Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

15.7.2015 18:21

Miks olis ottanu itteensä?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

15.7.2015 20:08

Reetuhai2 kirjoitti:Miks olis ottanu itteensä?


Tais käydä pikkasen rikkaalla..

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

19.7.2015 16:40

Sanokaas onko ryypyssä joku vika ku laittaa kylmänä käyntiin ja lähtee ajelemaan nii tuntuu et sais ihan liikaa bensaa,ei meinaa kiihtyä ja savuttaa?
Phva 17.5mm kaasutin sähköryypyllä ja 85 pääsuutin.
Syönny tosissaan 3kpl tulppia jo aina kylmäkäynnistyksen yhteydessä.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

19.7.2015 20:28

Jos sähköryyppy on rikki nii se ei sillon ryypytä ollenkaan, eli ei lähe kylmällä ilmalla käyntiin.
Ookko muistanu lämmittää ennenku lähet ajeleen, että ryyppy lähtee pois päältä?
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 20.7.2015 19:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

19.7.2015 21:19

Ehkä about 1min pitäny käynnissä ennen ku lähteny ajamaan vai pitäiskö pitempää lämmitellä?
Sellanen oire viel et ku kylmänä laittaa käyntiin nii tyhjäkäynti on aika alhanen mut lämpimänä normaali.
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 20.7.2015 19:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

19.7.2015 22:08

No oikeastihan se on niin että käen lämpöseks syyläri ja letkut enneku lähtee ajaan.
Mutta esim vakiossa ei nyt ole nii tarkkaa mut vireissä sit ite oon aina pitäny tuon säännön.
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 20.7.2015 19:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

19.7.2015 22:39

Pitääpä seuraavan kerran lämitellä vähän pitempää ennen liikkeelle lähtöä jos poistais ton rikkaalla käynnin..
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 20.7.2015 19:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

27.7.2015 11:51

21mm kaasari alkaa olemaan aika hyvin säädöissä, mitä tulee käyntiääneen ja kiihtyvyyteen, mutta kierrokset jäävät kantamaan, enkä onnistu säätämään sitä oiretta millään pois. Säädän tyhjäkäynnin kohdalleen ja kone ottaa nätisti ja kevyesti kierroksia, palautuu niistä, mutta kun lähtee ajamaan ja ajaa noin 10m pienelläkin kaasulla, kierrokset jäävät kantamaan. Sisällä on 85 pääsuutin, 35 tyhjäkäyntisuutin ja W9 neula. Tyhjäkäynti myös aaltoilee ajoittain.

Voisiko kyse olla ilmavuodosta, vai yksinkertaisesti liian pienestä tyhjäkäyntisuuttimesta?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

27.7.2015 12:49

super_tetris kirjoitti:21mm kaasari alkaa olemaan aika hyvin säädöissä, mitä tulee käyntiääneen ja kiihtyvyyteen, mutta kierrokset jäävät kantamaan, enkä onnistu säätämään sitä oiretta millään pois. Säädän tyhjäkäynnin kohdalleen ja kone ottaa nätisti ja kevyesti kierroksia, palautuu niistä, mutta kun lähtee ajamaan ja ajaa noin 10m pienelläkin kaasulla, kierrokset jäävät kantamaan. Sisällä on 85 pääsuutin, 35 tyhjäkäyntisuutin ja W9 neula. Tyhjäkäynti myös aaltoilee ajoittain.

Voisiko kyse olla ilmavuodosta, vai yksinkertaisesti liian pienestä tyhjäkäyntisuuttimesta?


Miltä tulppa näyttää, jos hyvältä eli maitokahvin ruskealta nii en huolestuisi suuremmin.
Jos taas vaalea niin imuvuoto jossain tai liian laihalla muuten.

Ookko koittanu ilmaruuvia säätää, se vaikuttaa just tuolla ihan alhaalla.
Tyhjäkäynti suutin varmasti sopiva.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

27.7.2015 14:02

Parta779 kirjoitti:Miltä tulppa näyttää, jos hyvältä eli maitokahvin ruskealta nii en huolestuisi suuremmin.
Jos taas vaalea niin imuvuoto jossain tai liian laihalla muuten.

Ookko koittanu ilmaruuvia säätää, se vaikuttaa just tuolla ihan alhaalla.
Tyhjäkäynti suutin varmasti sopiva.


Tulppa on kaakaon värinen ja käynti muutenkin kaikilla kierrosalueilla melko hyvän kuuloinen ja kevyt...ainoa ongelma tosiaankin on tuo, että kierrokset jäävät leijumaan. Ilmaruuvia on säädetty oikein ja väärin, mutta en saa jostain syystä tapettua sitä kierrosten leijumista. Tyhjäkäynnin säätäminen todella hitaaksi heikentää kierrosten leijumista, mutta sitten kone ei taas pysy käynnissä tyhjäkäynnillä.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

27.7.2015 16:13

super_tetris kirjoitti:
Parta779 kirjoitti:Miltä tulppa näyttää, jos hyvältä eli maitokahvin ruskealta nii en huolestuisi suuremmin.
Jos taas vaalea niin imuvuoto jossain tai liian laihalla muuten.

Ookko koittanu ilmaruuvia säätää, se vaikuttaa just tuolla ihan alhaalla.
Tyhjäkäynti suutin varmasti sopiva.


Tulppa on kaakaon värinen ja käynti muutenkin kaikilla kierrosalueilla melko hyvän kuuloinen ja kevyt...ainoa ongelma tosiaankin on tuo, että kierrokset jäävät leijumaan. Ilmaruuvia on säädetty oikein ja väärin, mutta en saa jostain syystä tapettua sitä kierrosten leijumista. Tyhjäkäynnin säätäminen todella hitaaksi heikentää kierrosten leijumista, mutta sitten kone ei taas pysy käynnissä tyhjäkäynnillä.


Itelläki leijaa ihan vähä omassa, onko sulla mitä viriä?
Ja jos ne leijaa siis oikeesti tosi paljo eikä tipu ollenkaan normaali tyhjäkäynnille esim kaasua lippaamalla niin se on liian laihalla alhaalta.

Ookko putsannu kaasaria, ettei vaa olis paskaa tyhjärissä?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

28.7.2015 10:06

Parta779 kirjoitti:Itelläki leijaa ihan vähä omassa, onko sulla mitä viriä?
Ja jos ne leijaa siis oikeesti tosi paljo eikä tipu ollenkaan normaali tyhjäkäynnille esim kaasua lippaamalla niin se on liian laihalla alhaalta.

Ookko putsannu kaasaria, ettei vaa olis paskaa tyhjärissä?


Virejä on: malossi 70cc, 21mm kaasari, modattu stock air boksi, ja ilmeisesti jostain vähän isompipyttyisestä mallista otettu vakioputki, multivar, 7g rullat, malossin siniset jouset.

Eilen roplasin sitä koko illan ja sain sen hiukan rauhoittumaan...Ongelma saattoi olla fuskaavassa ryypyssä, ja vaikka tilanne parani, tuo leijumisongelma on silti melko vaikeaa säättää pois. Voi olla, että noin isoa kaasaria on vaikeaa säätää toimimaan optimaalisesti tuon lopun konfiguraation kanssa. Nyt ainakin kierrokset laskee, kun jarruttaa pysähdyksiin.

Kaasaria on purettu ja kasattu tässä aika ahkerasti, joten ei siellä pitäisi mitään paskaa olla sisällä...

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

28.7.2015 11:33

http://www.moposoppi.fi/fi/Kaasuttimet+ ... D18J/13358 mahtaako tämä kaasutin olla sopiva kymco dj 50s skootteriin? Itse kun en laitetta ole ikinä nähnyt mutta sain käskyn tilata kaasarin siihen niin osaako joku auttaa?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

29.7.2015 0:53

super_tetris kirjoitti:
Parta779 kirjoitti:Itelläki leijaa ihan vähä omassa, onko sulla mitä viriä?
Ja jos ne leijaa siis oikeesti tosi paljo eikä tipu ollenkaan normaali tyhjäkäynnille esim kaasua lippaamalla niin se on liian laihalla alhaalta.

Ookko putsannu kaasaria, ettei vaa olis paskaa tyhjärissä?


Virejä on: malossi 70cc, 21mm kaasari, modattu stock air boksi, ja ilmeisesti jostain vähän isompipyttyisestä mallista otettu vakioputki, multivar, 7g rullat, malossin siniset jouset.

Eilen roplasin sitä koko illan ja sain sen hiukan rauhoittumaan...Ongelma saattoi olla fuskaavassa ryypyssä, ja vaikka tilanne parani, tuo leijumisongelma on silti melko vaikeaa säättää pois. Voi olla, että noin isoa kaasaria on vaikeaa säätää toimimaan optimaalisesti tuon lopun konfiguraation kanssa. Nyt ainakin kierrokset laskee, kun jarruttaa pysähdyksiin.

Kaasaria on purettu ja kasattu tässä aika ahkerasti, joten ei siellä pitäisi mitään paskaa olla sisällä...


Juu no jos ne tippuu ko jarruttaa pysähyksiin niin hyvä.

Ja saattaa tehä tuo vakio airboxiki siittä säätämisestä hankalaa.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

29.7.2015 10:21

Parta779 kirjoitti:Juu no jos ne tippuu ko jarruttaa pysähyksiin niin hyvä.

Ja saattaa tehä tuo vakio airboxiki siittä säätämisestä hankalaa.


Se airboxi alkaa kyllä varmaankin olemaan toiminnaltaan lähempänä vaparia...olen rakentanut sinne 32mm kaulan ja porannut täyteen reikiä. Asensin sinne snorkkelin takaisin, kun tuntui siltä, että imee jo liikaa ilmaa...

No mutta, olkoot sen leijunnan suhteen nyt noin...sillä on kuitenkin jo ihan mukava ajaa. Yhtä jäin vielä miettimään; tuntuu, että kaasussa huippukiihtyvyys/kierrokset saavutetaan jo jossain puolenvälin-3/4 jälkeen, eikä täydellä kaasulla ole juurikaan eroa. Pääsuutin on 85, että ei ainakaan liian pieni pitäisi olla. Voisiko neulan paksuudella/korkeudella olla tähän vaikutusta? W9 neula on aika laiha...sokka on toisiksi ylimmässä lovessa.