Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua sylintereistä

29.4.2013 6:55

Halpaa ja hyvää ei olekkaan. Käy myös hyvin tässä tapauksessa.
Älä osta halvinta.
Hyviä merkkejä esim on: Stage 6, Malossi, Polini.

Re: Keskustelua sylintereistä

29.4.2013 10:14

Ohhoh, jäipä vajaaksi. Eli haussa olisi joku sellainen, mikä olisi hinta/laadultaan hyvä, eli en tarvitse mitään tehokkainta 50cc, vaan sellainen keskitasoa oleva. Onko muuten mahdotonta tehdä sisäänajo teharilla? En välttämättä saakkaan vakioputkea lainaan.

Re: Keskustelua sylintereistä

29.4.2013 10:23

No tottakai voi ajaa sisään teharilla. Jos päätät vielä hommata nicasil-pinnotteisen pytyn nii sitä pyttyä ei edes tartte ajaa sisään, kunha lämmittää ja antaa jäähtyä, ja ajelee 15 ekaa kilsaa rauhallisemmin.

Re: Keskustelua sylintereistä

3.5.2013 13:43

Onko barikitin vehkeet kuinka laadukkaita? Easypartsilla olisi tälläinen. Vähemmän on tietoa nuista yleensäkkään, että onko tuo minkä tehoinen? Tarviiko tuohon vaihtaa mitään muuta osaa, esim. kampiakselia? Olisi siis tulossa speedfight 2 -04 LC malliin. Sitten vielä, että kannattaisiko ottaa tuollainen, vai jokin 70cc? Vai suosittelisitteko jotakin muuta tuon hintaluokan vehettä? Vireinä on siis Gianellin extra cr, 17,5 dellorto sekä kisakytkin.

Re: Keskustelua sylintereistä

3.5.2013 14:32

Valurautanen 70cc pyttykään ei ole paha vaihtoehto, varsinkin kun kaasari ja kytkin ovat jo riittävät "laiskalle" 70cc pytylle, kuten malossi sport. Tuollasella tai vastaavalla pytyllä toimii sulta löytyvä putkikin ihan ok. Variaattori tosin kannattaa pytyn lisäksi päivittää. Kampiakselista kannattaa tarkistaa kiertokangen alalaakerin pystysuuntainen välys konetta avatessa. Jos välystä löytyy PYSTY suunnassa, niin kampiakseli kannattaa laittaa vaihtoon. Sivuittain välystä saa hieman ollakkin.

Re: Keskustelua sylintereistä

3.5.2013 14:45

Rajis- kirjoitti:Valurautanen 70cc pyttykään ei ole paha vaihtoehto, varsinkin kun kaasari ja kytkin ovat jo riittävät "laiskalle" 70cc pytylle, kuten malossi sport. Tuollasella tai vastaavalla pytyllä toimii sulta löytyvä putkikin ihan ok. Variaattori tosin kannattaa pytyn lisäksi päivittää. Kampiakselista kannattaa tarkistaa kiertokangen alalaakerin pystysuuntainen välys konetta avatessa. Jos välystä löytyy PYSTY suunnassa, niin kampiakseli kannattaa laittaa vaihtoon. Sivuittain välystä saa hieman ollakkin.


Malossi on jo hieman hinnakkaampi, raha onkin se ainut ongelma tässä.. Jos joltain sattuisi löytymään, niin yv:ta voisi laitella!

Re: Keskustelua sylintereistä

3.5.2013 15:16

Malossi on aikalailla sama, kun noi halvemmatkin 70cc valurautapytyt. Jos sf1 pytty sopii myös sf2, niinkuin suurella todennäköisyydellä on, niin tässä Esimerkiksi olisi halpa 70cc valurautapytty. Tosin jos 70cc pytyn laitat niin noin paljon ajetussa koneessa rupee kyllä olemaan kampiakselin vaihto aikalailla pakollinen, joka kustantaa sitten ~100e+laakerit+stefat+tiivisteet.
Ja edellistä viestiä ei tarvi lainata ;)

Re: Keskustelua sylintereistä

3.5.2013 15:30

Pyörähän tässä pitää hommata, kallista hommaa.. :lol: Taidan sitten päätyä tuohon 50cc, niin säästyy rahaa. Ilmeisesti tuo barikitin 50cc on ihan kelpoinen sitten?

Re: Keskustelua sylintereistä

4.5.2013 13:34

Minkälaisia nämä sylinterit mahtavat olla laadultaan ja tehoiltaan, jos vertaa esim. stage6 vastaaviin?.

http://www.vekastore.fi/motopart24/syli ... -ilma.html

http://www.vekastore.fi/motopart24/syli ... -ilma.html

Re: Keskustelua sylintereistä

8.5.2013 17:13

Tässä olisi vaihtoehto sylinteriksi jonka olisin ostamassa, onko tämä minkä tehoinen verrattuna vakioon? Entä mitä tarkoittaa kuvauksessa oleva ''anti-tamper'' casing?

Re: Keskustelua sylintereistä

8.5.2013 19:30

Tommi6 kirjoitti:Minkälaisia nämä sylinterit mahtavat olla laadultaan ja tehoiltaan, jos vertaa esim. stage6 vastaaviin?.

http://www.vekastore.fi/motopart24/syli ... -ilma.html

http://www.vekastore.fi/motopart24/syli ... -ilma.html


Ohan ne airsalit ihan hyviä, muttei s6 tasoa tietääkseni.
Airsalit on suosittuja.

Re: Keskustelua sylintereistä

8.5.2013 19:34

granturismo kirjoitti:Tässä olisi vaihtoehto sylinteriksi jonka olisin ostamassa, onko tämä minkä tehoinen verrattuna vakioon? Entä mitä tarkoittaa kuvauksessa oleva ''anti-tamper'' casing?


kaippa se vähä tehokkaampi, mutta valupytty niin ei mikään kovin tehokas.
Jos haluu enempi tehoo osta pinnotettu.

Re: Keskustelua sylintereistä

9.5.2013 0:38

Ei tuossa ole kyllä edes kunnon kuvia aukoista mutta en minä noidenkaan perusteella kovin huonoksikkaan sanoisi noita airsalien aukkoja. Valuröpöjä ei näytä paljon olevan. Pakoaukot näyttäis ehkä vähän matalilta mutta niissä on ainakin sitten viilausvaraa jos tehoja haluaa. Vakiona saattas olla aika hyvä käyttösylinteri jos pakoaukko on niin matala kuin miltä näyttää noissa kuvissa.

En tiiä onko tuo granturismon motoforce plus yhtään parempi kuin ne halvemmat perusversiot mutta ainakin minarellissa nuo halvimmatkin motoforcet ja tnt pytyt on vakiopytyn tasoisia, valujälki on vain huonompaa. Luulis kai että se plus versio on vähäsen tehokkaampi ja paremmin viimeistelty. Jos vaan vakion korvikkeen haluaa niin se halvempikin versio on hyvä.

Re: Keskustelua sylintereistä

9.5.2013 10:05

Pööki kirjoitti:Miksei se valupytty voi muka olla tehokas? Ihan sama onko pinnoitettu vai valupytty jos aukotus on sama


Alumiinilla on parempi lämmönjohto kyky kylläkin...

Re: Re: Keskustelua sylintereistä

9.5.2013 10:16

Parta779 kirjoitti:
Pööki kirjoitti:Miksei se valupytty voi muka olla tehokas? Ihan sama onko pinnoitettu vai valupytty jos aukotus on sama


Alumiinilla on parempi lämmönjohto kyky kylläkin...


Mutta vielä vakiopytty luokassa (tai 50cc luokassa) tuolla ei ole väliä. Se pytty ei niin paljoa kuumene, jos ei vedetä +10hp irti 50cc pytystä..

Palezu kirjoitti:Ei tuossa ole kyllä edes kunnon kuvia aukoista mutta en minä noidenkaan perusteella kovin huonoksikkaan sanoisi noita airsalien aukkoja. Valuröpöjä ei näytä paljon olevan. Pakoaukot näyttäis ehkä vähän matalilta mutta niissä on ainakin sitten viilausvaraa jos tehoja haluaa. Vakiona saattas olla aika hyvä käyttösylinteri jos pakoaukko on niin matala kuin miltä näyttää noissa kuvissa.

En tiiä onko tuo granturismon motoforce plus yhtään parempi kuin ne halvemmat perusversiot mutta ainakin minarellissa nuo halvimmatkin motoforcet ja tnt pytyt on vakiopytyn tasoisia, valujälki on vain huonompaa. Luulis kai että se plus versio on vähäsen tehokkaampi ja paremmin viimeistelty. Jos vaan vakion korvikkeen haluaa niin se halvempikin versio on hyvä.


Motoforce plussasta on omakohtaista kokemusta. Aukot on paljon isommat kuin vakio pytyssä, ja hieman korkeammalla teho alue. (6500 eteempäin).