Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
6.6.2017 20:31
Moro
Tuli hommattua hiljattain skootteri Keeway f-act. Sehän oli täysin vakio silloin, joten aloin vähän piristämään... Tosin tuloksetta. Tiedän, että tässä on pakoaukko kuristettu. Olen laittanut mopoon yasunin tehoputken sekä variaattorista ottanut prikan pois, tosin en tiedä otinko oikean prikan, sillä se oli etuvarin holkin jatkeena. Prikka oli tosi ohut. Vaikutusta ei nuilla minun laitoilla ole mitenkään ollut. Suuttimen oon vaihtanu isompaan ja laitoin vielä vaahtomuoviputsarin. Täyskaasulla ajaessa skootteri välillä yrittää ottaa enemmän kierroksia ja koittaa vetää enemmän, mutta ihankun joku estäis sen. Kulkee tällä hetkellä 50kmh. Luulis että nuo muuttais ees vähän huippuja, mutta eipä oo mitään eroa vakioon. Mikähä tässä on häikkänä?
6.6.2017 22:03
Kannattaa vilkaista variaattorista, pääseekö rullakuppi likkumaan vapaasti suurimmalle välitykselle. Osviittaa näet esimerkiksi hihnan jäljistä lautasissa. Virivarikaan ei välttämättä ole huono sijoitus. Huomasithan myös tietopankin artikkelin:
http://www.motot.net/wiki/CPI/Keeway_Skootterit
6.6.2017 22:17
Juu olen katsonut tietopankin muttei sieltä löytynyt mitään. Tsekkaan tuon mitä sanoit
7.6.2017 12:05
Tarkistin asian. Etuvari ei pääse suurimmalle välitykselle, vaikka välissä ei ole edes prikkaa tai muutakaan näkyvää estettä. Laitoin myös kevyemmät rullat, eikä niilläkään tunnu vaikutusta mihinkään olevan. Pitääkö tässä vaan uutta varia laittaa?
13.6.2017 11:53
Estääkö rullakupin liikettä jokin, liikkuuko se käsin kokeilemalla ääriasentoon? Rullakuppi voi itsessään olla kulunut, jolloin rullat eivät pääse liikkumaan oikein. Rullien väärä paino voi myös aiheuttaa saman ilmiön.
29.7.2017 18:01
Moikka mulla on tossa nyt jonkun aikaa ollu purattuna tollanen peugeot speedfight 2 johon iski jonkun näköinen vika.. elikkä siis olin ajamassa ja yhtäkkiä huomasin ettei ajovalot toimi mutta vilkut ja jarruvalo toimi ihan hyvin mut sitte vähän ajan päästä nekin lopetti toimimasta
toimi kuitenki muuten ihan hyvin mut sitte yks päivä kesken ajon vaa kuulu poks ja se sammu eikä enää käynnistyny. Sitte sulakkeen vaihon jälkee pääsin jatkaa matkaa mut vaa muutaman metrin ku taas kuulu poks ja sammu, sit kokeiltii vaihtaa uus sulake ja pääs taas vähä jatkaa matkaa. Vaihettii ~3km matkal ehkä 5 kertaa sulake kunnes viimisel kerral se ei enää auttanukkaa ja piti työntää se sit himaa mut niih voisko joku viisas kertoo et mistä vois alottaa tän vian ettimisen tai osaaks joku suoraa kertoo missä on vika?
toi on tos nyt 3kk ollu eikä vikaa tunnu löytyvän
10.8.2017 19:28
mikähän mahtais olla tää sylinteri? löytyy mun derbistä / 2005 drd racing sm..tarvis nimittää uuet tiivisteet
ei löyvy mistää
10.10.2017 20:22
Moro,
mikä on 2t kymcossa kun ei lähde käyntiin? Kipinää tulee ajotukseen ei ole koskettu, bensaa saa, ilmaa saa, imukaula ja läpät katottu, lupailee välillä ja putkesta tulee pakokaasua muttei vaan lähde. Vähänaikaa sitten lähti käyntiin pariin otteeseen mutta noin viiden sekunnin käymisen jälkeen sammui. Ennen tätä kyseistä vikaa sammuili kesken ajon ja välillä ei ottanut kierroksia. Kaasari putsattu moneen kertaan ja kokeiltu parilla eri tulpalla.
Alkaa pikkuhiljaa ideat loppumaan. Kiitos jo etukäteen.
10.10.2017 23:23
Onko puristuksia?
20.3.2018 16:53
Mistä tietää että ylikuumeneeko mopo? Putki tuntuu olevan päästä jo pienen ajon jälkeen kuuma. Kyseessä 05 Aerox ja putkena malossi Wild Lion. Ei alkuperästä mittaristoa jossa valo palaisi jos ylikuumenisi.
22.4.2018 17:16
Moro, elikkäs -09 Aprilia RX:ssä semmonen että kun sen käynnistää, niin kierrokset nousee ja jää leijumaan n. 15-20 sekunniksi, ja kun ajan täyskaasulla (kylmällä tai lämpimällä koneella) ja painan kytkimen pohjaan, niin kierrokset alkaa leijumaan joksikin aikaa tai kunnes alan moottorijarruttamaan. Imuvuotoa ei pitäisi olla, mikä siis vikana
? Pääsuutin on kokoa 100, kurit on poistettu ja putkena toimii Metrakit Thrower.
28.4.2018 16:41
Voiko 4t baotianiin vaihtaa leovince Lscoot tehoputken vakioputken tilalle skootteria ei ole muuten viritetty meneekö jokin rikki jos en vaihda suutinta vai onko suuttimen vaihto edes tarpeellista?
13.5.2018 12:42
Tuota, kun on kymco super 8 ja se kulkee loivassa alamäessä 53km/h(mitattu GPS), pitäisi olla vakio, kuinka käy jos pollarit pyssää, itellä on elopainoo ja likoilla ei, joille tuo olis tarkoitus antaa kulkupeliksi. Paljon tarvii prikkoja että saa 5km/h pois kyytiä ja kummalle puolelle holkkia, kone vai vasen puoli.
4.6.2018 20:30
Terve vaan, teen tässä ensimmäistä viestiä koko nettisivulla. Sori jos laitan väärään paikkaan, mutta tarvisin apua vähän kokeneemmilta mopojen rassaajilta:
Pitäis hommata uutta putkea Yamaha BWS:ään, kuriton -03 menopeliin.
En oikein noista asioista tajua, mutta ajattelin tuossa Giannelli Extra V2 tai Giannelli GO, molemmat samaa hintaluokkaa. Pitääkö variaattoria säätää jos vaikka iskee tuon extra v2 kiinni? Ja paljonkahan nuo huiput nousevat, tällä hetkellä täysin kuriton ja menee noin 70km/h. Apu olis nyt tarpeen, kertokaa toki jos ei ole oikea paikka viestilleni yms
5.6.2018 0:53
Ei varia pakko oo säätää, mutta jos tahtoo että se toimii kunnolla ni täytyy. Jäykempi vastapainejousi ja kytkinjouset, ja kevyemmät rullat. Huiput tuskin kymppiä enempää nousee, noi jammun vakiovarit oli muistaakseni aikalailla paskoja. Sit tietysti muista kaasarin säätö.
Ja jos tehoa on hakusessa, ni V2, Go oli aikalailla vakioputken korvike.