Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
25.9.2011 15:03
Varmaa joku 80-90, toi putki tappaa nopeuden. Vaihda putkeks Stage6 Pro ni menee ihna erilailla.
29.9.2011 16:04
Virittäessä tekee mieli lisää virittää. Eli mikä putki ja kaasari on hyvä 90cc minarellille?
Linkki on tässä
http://www.mbe-motorsports.com/catalog/product_info.php/cPath/19_116_117/products_id/75?osCsid=kkoifaner6t808qp496ikc1423Entäs kaasari? 28mm?
paljonko kulkisi näillä;)?
29.9.2011 16:58
Näyttää aika laiskahkolta ns. vakio 90cc valurauta koneelta, muistaakseni 125cc aerox,bws vastaavassa on noin 20mm kaasari vakiona, itse laittaisin jonkun 22mm kaasarin.
29.9.2011 17:02
Ja ite laittasin mielummi vaik jonku 70cc padan mopon minarelliin ja siihe ränniä ja kaasaria yms.
Toi on luultavastikki chinamade, osien saanti voi olla vaikeaa ja laatu/teho ei ehkä parhaita.
29.9.2011 19:31
Kone on sama kuin CPI:ssä, mutta pitkäiskuisella kampuralla. Periaatteessa sama kuin kevari Aeroxin kone. Ebaysta saa hyvin viriosia.
http://www.youtube.com/user/bigvalve01Tuossa "Popcornissa" kyseinen viritetty kone ja tehoa löytyy kiitettävästi.
Jos haluaa käyttää 50cc:n lohkoja, niitä joutuu hieman koneistamaan 90cc:n kampuralle ja pinnapultit sekä jäähdytysosat joutuu vaihtamaan 90cc vastaaviin.
29.9.2011 20:37
Eipä tuo nyt kuiteskaa ihan tykki ollut... esim. toi->
http://www.youtube.com/watch?v=5oS7y-Lb ... re=related lähtee samalla tavalla.
30.9.2011 10:53
Niin, toi onki high-end. Eli jos päivittäiseen ajoon tarvii niin ei kannata edes uneksia.
30.9.2011 11:03
Ota toki huomioon, että tuossa on vain sporttivirit.
30.9.2011 11:11
Siis nyt meni ohi. Mitä tarkotit?
30.9.2011 16:01
Atelle lähinnä tuota tarkoitin, Sport vs. High End.
Tuossa 2strokd:in koneessa on ylikoko sylinteri ja lisäksi stroker kampura. Harmi kun isot firmat ei tee nuihin viriosia, olisin muuten päivittänyt jo aikoja sitten. Kampura löytyy jo valmiiksi.
30.9.2011 19:20
Paljon tolla koneella lähtisi huippuja? jos moottorin ostan , niin voisi rakentaa matalan sprintterin
sen verran virityksistä, että kestääkö chinamade kone 125cc pyttyä? Ja meneekö kiinni? Tossa linkkiä
http://www.racing-planet.de/scootertuning-cylinder-malossi-sport-124cc-minarelli-2stroke-p-245749-1.html?cPath=3098_13158_13164&sessID=be35376a281be0368ac18d3d0e1eee23Ja en tietenkään ajatellu, että siitä lähtee saman verran tehoa, kuin oikealla bb88cc:llä
Viimeksi muokannut Zoneri päivämäärä 1.10.2011 8:44, muokattu yhteensä 1 kerran
1.10.2011 0:32
Jaa jaa , no sitte se läks iha hyvi, mutta millanenkohan ois tommonen "kevari" koneellinen "tappi" vireillä
1.10.2011 16:32
Mitäs veikkaatte päästäiskö näillä vireillä satasen paremmalle puolelle?
Kyseessä yamaha aerox...
-Airsal 70cc
-Dellortto 21mm
-Multivari
-Tg RS2
-vari ja kaasari säädöt kohillaan ymsyms....
1.10.2011 18:21
Tuskin tolla putkella menee yli satasta, ehkä jos jonkun laittaisit sellasen teharin missä on tehot yläkierroksilla esim. stage6 pro.
1.10.2011 19:33
Jos tehoa/huippuja haluaa, niin siinä tapauksessa ei kannata Airsalia hankkia, vaan kannattaa ostaa piikikkäämpi sylinteri. Sporttitason sylintereistä S6 SP on paras huipputehoa haettaessa. Airsalilla tuskin pääset millään putkella yli 100km/h.
Putkesta sen verran, että Tecnigas RS II on erittäin loistava putki Airsalin kanssa. Tehoalue on laaja ja kone on väännökäs. Muuta putkea ei siihen kannata laittaa. Stage6 Sport Pron kanssa taas paras valinta on S6 Pro.