Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

24.10.2012 23:51

Onko tuossa teharissa kuria? Irronnut kuri/katalysaattori tekee juuri tuollaista.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

27.10.2012 23:28

Miltä tehoalueelta Stage 6 pro replica vääntää, kaveri haluais tietää? 8)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.10.2012 1:13

Sillä ei ole niin hirveästi väliä skootterissa, missä vääntää kun variaattori oikein säädettynä pitää kirrokset kokoajan tehoalueella. Yleisesti Pro Replicassa on melko kapea tehoalue, jonka vuoksi ensikertalaisen/laiskan säätäjän on se vaikea saada säätöihin. Sitten toistä ääripäätä edustaa esim. Leovince ZX hyi :x jossa on laaja tehoalue, jolle variaattorin kelpaa lähes hatusta heitetyt (no ei ihan) varinsäädöt.
Sitten kuulee kuinka se ProReplica on niin "alaväännötön", kun ei jakseta hakea niitä säätöjä sille. :roll:
Viimeksi muokannut thounimakarooni päivämäärä 28.10.2012 1:35, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.10.2012 1:16

Kysymyskin oli aika huono, kun kysyttiin että miltä tehoalueelta se vääntää. Tehoalueita on yks, ja tehoalueellahan se nimenomaan vääntää. Tehoaluetta en kyllä muista, mutta mietin että miks se edes sen haluaa tietää?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.10.2012 9:34

Yleinen käsityshän on, että se on ylävääntöinen putki, mutta ainakin itselläni kunnollisilla säädöillä se jaksoi vetää koko ajan kuten thouni sanoi. Se ei todellakaan ole se helpoin säätää, mutta erittäin palkitseva, kun siinä on onnistuu.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.10.2012 11:05

mits sanotte et kun putken alussa reiän koko ja sit esim pytyn pakoaukon koko niin niis on todella iso ero et pitäskö tehhä uus alkukäyrä isompi toho giannellii kun pytyn aukko on siihen verrattuna melkee puolet isompi

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.10.2012 11:30

Sain lukea tuon tekstin liian monesti läpi, ennenkuin ymmärsin viestisi.

Mutta kyllähän se toimisi paremmin jos olisi saman kokoiset reijät. Voiko sitä alkukäyrään reikää hio isommaksi?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.10.2012 13:15

Voiskohan joku sanoa mulle omista kokemuksista että millaiset variaattorin säädöt ovar ne parhaat Stage 6 pro replicalle, tietysti sehän on varmaa hieman merkkikohtaista mutta kuitenkin... On tullut jo jonkun verran vaihettua osaa kuin osaakin tuohon variaattoriin ja ei ole vielä niitä parhaita säätöjä löytynyt... :paha:
Onko Multivariaattori säädettävä eri tavalla kuin vakio, vaatiiko jäykempää kamaa? :|

Cpi Aragon
Malossi multivar, s6 pro repl

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.10.2012 14:05

voishan sitä tosiaan kokkeilla isommaks hioa mut ei silläkään kyl tapeeks isoks pakoaukkooverrattuna saa ja anteeks epäselvä teksti

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.10.2012 15:55

Nitrossa oli pro replicalla vp malossin punanen, stagen sport pro jäykimmät jouset ja rullat jotain 3-4g en oo varma.Tosin vakio vari.Sitte ku olin just saanu säätöihin nii varastetaan :paha:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

31.10.2012 19:23

Riittääkö tohon Stage 6 pro replicaan jos laittaa n.50% kytkinjouset ja Stage 6 Medium VP jousen joka pitäis olla se 15-30%?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

31.10.2012 19:31

kyllä riittää,muista kokeilla eri painosia rullia

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

31.10.2012 19:55

juu tällä hetkellä on kiinni 5.5gr mutta tuntuu että vois olla kevyemmätkin, voisikohan toimia 3.8gr? Kun semmoset löytyis tuolta avaamattomassa paketissa :) Ja vaikuttaako tuo Multivari rullien painoon eli vaatiiko se kevyemmät vai painavemmat?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

31.10.2012 21:15

Vp-jousi ei kyllä välttämättä ole tarpeeks jäykkä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

31.10.2012 22:01

eikös sen jousen näe sitten sillei että jos on liian löysä niin kierrokset laskee ja kiihtyvyys laskee huomattavasti? :|