Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
20.4.2012 7:18
J00N4 kirjoitti:Saan kirjottaa tähän topikkiin mitä vaan 4T kiinanskoottereihin liittyvää.
Et ilmeisesti ole ketjun otsikkoa lukenut?
Sitäpaitsi on parempi jos itse topikkiin ei liitä kuvia, sillä silloin topikki aukeaa nopeammin. Kuvat vievät myös paljon tilaa.
Oletko kuullut linkeistä?
20.4.2012 10:08
Ja eiköhän sekin ole nyt loppuunkäsitelty... Suosittelen vieläkin niiden yksityisviestien käyttöä, ellei nyt ihan välttämättä syystä tai toisesta halua yleisön edessä napista.
20.4.2012 14:57
radon- kirjoitti:Et ilmeisesti ole ketjun otsikkoa lukenut?
Kyllä otsikko on luettu ja eiköhän pakoputket liity huoltoon/viritykseen.
radon- kirjoitti:J00N4 kirjoitti:Sitäpaitsi on parempi jos itse topikkiin ei liitä kuvia, sillä silloin topikki aukeaa nopeammin. Kuvat vievät myös paljon tilaa.
Oletko kuullut linkeistä?
Jos sä et jaksa klikkailla mun galleriaan, niin miten ihmeessä jaksaisit linkin avata? Mee vähän ittees ja rauhotu.
E. Nyt on näköjään YV:t käytössä, siellä jatketaan jos vielä haluat asiasta vääntää.
20.4.2012 15:30
Haluasin vaihtaa Solifer 50R -11 vakio tulpan parempaan että lähtis paremmin käyntiin. Tossa avauspostissa mainittu NGK C7HSA sopii siis varmasti tähän? Suomi24 foorumilla joku oli sanonut että tässä olis jo tuo kyseinen tulppa, näkeekös sitä mistään (manuaalia mulla ei ole)? Jos tiedätte muita hyviä tulppia nii voisitteko sanoa ja uuden akun aion myös hommata ton vakion tilalle. Kokemuksia tästä akusta?
http://www.moottoriaitta.fi/tuotteet.html?id=1/44
20.4.2012 15:49
Toi akku varmana toimittaa asiansa hyvin, ja näissä pitäs olla vakiona toi C7HSA, eli sama kun mankissa. Voit varmistua vielä niin, että otat sen tulpan irti ja tarkistat.
20.4.2012 16:15
Ok kiitos tiedosta, täytyy nyt kattoa auttaako toi akun vaihto ku ei meinaa aina käynnistyä heti sähköstartilla ja huomasin myös että joskus starttaa paremmin kun valot on kiinni eli ajattelin jos ei saa virtaa tarpeeks tolla nykyisellä akulla. Nytkin se on niin tyhjäksi menny että kaikki valot ei välillä pala, ku joudun kauan aikaa käynnistämään ennenku lähtee.
20.4.2012 16:27
Tuolla hinnalla saa kolme samanlaista akkua jostain halpaliikkeestä (katsottu on, merkinnät ja kaikki ovat täysin samoja) joten en tuolta ostaisi. Itsellä on 9,90€ maksanut 4 Ah akku, paikallisesta sekatavarapuljusta ostettu ja hyvin on pelannut, 6kk takuukin tuli vielä.
Jos sinulla on yleismittari, voit selvittää että tuleeko sieltä tarpeeksi virtaa mittaamalla akun jännitteen ennen starttausta (eli pitäisi olla yli 12.2V, jos on 12.8V niin on hyvä ja mikä vaan tuolta väliltä on hyvä), jos ei ole hyvä niin lataa akku.
Myöskin jos akku kuulostaa starttaavan kovin vaivalloisesti, mutta ajomatkan jälkeen starttaa konetta hyvin, voidaan todeta että akku on joko purkautunut tai ollut huonossa latauksessa.
Lataisin akun ennen kun ostaisin uutta, voi olla että on vain huonossa latauksessa ja jos mopon laturissa on vielä jotain vikaa niin se vaan edesauttaa asiaa.
20.4.2012 16:29
Mikähän vois olla Kymco Agilityssa kun kulkee virijavara 72cc sylinterillä vain 50-60km/h mittariin?
Suutin vaihdettu 90 kokeiltu myös 95. Variaattorin holkki vaihdettu kurittomaan. CDI-rajoitin ohitettu. Rullat vakio jotain 6.0g. Nuilla ottaa siis vauhtia vähemmän kuin vakio agility pelkällä holkin vaihdolla. Pätkii kun laittaa kaasua. Uudella puolalla kokeiltu eikä siitä ollut mitään apua. Jostain luin että isomman sylinterin kanssa pitäisi laittaa lämpöarvoltaan kylmempi tulppa? tuskin kuitenkaan kovin paljon auttaa?
Ajoitukset ovat oikein ja puristuksia todella hyvin. Toivottavasti joku osaa neuvoa miten sais nuilla kulkemaan paremmin. Kiitos jo etukäteen
20.4.2012 16:39
C7HSA tulppa käy mille vaan pytylle, näissä viritysaste ei (merkittävästi) muutu pyttyä vaihdettaessa joten ei tarvitse lämpöarvoja miettiä, pytylle kuin pytylle käy mankin tulppa eli C7HSA.
Jos pätkii kaasua annettaessa niin vika viittaa kaasariin, eli joko säädöt on perseellään tai paskaa kaasarissa. Pätkimistä on monenlaista, booausta, röpöttämistä ja lukuisia montaa muutakin eri tyyppiä joten pelkästä pätkimisestä ei voi päätellä mitään, kuvaile enemmän tai kuvaa vaikka video siitä.
Ja jos sulla on vakiokaasari ja röpöttää niin aloitusviestistiinkin olen kirjoittanut vakiokaasarin luistiongelmista, voit katsoa olisiko niistä mitään apua.
20.4.2012 17:36
Myös tulppa vois olla menossa. Koita vaihtaa se. Ja mites venavälykset, onko säädetty?
20.4.2012 21:15
Kokeilin toisella kaasuttimella sillä ei ollut mitään vaikutusta. Tuo pätkiminen on sellaista kun laittaa kaasua niin yhtäkkiä lähtee veto pois sen jälkeen taas kierrokset vähän nousee. Täydellä kaasulla koko ajan kierrokset nousee sitten putkesta kuuluu puff kierrokset laskee sitten (aivan kuin ei tulisi kipinää sitten kun tulee kuuluisi tuo ääni) taas kierrokset nousee... Noin jatkuu koko ajan. Venttiilejä en oo säätäny mutta tarkoitus olisi säätää. Kuinka suuri välys tulisi olla? onko molemmissa venttiileissä sama? Tulpan vaihto seuraavana katsotaan auttaako mitään.
20.4.2012 21:23
Pako 0,10mm ja imu mieluiten 0,08mm-0,10mm. Imuun 0,08mm olis aika optimaalinen.
20.4.2012 23:41
Oisko jollai tällästä (
http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=224) Alkuperästä jostai baotianista, missä ois mustat nappulat.. kun tosta on kierre korkannu, ja ei pidä kaasukahvaa kasassa..
21.4.2012 0:51
No miks pitää olla mustat, otat spraymaalia ja suhautat mustaksi jos haittaa nuo värit? Kaikissa kinkeissä on samanlaiset nuo kahvat joten kaikki periaatteessa käy.
21.4.2012 11:36
Itsellä nyt vakiorullat 7,5-8g, 72cc pytty ilman alatiivistettä ja kannentiivistettä, puristuksia tuntuu olevan tarpeeksi ja vääntöä. Huiput vinguttamalla suoralla 64 loivaan alamäkeen, tasasella ehkä vähän alta 60..
Tarkoituksena ostaa kansia ja pyttyjä (72 isovenakansia) joista kanavien siistiminen. Sekä 72 pyttyjä joista tiivistepinnasta pois että saa laitettua tiivisteetkin.
Eilen tuli puristukset mitattua, vähän yli 12bar, ja nyt on paljon enemmän. Pitänee mitata maanantaina uudestaan että tuliko isokin nousu.Venttiilitkin tarkistin etteivät käy liian lähellä mäntää (tinalangalla), ja jäivät 0,7mm päähän venataskuista.
Pitäisi vielä laittaa seosmittari, kampikammion huohotin ja kierroslukumittari niin ei pääse vahinkoa käymään.