Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
18.3.2012 10:25
Ite lähtisin roxia virittelemään, osia saa jokapaikasta. Mutta ookkos skootterin kanssa ennen säätäny? Voi meinaa noissa varin säätö-hommissa mennä pikkusen sormi suuhu.
18.3.2012 11:00
Juu, itsekkin suosittelisin aeroxia/nitroa, todella paljon ja helppo saada viriosia yms.
18.3.2012 13:02
Myöskin Gilera tai Piaggio 2T vaakakoneella on hyvä vaihtoehto. Ne on yleensä aika halpoja, palikkaa löytyy vähintää yhtä paljo ku roxiin, ja on luotettava kone.
18.3.2012 13:22
viritysmielessä ostasin tosiaan piaggion motorilla olevan, jos ei ulkonäöllä oo väliä. kulkee jo pelkällä teharilla aika pirun hyvin
18.3.2012 15:06
Jep, Piaggiolla menee 100kmh aika äkkiä rikki.
19.3.2012 17:41
Moro!
nyt tarvisin apua tuon kaasarin säätämisessä, eli miten saisin tehtyä tohon roksin kaasariin sellaiset ''tehdasssäädöt'' eli siis kuinka paljon ilmaruuvia auki yms.. viriä on tecnigas+varinsäädöt ja kaasarissa 80 suutin. Kylmällä kelillä ei tahdo lähteä käyntiin ja tallista lähtee ekalla. Kannattaisiko hankkia parempi sytytyspuola joka auttaa kylmäkäynnistykseen? tässä linkki:
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... acing.html
19.3.2012 20:26
Koitappa laittaa isompi suutina.
19.3.2012 20:40
Voi olla myös sähköryyppy huonona jos sulla sellainen on kiinni. Itsellä on samat virit ja suutin 70 ja toimii loistavasti. Vaihdoin sähköryypyn vaijerilliseen niin lähtee heti paremmin käyntiin.
19.3.2012 23:40
Jep sähköryyppy mulla on kiinni. Kaapista löytyy myös aivan uusi stage6 vaijeriryyppy, jota kerran kokeilin ja sillä lähti paljon huonommin käyntiin :O voisiko siihen vaikuttaa se että vanhemman mallisissa rokseissa on vakiona vaijeriryyppy ja suuttimena 86. Eli pitääkö vaijeriryypyn kaa olla isompi suutin?
19.3.2012 23:48
Tuosta isommasta suuttimesta en tiiä, mutta kyllä se huonommin lähtee käyntiin jos sitä v-ryyppyä ei oo säädetty. Ja hei, sullahan on toinenki roxi, niin kokeile sen s-ryypyllä jos siinä on niin näkee onko sähköryyppy rikki tuossa sun toisessa roxissa.
20.3.2012 0:34
Joo eli sitä v-ryyppyä en ole säätänyt. Siitä se vissiin johtuikin. Ja tuossa toisessa on vaijeriryyppy ja lähtee niin unelmasti käyntiin säällä kuin säällä
20.3.2012 9:07
Olis tollane jonway tuol tallissa ajatttelin sitä vähän piristäää elikkä, mikä olis hyvä putki vakio pytylle ? Käykö esim roxin putket ? entä mitä variaattorin säätöjä pitäs laittaa ?
21.3.2012 17:28
Olen koittanut etsiä useista tekniikka- ja merkkikohtaisista keskusteluista vastausta seuraaviin kysymyksiin koskien Yamaha Aeroxia, ilman tulosta:
- Missä vuosimalleissa on kuristus pakoaukossa?
- Missä kaikissa malleissa on kierroslukumittari?(Valentino Rossi Edition, mutta missä muissa)
21.3.2012 23:08
sen tiedän ainakin että omassani 2009 vuoden roksissa on pakoaukon kuri
22.3.2012 17:50
Todellakin on ollut aika outo ongelma tuossa roxissa. Mopossa kiinni nyt gianelli chrome, rullat vaihettu kevyempiin, ja vastapaine jousi vaihettu. Niin kun lähtee kiihdyttämään lähtee ihan hyvin ja on piikillä, mutta kuin tyhjästä noin 50kmh vauhdista tulee semmoinen "kynnys" jossa kierrokset laskevat ja jos ei jaksa vääntää sen yli niin vauhti jää siihen, joskus tosin jaksaa mennä senkin jälkeen. Onko muilla ollut jotain samanlaista?