Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
5.8.2013 17:34
Suutinta kannattaa isontaa pari numeroo kerta oot pakarii rustannu. Hihnan kunto kannattaa tarkistaa ja samalla voit kattoo onko takavarissa nopeussensoria jonka katkasta. Sähköryypyn testaat hyvin yksinkertasesti mittaamalla sen messinkineulan sieltä, sit kytket 12v ja mittaat uusiks muutaman minuutin päästä. Jos mitää ei tapahdu ni roskii ja uutta kehiin. Kato kans kaasarin kannen sisältä josko sieltä löytyis messinkitappi joka rajottaa luistin liikettä, ruuvaamalla poies.
5.8.2013 21:04
Retroilija kirjoitti:Suutinta kannattaa isontaa pari numeroo kerta oot pakarii rustannu. Hihnan kunto kannattaa tarkistaa ja samalla voit kattoo onko takavarissa nopeussensoria jonka katkasta. Sähköryypyn testaat hyvin yksinkertasesti mittaamalla sen messinkineulan sieltä, sit kytket 12v ja mittaat uusiks muutaman minuutin päästä. Jos mitää ei tapahdu ni roskii ja uutta kehiin. Kato kans kaasarin kannen sisältä josko sieltä löytyis messinkitappi joka rajottaa luistin liikettä, ruuvaamalla poies.
Saaks tohon isompia suuttimia ku nykyne on 79,tai siis että saa varmaa mutta mistä?
Millä perusteella toi ryyppy toimii? Meinaan että onks se sillai että jos johdot vetää irti ni ryyppy päällä koko aja vai toisinpäi?
5.8.2013 21:20
NappulaRengas kirjoitti:onks se sillai että jos johdot vetää irti ni ryyppy päällä koko aja
Kyllä.
6.8.2013 12:36
Hei, omassa Titan T4 baotianissa on vikana startti.
Aika yleinen ongelma mutta mistä johtuu että kun painaa jarrukahvan pohjaan ( ja tietenkin starttinappulan), ei starttaa, mutta kun painaa toisenkin kahvan yhtäaikaa niin silloin lähtee moottori pyörimään?
EDIT: Uusi akku on ostettu
6.8.2013 12:51
Syttyykö jarruvalo kun painat sitä kahvaa joslla startti ei pyöritä? Jos ei syty, niin kavassa oleva jarruvalon kytkin on viallinen. Jos syttyy, niin vika on johdossa joka haarautuu katkaisijan jälkeen. (josta starttirele siis tietää että jarrukahvaa on painettu)
6.8.2013 13:14
-Zone- kirjoitti:Syttyykö jarruvalo kun painat sitä kahvaa joslla startti ei pyöritä? Jos ei syty, niin kavassa oleva jarruvalon kytkin on viallinen. Jos syttyy, niin vika on johdossa joka haarautuu katkaisijan jälkeen. (josta starttirele siis tietää että jarrukahvaa on painettu)
Jarruvalo syttyy. Skootteri ei siis starttaa kummallakaan yksinään muttakun molemmat jarrut laittaa pohjaan silloin starttaa.
Tänään kävin ajamassa ja ei startannu vaikka molemmat oli pohjassa, joten piti polkaista käyntiin. Pienen ajon jälkeen starttasi ihan normaalisti yhdestäkin jarrukahvasta
6.8.2013 13:19
Kosketushäikkää 99% varmuudella liittimissä. Koita paikantaa mihin liittimiin niistä kahvojen katkaisijoista johdot menee ja ota liittimet auki. Putsaa hapettumat pois vaikka hienolla santapaperilla. Varmista silti vielä että starttinappula on kunnossa eikä ole esim niin että yhdistää vain välillä.
6.8.2013 15:39
NappulaRengas kirjoitti:Mikä mahtaa olla Baotian Rocky Titanissa vikana kun ei kulje kun sen vajaa 40km/h tasasella.
Ja aluks teki sitä että kun kiihdytti niin jakso mennä sitä 40km/h n.5sekkaa ja sit hyytyy siten että vaihti 25-30km/h.Kun pysähty ja lähti liikkeel uudestaan ni ottaa sen 40km/h taas hetkeks ja si hyytyy taas.Neulaa pistin pykälän laihemmalle ni toimi hiukan paremmin.
Suutin on vakio 79. Mitään kuristuksia ei näkyny ilmanputsarissa eikä pakoputkessa kun tarkistin. Putkessa alkukäyrän ja pöntön laipan kohdalla oli ohkasempi kohta ni vinguttelin sitä isommaks ja sen hukkaputki helvetin tukin vääntämällä pultin pätkän siihen reikään,tosin sillain että ei ylety pakoputken puolelle.
Meni melkein vielä huonompi kulkuseks ton pakari modailun jälkee.
Olis se ny kiva että kulkis edes sen 50km/h....
Ja CDI boksissa ei näkyny mitää "johto lenkkiä" ni onko siinä joku rajotin kuitenkin?
Voisko sähköryyppy vittuilla? Miten sen vois testata?
Kaasarissa ei ole sitä messinkitappia joka rajottas luistin liikettä,voisko tuo vika johtua siitä? Minkähän korkuinen tappi tohon kannattas viritelä? Joku pultin pätkä varmaan ja siihen prikkoja sen verran että saa säädettyä korkeuden hyväks.
6.8.2013 17:12
Noni hei, son kuristus
6.8.2013 17:31
Jusuquu kirjoitti:Kyseessä siis solifer 50r. Ei käynnisty millään, saa bensaa ja kipinän. Mistä lähteä vikaa etsimään? Startti kyllä pyörii kun napista painaa mutta ei muuta.
E. Tulppaa on vaihettu ja kiksistä ei ole koskaan lähtenyt käyntiin. Imukaulassa hiukan halkeamia, mutta kyllähän se käyntiin pitäisi silti edes lähteä
6.8.2013 17:48
Koitappa ihan ensin heittää sille pullonkorkillinen gasoa. Nopeimmin se onnistuu ottamalla imukaulasta alipaineletkun irti ja pistämällä tilalle pätkän letkua josta voi heittää sille sen "starttihuikan". Injektioruutta on tässä kätevä, mutta pieni suppilokin käy. Vakaat kädetkin pelkästään riittää jos semmoset omistaa. Jos pärähtää sillä, niin kyllä se vika vaan bensansaannissa on.
7.8.2013 12:00
Uus nokka olis siis hankinnoissa tuon vakiotuhnun tilalle. Voisko joku kertoa noista nokista hieman enemmän? Ebaystä saisi A9 nokkaa näihin samaan hintaan kun tuolta virijavarasta tota racing nokkaa. Kumpi on kannattavampi? Eli siis miten nämä eroavat toisistaan sekä normi nokasta?
7.8.2013 12:49
No vastaillaan nyt..
Mikäli sulla on pikkuvenainen kansi niin on melkeinpä sama minkä sinne lyöt. Pikkuvenakansien virtaus korkeilla rundeilla on joka tapauksessa sen verran vaatimaton että ero ei ole merkittävä vaikka toisessa nostoa olisi reilumminkin. Jos sulla on isovenainen, niin melkeinpä itse kokeilisin A9 nokkaa siihen kun viri ja varan nokassa on vakionostot. Asteita siinä on tosin enempi.
Isompinostoisten nokkien, kuten kyllä oikeasti nokkien kanssa pelatessa muutoinkin tulee aina tarkistella että osat mahtuu myös liikkumaan. Ainakin pikkuvenakansia on kahdella eripituisella venttiilillä joista ne lyhyemmät taitaa olla yleisemmät, mutta niissä venajouset pohjaa aiemmin, eli pidemmät sallii enempi nostoa, mutta se kansi sitten taas vaati myös oman nokkapukin kun ne ei sovi ristiin.
Hiljan tuolla scootterini.comin puolella oli bongattu vakionokkiakin erikokoisilla laakereillakin, eli niissäkin sitten pätee se kiinalainen "stantardimitta" kun osa joko sopii omaan moottoriin tai se ei sovi muokkaamatta. Monen muun osan kohdallahan asia on monesti jo huomattukin. Kiinalaisten tönärit taitaa olla kiinalaisvalmistetta
7.8.2013 16:06
"kisapauketta" moottorijarrutuksessa eli pientä paukkumista kun valuu esim. mäkeä alas. onko näissä 6-pinnisissä cdi:ssä manuaalista ennakon säätöä? vanhassa skopassa kuulu pikkusta pauketta aina kun valu mäkeä alas. ennakon säätöä vai seoksien ihmettelemistä
7.8.2013 17:34
Ei siihen tarvita kuin revennyt acv-kalvo (air cut valve) kaasarissa. Imukaulassakin voi olla halkeama. Sytytyksestä se ei johdu, sen voi sulkea pois. Jos kalvo ei ole syypää, niin tyhjäkäyntipiirin seos on luultavimmin hivenen pielessä ja voi loppua ihan seosruuvin säädölläkin.
Jos sulla on muutes SAC-venttiili niin sekin voi päästää happea sinne putkeen (siis Secondary air cleaner) ja tietysti egr:n kauttakin se voi happea vetää, mutta harvemmin viallisena se aiheuttaa putkessa paukuttamista.