Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

16.9.2012 13:42

Tai sitten motoforcen vastaava. http://www.pedparts.co.uk/product/474/s ... ust-system YThtä tehoikas kun leovince tt. :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

16.9.2012 14:23

Mutta miks laittaa tehari, kun ei halua että kulkee paljoa, vaan halus kiihtyvyyttä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

16.9.2012 18:04

Koska sopivalla teharilla saa kiihtyvyyttä huomattavasti lisää ilman, että huippuja tulee kovasti lisää. Teho kiihdyttää ja suuret kierrokset meinaa kovia huippuja. Periaatteessa tuollainen puoliaaltoputki jonkun 70cc sporttipytyn kanssa voisi olla aika passeli käyttöpeli. Kestääkin vaikka kuinka kun tykkää maltillisista kierroksista. Eikä tuollainen putki herätä turhaa huomiota.

Tässä tuo motoforcen putki kiina 2-t:ssä.

Tosin tuossa testissä meni vähän yli 70 tuolla, että jollain pitäisi vähän yläpäätä vielä suitsia.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

16.9.2012 19:28

Tommosesta "puoliaalto" putkesta ois mukava tietää lisää miten se oikein toimii. Äkkiseltään tuntuu että eihän tuommoista putkea voi ollakkaan kuin tuo motoforce. Samat tehot kuin tuossa leovincessä mutta yli 1000 alhaisemmilla kierroksilla, ja vielä mukavan näköinen tehoaluekin :D

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

16.9.2012 21:14

En ole mikään pakoputkispesialisti, mutta käsittääkseni tuo on megafoni. Elikkäs ei ole vastakartiota. Siis sitä mistä loppupilli lähtisi änkkäriin. Sitenhän 2-tahdin pakoputki toimii, että alkukäyrän kartio imee sylinteriin seosta avustaen huuhtelua. Jos tätä on liikaa, niin seos menee suoraan pakoputkeen, mitä ei tietenkään haluta. Vastakartiolla sitten tuo putkeen karannut seos tuupattaisiin takaisin sylinteriin juuri ennen kuin pakoaukko sulkeutuu. Siten vastakartiolla saadaan suurempi täytös ja enempi voimaa. Tämä korostuu korkeilla kierroksilla niin siksi nuo puoliaaltoiset on sellaisia keskikierrosputkia. Vastakartiolla taas palaava aalto sotkee imevää aaltoa alueen ulkopuolella -> piikittävämpi käytös. Aina nuo putket on kompromissejä jonkun suhteen, siksi joissain laitteissa onkin muuttuvapituuksisia putkia sun muuta.

Noissa käyrissä sylinteri ja putki pelaavat hyvin yhteen. ZX todennäköisesti toimisi kierroksilla missä sylinteri ei enää hengitä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

16.9.2012 21:47

Megafonia minäkin veikkailin, mutta arvelin että se aiheuttaisi vain kohtuuttoman polttoaineen kulutuksen ja vain pienen tehon nousun. Mutta oikein suunniteltuna ilmeisesti toimii, jos tuo nyt sellainen megafoni on. Mutta voisinpa veikata että tuo leovince zx antaisi kuitenkin huomattavasti suuremmat tehot jos kyseessä olisi joku muu kuin tuo kiinan 2t sylinteri, nimittäin epäilen että tuossa on sama kone kuin noissa cpi/keeway skoottereissa ja niissä on vakiopytyssä melko miedot ajoitukset ainakin pakoaukossa.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

17.9.2012 18:40

Niinhän tuo pakoputken kehitys on suurinpiirtein mennyt, että ensin keksittiin, että sopivan mittainen putki lisää tehoa, sitten keksittiin, että megafoni lisää entisestään ja sitten keksittiin se vastakartio laittaa vielä perään. Sitten ei kohta sataan vuoteen taidakkaan olla mitään uutta keksitty sillä saralla.

Ei tuo nyt kauhean kesy voi ajoituksiltaan olla kun kuitenkin noin hyvin tehoa antaa, mutta reilummilla pakoasteilla tuo vaaka todennäköisesti kääntyisi toisinpäin. Voi myös olla, että siellä joku muu tulppaa eikä tuo sylinteri antaisi juurikaan lisää tehoa millään putkella. Mulla olisi hyllyssä kyllä yksi kiina 2-t:n pytty, niin helppohan noita asteita olisi kurkata. Voisi kuvitella jonnekkin 170 tienoille pakoasteita ja 120 huuhteluille :roll:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.9.2012 1:50

Mikähän mahtaisi olla paras tehoputki 03- buusteriin jossa on paikoillaan:
-Multivari prikalla ja 5g rullilla
-15% vp ja kytkinjouset


Konehan on siis tietenkin pysty minarelli ja vakio kaasari vakio suuttimella.(en tiedä minkä kokoinen)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.9.2012 8:04

Jos haet tehokkainta, niin Stage6 Pro Replica. Toki kaasarin ja varin joudut säätää uudestaan.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.9.2012 15:50

Elikkä tarkoitus olisi saaha kiihtyvyyttä. Mietin tuota leovince zx:ää kun kaverit ovat kehuneet oikein hyväksi alavääntöputkeksi ja tarkoitus ei ole siis ylittää verorajaa kun ensi vuonna autokortti pärähtää taskuun :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.9.2012 17:25

Onko nyt vakio? Toki voit teharin laittaa, mutta tehari+prikka ei ole mikään mukavin yhdistelmä...

Mielummin vakioputkesta kurit pois, pitäs saada kiihtyvyyttä. Ja nopeutta voi lisätä sopivaks hiomalla prikkaa.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.9.2012 17:59

Joo putki on kuriton. Mietin vain olisiko järkevämpää laittaa tehari prikan kanssa vai antaa olla multivarin ilman prikkaa kevyillä rullilla ja kurittomalla putkella.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.9.2012 18:06

Toimiskohan tuo putki hyvin 70cc malossi mhr replican kanssa? https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... haust.html

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.9.2012 20:06

Liian kireä putki ko. sylinterille.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.9.2012 21:04

3piV kirjoitti:Joo putki on kuriton. Mietin vain olisiko järkevämpää laittaa tehari prikan kanssa vai antaa olla multivarin ilman prikkaa kevyillä rullilla ja kurittomalla putkella.

Jos sulle riittää 45-50 matkavauhdiksi niin ilman muuta tehoputki prikan kanssa