Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua sylintereistä

3.8.2013 9:59

Hmm.. ehkä vakio vp on hiukka löysä voisin jotenkin veikata :D

Re: Keskustelua sylintereistä

3.8.2013 19:08

hah juuu :) no pitää pistää hankintaan teharia yms.

Re: Keskustelua sylintereistä

4.8.2013 19:05

Vakio vp 70cc sportilla. Ei. Stalkkerissa on ja on paskaa ajaa.

Re: Keskustelua sylintereistä

5.8.2013 1:57

Millä lailla se on paska ajaa? Luistaako hihna vai mikä siinä on? Onko se muka heti parempi kun vaihtaa jäykemmän vp:n?

Re: Keskustelua sylintereistä

5.8.2013 2:41

No miten nyt löysä vp oireilee. Jos vauhdista hiljentää ja lähtee taas niin ei hihna oo niin nopeesti palautunukkaa joten ei lähe kunnolla ja mäessä ei välttämättä jaksa pitää kierroksii ylhäällä. Kyl se siittä edellisen omistajan jättämästä vakio vp:stä johtuu, mutta jos halutaan jatkaa spekulointia ni tehää se jossain muualla ku täällä sylintereiden joukossa.

Re: Keskustelua sylintereistä

8.8.2013 4:33

Nonii nyt siis kysäsisin sisään ajosta. Vivacity leipo noin viikko sitten tilasin tälläsen pyttysarjan ja kysäsisin sisään miten ajan ton sisään?:D https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/13447 Kun jostain luin että pinnoitettu pytty eka lämmitetään sit 15 min ajoa ja antaa jäähtyä ja olis sisään ajot ajettu? vai ajanko tämän http://www.motot.net/wiki/Sis%C3%A4%C3%A4najo ohjeen mukaan? voinko ajaa keposimmilla rullilla ja teharilla? koska vakio putki ehkä hävinnyt jos kertositte tollasen sisään ajo prosessin vaihe vaiheelta niin olis hyvä tietää etten tee jotain väärin. Kiitos kaikille vastaajille jo etukäteen:) ja minkalaista ilman putsaria suosittelette? uus kaasari niin ei vakio toimi.

Re: Keskustelua sylintereistä

9.8.2013 23:55

Miten väljä sylinteri oireilee?
Kuinka paljon sivusuuntaista klappia saa olla kiertokangessa?

Re: Keskustelua sylintereistä

10.8.2013 0:37

Jos pytty on väljä niin käytiinsaaminen on hankalaa, jos edes onnistuu, ja kulkupuoli on jotain aivan järkyttävää. Ei kiihdy, ei kulje, eikä väännä. Tehoo vaan ei oo missään.

Kietarissa saa olla sivuklappia, melkeen aina niissä vissiin onkin. Sillä ei ole väliä, mutta pystysuuntasta klappia EI todellakaan saa olla.

Re: Keskustelua sylintereistä

10.8.2013 2:37

h31n0la kirjoitti:Nonii nyt siis kysäsisin sisään ajosta. Vivacity leipo noin viikko sitten tilasin tälläsen pyttysarjan ja kysäsisin sisään miten ajan ton sisään?:D https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/13447 Kun jostain luin että pinnoitettu pytty eka lämmitetään sit 15 min ajoa ja antaa jäähtyä ja olis sisään ajot ajettu? vai ajanko tämän http://www.motot.net/wiki/Sis%C3%A4%C3%A4najo ohjeen mukaan? voinko ajaa keposimmilla rullilla ja teharilla? koska vakio putki ehkä hävinnyt jos kertositte tollasen sisään ajo prosessin vaihe vaiheelta niin olis hyvä tietää etten tee jotain väärin. Kiitos kaikille vastaajille jo etukäteen:) ja minkalaista ilman putsaria suosittelette? uus kaasari niin ei vakio toimi.

Voisko joku nyt vastata?:)

Re: Keskustelua sylintereistä

10.8.2013 16:31

Reetuhai2 kirjoitti:Jos pytty on väljä niin käytiinsaaminen on hankalaa, jos edes onnistuu, ja kulkupuoli on jotain aivan järkyttävää. Ei kiihdy, ei kulje, eikä väännä. Tehoo vaan ei oo missään.

Kietarissa saa olla sivuklappia, melkeen aina niissä vissiin onkin. Sillä ei ole väliä, mutta pystysuuntasta klappia EI todellakaan saa olla.


Itsellä oli malossissa niin paljon väljää että mäntä liikkuin pytyssä kun ei olisi ollut männän renkaita ollenkaan. Käyntiin heti ekalla ja liikkui eteenpäin melko hyvinkin paitsi yli 60kmh vauhdissa alkoi pätkimään ja piti ajaa pintakaasulla. Voiko tämä johtua tästä väljyydestä?

Re: Keskustelua sylintereistä

11.8.2013 12:16

Väljyyttä voi mitata vaikka männänrenkaiden katkosvälyksellä. Liikevastus ei kyllä kerro mitään. Yleensä juuri tuo käynnistyminen vaikeutaa riittävän väljällä, koska kylmänä välykset on suurimmat ja tarvitsisi myös eniten sylinteripainetta syttymiseen. Sitä vastoin väljä kone ylhäällä kyllä laulaa lähes siinä missä tiukkakin. Saa olla todella väljä ennenkuin huipputeho alkaa laskea.

Re: Keskustelua sylintereistä

11.8.2013 13:46

Jep, parhaiten sen väljyyden huomaa käynnistys- ja tyhjäkäyntivaikeuksista ja surkeasta väännöstä ennen piikkiä. Piikillä taas väljäkin kone vetää yleensä jotenkin. Ja tosiaan männänrenkaiden katkosvälyksestä näkee paljon. Laittaa pelkän renkaan pyttyyn ja männän avulla painaa sen tasaisesti sinne. Jos välys on millin luokkaa, männänrenkaat kannattaa ainakin vaihtaa mutta jos välys on yhtä suuri uudellakin renkaalla, on pytty väljä. Normaalisti katkosvälyksen kuuluisi olla jotain 0,25-0,35mm luokkaa. Meikäläisen kokemuksien mukaan normi valurautapytty hyvällä öljyllä käytettynä on kohtuu hyvässä kunnossa vielä 15000km jälkeenkin ja männän vaihdolla painaa taas jonkun aikaa. Oikeestaan pelkkien männänrenkaiden vaihto riittäisi väljyyden korjaamiseen, itse mäntä vaihdetaan enimmäkseen vain siksi että vanhan männän helma ei päätä tipahtaa koneeseen rasitusmurtuman takia.

Re: Keskustelua sylintereistä

12.8.2013 16:03

Aerox leikkas kiinni. :s

Onko tää hyvä korvike vakiosylinterille ?

http://www.moposport.fi/fi/sylinterisar ... gjcnKwo0m8

Re: Keskustelua sylintereistä

13.8.2013 13:36

Miks ei vaan porautusta ja kunnon mäntää?

Re: Keskustelua sylintereistä

21.8.2013 18:20

Mitä 70cc pyttyä suosittelisitte mulle.

kun muuta tekniikkaa on tulossa

-Variaattori varmaan stage 6 sport pro?
-Kytkin Stage 6 torque control ja stage 6 jäähdyttävä kytkin kello
-21mm kaasari
-stage 6 intake system
-kampiakseli dobbler ja c4 laakerit

eli mikä pytty olis noille paras ja mikä putki? ja onko no osat mitä oon suunnitellut?