattaa ottaa matkaan? eiks tossa voi ottaa kumpaankin settiin erinkokoset jos kerta molempiin sisältyy mukaan? ja tosta sivustosta sen verran et miten maksetaan ja paljonko ne toimituskulut on nykyään jos joku sattuu tietämään?
17.10.2013 17:00
Tojaa kirjoitti:80cc ja
v1 variaattori.. tollasesta setistä mielipiteitä ja kannattaako tilata? lähinnä jos vauhti halutaan siihen vähintään 70km/h ja kiihtyvyys sellaseks ettei muilta kiinanimureilta löydy lähimailta
stna kun virijavaralta loppu ne "kisa" variaattorit.. ja jos tollasen setin meinaan tilalta minkäs kokosia rullat kannattaa ottaa matkaan? eiks tossa voi ottaa kumpaankin settiin erinkokoset jos kerta molempiin sisältyy mukaan? ja tosta sivustosta sen verran et miten maksetaan ja paljonko ne toimituskulut on nykyään jos joku sattuu tietämään?
Miksei ihan toimiva setti. Tosiaan, kannattaa valita eri kokoset rullat matkaan niin pääsee kokeilemaan millä optimaalisin ja haluttu kiihtyvyys. Sivuston infoalueelta saa selville maksuvaihtoehdot ja löytyy myös toimituskulu-laskuri. Tuolle sinun kyseiselle lähetykselle tulisi postikuluja 14,95€. PayPal on kaiketi entuudestaan tuttu maksukanava.(?) Kai vaihdat myös vakio kytkimen hieman pirteämpään?
17.10.2013 17:03
Divine Lover kirjoitti:Divine Lover kirjoitti:Vihdoin ajattelin vaihtaa kiinanihmeeni, Kinroad Windbell, vakiosylinterin isompaan, kokoluokka 50mm, eli vastaisiko 82cc:tä, + isoventtiilikansi.. Ebay:ssä mahtavasti mainostavat 100cc:nä..
Kysymys kuuluukin.. Toimiiko kyseinen sylinteri vielä vakiokaasarilla suutinkokoa suurentamalla vai pistetäänkö koko kaasari vaihtoon suosiolla? Löytyy kyllä tuliterä 24mm kaasari mutta taitaapi olla turhan järeä ja unohdan kyseisen vaihtoehdon. Kiitos jo etukäteen kokeneempien vastauksille.
Eipä se kulku ainakaan parantunut vaikka kuutiomäärä kasvoi.. Enää ei lähde käyntiin ja jos sattumalta hörähtää hetkeksi huonosti käymään, sammuu ja poksauttaa suodattimesta savut.
Noh, onneks ei ole pitkä matka työntää jokeen koko vehje.
Johan toimii taasen. Ilmeisesti uuden nokan asennuksessa päässyt liikahtamaan ja ajoitus tietysti pielessä. Ajoitusmerkit kohdilleen ja lähti laakista pörisemään. Seuraavana olisi kai vuorossa varin ja kytkimen vaihto.. Sisäänajon vois tietty ajaa vakiohiluilla.
18.10.2013 9:40
-Zone- kirjoitti:Varmempaa tietoa on että nokan tarviit sitten myös 125 koneesta kun 50cc nokka ei sovi 125 kanteen. Ei silti, on siinä 125 nokassa enempi nostoakin kuin 50cc koneen nokassa.
50cc nokka sopii tuohon kanteen(ainakin mittojen puolesta
)
Keskiviikkona olisi tarkoitus aloittaa projekti poraamalla reijät. Pistän galleriaan kuvia projektista joten sieltä voi seurata
http://www.motot.net/galleria/albumi24816/
18.10.2013 13:04
Katos vaan. Onkin noin paljon kapeammat nokan laakerien kaulat. Istuuko nokkaratas linjaan kampiakselin rattaan kanssa? (eli tarvitaan 50cc nokkapukki ja samalla näkee miten istuu keinuvivut) Jorehan kun joutui siirtämään 125 nokista nokkaratasta ja laakeria jotta se sai 125 nokan 50cc kanteen.
Ja toinen kysymys minimi mahdollinen sylinteriporaus tolla kannella.
Viitsitkö laittaa kuvan 50cc kannentiivisteellä tuossa 125 kannessa. Näkee kuinka hyvin se kansi istuu sylinteriin tuolta jakoketjunkin puolelta.
18.10.2013 13:50
No niin. Nyt on lisätty kuva.
Huomaa reikien tosi pieni heitto
Yksi reikä on puoliksi tiivisteen reijän alla loput noin 1/10 osa
Palotilan halkaisija on noin 45mm, paljealueen kanssa 56mm
Syvyys 18mm
Venttiilien koot/kanavat
imu:vena 28mm kanava 23,75
pako:vena? Kanava23,27
18.10.2013 16:04
Venttiililautasten ulkoreunojen etäisyys toisistaan itseasiassa sen pienimmän porauksen määrää, mutta oletan että se on aika lähellä tuota mittaamaasi 45mm. Kannesta kun plaanaa squishin veke, niin voipi olla aika hyväkin kansi pienempäänkin mottiin mikäli venttiilikoneistokin istuu ok.