Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
20.6.2013 22:48
Mulla on käsiryyppy
23.6.2013 7:33
Nyt juolahti mieleen tälläne kysymys. Kuristaako vakio läppäventiili/läppärunko jos on uusinut isomman kaasarin ja imukaulan? Jos kuristaa, niin mistä tiedän hankkivani oikeenlaisen?
23.6.2013 18:37
Nyt puhutaan varmaankin Vivacitystä? Et kerro ollenkaan että minkälaisen kaasarin ja imukaulan olet laittanut, mutta Vivan läppärunko alkaa kuristaa jossain 17,5 - 19 mm kaasarin kohdalla, riippuen ihan muustakin kokoonpanosta (50/70cc, millainen putki..).
Jos haluat jotain mikä ei varmasti kurista, osta Stagen intake system.
24.6.2013 13:01
Mikäs mahtaa olla vikana kun kesken matkan yhtäkkiä mopo lopetti ottamasta kierroksia. Nykyään kun koittaa ajaa nin ykkösellä vielä toimii mutta kakkosella ja muilla vaihteilla kun koittaa ajaa niin ei ota kierroksia lainkaan kuuluu vain "ploploploploploo: ja hyytyy täysin ja pitää vaihtaa vaihde ykköselle ettei mopo simahda. Mikä mättäää ????
24.6.2013 22:28
Onko kenelläkään sähkökaavaa iltajet formula 50 1997 merkkiseen skootterin.
25.6.2013 23:27
Osaisko joku antaa neuvoa kun aeroxin kaasuttimen kohokammion tyhjennysruuvi tiputtaa bensaa hiljalleen. Yön aikana kaasutin tyhjenee ja aamulla pitää polkea jonkin aikaa ennekuin käynnistyy. Lisäksi kiihtyvyys on laskenut paljon vuodon alkamisen jälkeen. Kyseessä on vakiokaasutin, jolla ajettu vain 3000km. Pitääkö ostaa kokonaan uusi pohja kaasariin vai?
26.6.2013 19:03
Otin Keeway Flash -skootteristani takarenkaan irti kun vaihdoin jarrukenkiä.Puhdistin samalla variaattorikoppaa mopon oikealta puolelta, joka on normaalisti renkaan takana piilossa. Variaattorikopassa oli siisti noin 7mm halkaisijaltaan oleva reikä suurinpiirtein keskellä. Reiästä näki variaattorikopan sisään ja siinä ei näkynyt olevan kierteitä.
Mikä tämä outo reikä on ja pitäisikö se tukkia? Eikö reiästä nyt mene ajossa epäpuhtauksia variaattorikopan sisäpuolelle? Voisiko se olla vaihteistoöljyn määrän tarkkailuun ja siinä on joskus ollut tulppa, joka on tippunut? Vai onko kyseessä joku tuuletusreikä, jonka tukkiminen on huono idea?
Kiitokset hänelle, ken minua näissä kysymyksissä valaisee.
26.6.2013 22:31
On taas mulla ihmettelemistä. Mistä johtuu kun vaihdoin putken leovince zx:stä s6 pro replikaan ja nyt tuntuu taas perävälien loppuminen jo kahdeksassakympissä kun vanhan putken kanssa yhdeksässäkympissä. Kiihtyvyys parani huimasti kun sääti varin ja kytkimen mutta huiput tippui. Mikäköhän mahtaa olla nyt kun huiput tippui? Eikö pro replikassa pitäisi olla tehokkaampi kuin leovince zx? Pyttynä toimii malossi sport 70cc viilattu pako ja huuhtelu+ siistitty kanavat. Ja nopeudet mitattu gpssällä.
28.6.2013 21:06
Jos kiihtyvyys parani, tehoa täytyy siis tulla takarenkaalle enemmän. En oikeen muuta keksi kuin että hihna saattas luistaa, koita pistää jäykempi vp jousi.
4.7.2013 14:04
Moro, mikäköhän derbissä on kun tyhjäkäynnil pysyy, mutta kun yrittää lähtee koittaa ajaa niin melkein samantien booaa kun kertyy edes vähän vauhtia ja kierroksia?
Kaasari putsattu, ymsmyms.
7.7.2013 16:10
Moi, mistä voisin löytää luistimen you all Japan merkkiseen kaasuttimeen, se on erikoinen 16.8mm. mopo ön mad crock 50cc vm.2012 ja 4 tahtinen.
7.7.2013 23:53
Noiden kiinanmopojen ongelmana on juurikin lievästi sanottuna eksoottinen tekniikka ja sen myötä varaosien saatavuus. Kun jälleenmyyjänä toimii paikallinen halpahalli ja valtuutettua huoltoa ei ole edes olemassa alkaa varaosien saanti olla jo melkoista seikkailua.
Jos paikallinen mopoliike ei osaa auttaa, ehkäpä jostain pienkonehuollosta löytyisi sopiva? Pidemmän päälle parempi ratkaisu olisi toki kaasarin vaihto johonkin hieman tunnetumpaan merkkiin.
9.7.2013 21:24
Kuuluuko tuon toisiovariaattorin olla tuommoinen?
https://www.dropbox.com/s/0tldjda678i1wqg/WP_000008.jpgPitää tuo variaattori kauheata röminää ja hyytyy kun antaa kaasua.
9.7.2013 21:57
Sulla on takavariaattori menny rikki, eli uus
takapakka kannattaa ostaa.
9.7.2013 22:33
Skootteri toimi hyvin kunnes alipaineletku lähti irti kaasarista. Laitoin takas kiinni ja skootterista uupu tehoja. Kulkee 5km/h vähemmän ja hieman ehkä pätkii kiihdyttäessä. Pitkän pätkän jälkeen saattaa sammua valoihin. Liimasin letkun kiinni ettei varmana vuoda tai mitään mutta sama homma edelleen. Tehoja uupuu. Mistä tota vikaa vois lähtee hakeen? Vika siis ilmeni ihan heti sen jälkeen kun laitto letkun takasin kii ja alko ajaan, et kai se jotenkin tosta johtuu?
Kymco super fever zx 50, -07, 3600km.