Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
10.10.2013 21:41
Pistä paksummat öljyt näin ensalkuun (15w-40 vähintään, 20w-50 ei ole pahitteeksi kiinanmoottorille), ja katsotaan vaikuttaako se. Nuo moottorit, ja osat kun on valettu vähän sinne päin -periaatteella, niin välykset ja toleranssit voi olla ihan mitä sattuu.
10.10.2013 21:52
Siis 72cc kansi
11.10.2013 16:33
Tällä hetkellä on sisällä 10w-40 öljyt. Kyseinen öljy toimi ennen koneremppaa ja n.1,5tkm sen jälkeen hyvin(vaihdettu n.1000km välein).
Koitan viikonloppuna vaihtaa paksummat öljyt sisälle.
11.10.2013 21:52
Joo itsellä on 15w-40 ja siitä huolimatta pukkaa sinistä savua kylmällä koneella. 20w-50 pelaa kuulema huomattavasti paremmin ja moottorin sivuäänet (kolina tms) häviää kuulema kokonaan, ainakin yhden tapauksen tiedän. Pitäisi kokeilla itsellekin, mutta nuukuus iskee noiden öljyjen suhteen kun en toistaiseksi ole tämän kylän puljuista löytänyt halpaa (<4€/L) 20w öljyä, ja talvea vasten pitää jotkut litkummat pistää. Testailut jatkunee kesällä kunhan koetaan tämä tuleva talvi ensin, renkaatkin ostettu
12.10.2013 0:00
Jos jotaki kiinnostas koittaa ni mites olis sellanen viskositeetin nostaja-lisäaine? Sehän tekee öljystä paljon jäykempää.
13.10.2013 13:13
Kertokaas joku mistä löytyis kinuskiin tasavirta-CDI?
13.10.2013 15:06
No kun ei löydy ku vaihtovirralla käyviä tualta.
13.10.2013 16:18
Vaikkapa:
http://www.ebay.com/itm/251111852846Ebayssahan noita näkyy olevan pilvin pimein, sieltä vaan valittemaan sopiva.
14.10.2013 1:18
Vihdoin ajattelin vaihtaa kiinanihmeeni, Kinroad Windbell, vakiosylinterin isompaan, kokoluokka 50mm, eli vastaisiko 82cc:tä, + isoventtiilikansi.. Ebay:ssä mahtavasti mainostavat 100cc:nä..
Kysymys kuuluukin.. Toimiiko kyseinen sylinteri vielä vakiokaasarilla suutinkokoa suurentamalla vai pistetäänkö koko kaasari vaihtoon suosiolla? Löytyy kyllä tuliterä 24mm kaasari mutta taitaapi olla turhan järeä ja unohdan kyseisen vaihtoehdon. Kiitos jo etukäteen kokeneempien vastauksille.
14.10.2013 1:37
Helpompi se vakiokaasari oli musta säätöihin saada ja kulkua oli ihan tarpeeksi silläkin. Nokka tosin mulla ei ole vakio vaan virijavaran halpa vääntönokka.
14.10.2013 2:04
A9 nokka tulee kyseiseen konstruktioon kiinni täällä. Pitänee kokeilla vakiokaasarilla alkuun, miten saa pelittämään vai saako ollenkaan. Tuo 24mm kaasari tuntuu eittämättä turhan kookkaalta 82cc:n kanssa.
15.10.2013 0:06
Mikähän mahtaa olla baotianissa vikana kun hetken kun ollut käynnissä tukehtuu ja bensaa tulee lorinalla ilmanputsarista ja kaasari/imukaula on uusittu
15.10.2013 16:08
kaasari oikein päin?
läppäoli. koho jumissa?
15.10.2013 16:17
Käy vähän huonosti väärinpäin
teki vanhalla kaasarilla myös samaa.