Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
3.6.2013 22:49
Kyseisessä imukaulassa pitäisi olla semmonen samanlainen mutta paksumpi putkelo mikä vakio imukaulassa alipaineelle mikäli ei kaasarissa tulevaisuudessa tai nyt sitten ole. Se putki vaan pitää porata auki ( se on tukittu sieltä pohjasta ) ja tunkea letku siihen saman lailla kuin vakiossa. Itse tein niin ja hyvin toimii.
3.6.2013 23:20
Mitkä letkut näihin tulee?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
3.6.2013 23:23
1. Öljy
2. Alipaine
3. Polttoaine
6.6.2013 23:08
joo siis skootteriin on uusittu imukaula ja kaasari ennen sitä toimi täydelisesti muttä nyt boooaa kaasun annnon jälkeen eikä välillä edes käynnisty. riippuko suuttimen koosta
8.6.2013 1:07
Tutustu tietopankista löytyvään artikkeliin kaasuttimen säädöstä.
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttime ... C3%A4minen
8.6.2013 19:36
mikä voisi olla vikana kun starttaa niin kuuluu pelkkä klikkaus eikä starttimoottori pyöri? Valot jne toimii ja akku juuri ladattu
9.6.2013 22:52
Kokeile antaa starttimoottorin napoihin 12 V suoraan akulta. Jos pyörii, vika on starttireleessä tai johdoissa releeltä startille. Periaatteessa vika voi myös olla moottorin maadoituksessa, mutta se on epätodennäköistä mikäli moottori toimii muuten hyvin. Mikäli moottori ei pyöri annettaessa virtaa suoraan, starttimoottori vaihtoon.
10.6.2013 16:30
Löytyykä keltään kokemuksia Minarelli AaÄmKutosen RMS Blue Line-pytystä? Onko minkäänlaista lisäystä tehoihin ja minkälaista laatua pytty on?
11.6.2013 1:26
Veikkaan että mopopuolelta voisi löytyä paremmin, vaikkapa
virityssylintereitä käsittelevästä ketjusta.
12.6.2013 10:13
Vastaan tähän ku sattu kohalle ja löytyy kokemusta joissain määrin:
pikkuveljelle asensin kyseisen pytyn am6:seen. Laatu ihan ok, ei valittamista. Hinta/laatu suhde ok. Vakionkorvike eli ei mikään viritys sylinteri kyseessä.
On se sillä jo aika paljon ajanu ja hyvin porskuttaa.
14.6.2013 0:39
Taas tarvitaan järkeä mikähän mahtaisi olla roksissa vikana, kun syö tulppia kilometrin välein?? Mhr 70cc sylinteri kiinni ja siihen suositellaan br9hs tulppaa jota olen kokeillut jo, ja platinum ja iridium versioita myös. Nyt löin perus NGK br8hs tulpan kiinni ja pamahti melkein samantien. Toimii racing tulpalla sen kilometrin hyvin, ja sen jälkeen rötää ja ampuu putkeen jonka seurauksena kone sammuu ja ei enää lähde samalla tulpalla käyntiin.. Seokset on ainakin oikeat 3%, ja tehnyt jo tätä puolivuotta mutta ei innostusta enään ostella tulppia ennenkuin vika selviää. Kun tulppa hajoaa se on aika öljyinen ja märkä.. Voiko liika suuri suutin rikkoa tulppia? Tällähetkellä 26mm pwk ja 100 suutin + powerjet, ja bensapumppu. Tai voisiko tulppa päästä liian lähelle mäntää ja rikkoutua siinä jotenkin, kun kaverilla ainankin meni tulppia niin laittoi lisäprikan tulpan ja kannen väliin niin ei hajonnut enää.. Tuntuu että koko masiina on kirottu
14.6.2013 20:13
Liian iso suutin ne tulpat yleensä aina rikkoo. Varma merkki siitä on juurikin se että tulppa on musta ja öljyinen kun sen ottaa pois. Bensapumppu on tarpeeton ja se saattaa pukata liian kovalla paineella bensaa kaasariin joka voi aiheuttaa tuon. Voiko tuota powerjettiä säätää että kuinka paljon se antaa bensaa? Varmaan helpointa aloittaa pienentämällä pääsuutinta kunnes toimii, kumminkin vain 5 numeroa kerrallaan pienempi suutin ettei mene laihalle ja leivo.
19.6.2013 4:17
Skootterini Peugeot Vivacity 2005 (vireinä tecnigas q-tre tehari, vähän viilattu pakoaukko, 7,5g rullat ja rullakupin välilevy poistettu. Ennen kaasarin imukaulan ja ilmanputsarin uusintaa toimi moitteettomasti, mutta nyt kun on vaihettu tälläset osat http://www.moposport.fi/fi/kaasutin-phv ... .UcEA4vkVM http://www.moposport.fi/fi/imukaula-rac ... cEBCfkVM05 ja https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... -Cool.html (Ilmanputsari lähes samanlainen). Ollaan yritetty seos ruuvia ja tyhkäyntiä säätää mutta tuntuis alipaine puolella olevan vika. (Siis alipaine kaasarissa.) Vai onko mahdollista että saa liikaa/ liian vähän ilmaa? Imukaulan ja läppäventtiilin välissä ei ole vielä tiivistettä mutta ei sen niin paljon pitäisi vaikuttaa? Ja sähköryypystä on katkennut toinen johto (kerran juotettu jo kiinni mutta katkesi nyt lopullisesti eli ryyppy on ollut kiinni kun on yrittänyt käynnistää (ei aina, käsiryyppy tulee lähipäivinä) joten johtuuko ryypystä? Sylinterikin avattu eikä siellä puolella ainakaan näkuviä vikoja ollut. Heti kun kaasari ja imukaula ja ilmanputsari uusittiin pysy vähän aikaa tyhjäkäynnillä mutta heti kun anto kaasua niin booas. Ja suuttimena 65 vakio kaasarissa oli 66. Antaa kipinän ja tulppa uusittu pari kertaa, mutta ei ole ollut apua. Tuntuis et saa liian vähän bensaa. Ja alipaine letku on aika väljä! Kiitos vastaajille jo etukäteen Väri vain huomion takia, koska kohta kortti taskussa joten haluaisin pökötin kuntoon nopeasti:) Ja siis kun alipaine letkua imasee ei meinaa tulla bensaa kunnolla, pikku tippoina.
19.6.2013 11:54
Mikä vois Speedfight 2 olla, kun käynnistää kylmän koneen niin kiertää nii saatanasti ja ja rengas pyörii. Läpät ja kaasari tsekattu, molemmat kunnossa. Ei tee tätä lämpimällä koneella.
19.6.2013 17:36
kambia kirjoitti:Mikä vois Speedfight 2 olla, kun käynnistää kylmän koneen niin kiertää nii saatanasti ja ja rengas pyörii. Läpät ja kaasari tsekattu, molemmat kunnossa. Ei tee tätä lämpimällä koneella.
Itellä sama. Johtuu luultavasti automaattiryypystä...