Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.8.2012 12:49

Moro.
Eli tuli hommattua tuommonen Aprilia SR -03 Di Tech
Onko tämä siis morinin koneella kun olen ymmärtänyt että 03 ja 04 malleja voi olla joko morinin tai piaggion koneella. Onko näissä jotakin Esim ulkonäkö eroja mistä vois varmistua?

Onko kukaan ostanu tuommosta tarviketeharia;
http://www.motot.net/talli/osat/id41754/

Ois edullisimpia Aprilia SR Ditech -03 suomesta saatavia tehareita.. Kattonu myös ulkomailta Leo vince ZX ja TT putkia, onko näillä keskenään juurikaan eroa?
Sitte ois tuo giannelli next myös yksi vaihtoehto, kaikista näistä putkista ja miksei muistakin edullisista tehareista kokemukset ja kommentit tervetulleita. Etusijalla mahdollisimman nätit äänet(ei siis liian kovat)

Kiitokset jos kehtaatte auttaa valinnassa. :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.8.2012 12:55

ZX on parempi kuit TT, leovincessa on myös aika hiljaset äänet. Tuosta linkin teharista ei ole tietoa, mutta se on ainakin piaggion koneellisiin. Giannelli next kannattaa unohtaa samantien, jos yhtään harkitset leovincea. Next on suunnilleen yhtä tehokas kuin kuriton vakioputki. Ja muistaakseni noihin ruiskupeleihin oli omat putket?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.8.2012 16:53

Täältä ääni Leovince ZX-R:lle. Tehoja löytyy ZX:n verran, mutta äänet on aika samaa tasoa vakioputken kanssa. Mielestäni ko. putki on myös hieno.

Sulla on Morinin kone siinä, eli putki sen mukaan.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.8.2012 17:02

Kiitos vastauksista.
Tilasin sitte Leo vince TT:n kun oli niin halpa.
Mitenhän seosten kans, ootteko putken vaihon jälkeen käyttäny ohjelmoimassa ECU.n uuestaan vai tekeekö liikkeet mopoihin etes vastaavia säätötöitä?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.8.2012 17:03

Kyllä jotkut on puhellu, että on käyty joku eri kartta sinne ajamassa.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.8.2012 17:20

Kannattaa laittaa ECUlle kuristamaton ohjelma. Se, joka näissä on vakiona, on rajoitettu ohjelma.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

20.8.2012 18:56

Reilu viisi vuotta sitten täällä kehuttiin tuota stage6 pro:ta että olisi tehokkain putki vakio vaaka minarelliin. Niin mitä porukka suosittelisi 70cc morini ditechiin leovince zx-r on ilmeisesti aika hyvä, mutta jos haetaan vielä kovempia tehoja. Mielellään kummiski semmonen putki mistä ei äänet kuulus kammion läpi että äänet sais hiljaseks vaimentimilla

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

20.8.2012 21:50

LeoVincet on vakiopytyilläki nuhasia, 70cc:stä ei edes puhuta samassa lauseessa kun LeoVincestä. Stage6 Pro varmasti hyvä putki, toki pytystä riippuen.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

20.8.2012 21:56

Se on hyvä street racella, mutta ei enään s6 sp mk2:sella. Yasuni c16 saa jopa 0.5hp enempi pollea kun s6 prolla. Todiste: Kuva

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

20.8.2012 22:04

SP MK2 nyt onkin jo sen verran kovempi pytty että Pro ei enää oo niin hyvä sille. Mutta mitä vittua, ton perusteella Pro Replicallaki sais hiukka enemmän tehoo kun Prolla?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

20.8.2012 23:14

Niimpä niin, eihän tuohon moriniin saa oikein muuta kun nuo:
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... orini.html
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... ngine.html
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... atana.html
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... itech.html
sekä leovincet ja laser xpro , tiedä noista sitten mitä on tehokäyrät :(

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

21.8.2012 0:20

No saahan siihen vaikka mitä putkia: http://www.easyparts.nl/showarticles/0-3807-17/-QuickFind---Pakoputket.html, noista kaikki missä on Ditech Morinilla pitäs käydä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

21.8.2012 0:28

Suurin osa noista on minarellin koneeseen, mutta tuli kyllä semmonen mieleen että voisi kokeilla muokata minarellin putkesta tuohon käypäsen, jos jollain olisi myydä joku edullinen,tehokas putki, putken ulkonäöllä ei niin väliä :) Gianellista kuulin jtn ettei olis kovin kummosia ditechissä, ja noista muista ei oikeen ole löytynyt tietoa
EDIT: innostuin vähän liikaa, löytyhän tuohon ainakin stage6 pro, pitäs vaan selvitellä että toimiiko semmonen tuon paketin kanssa, kun HGT näyttää suosittelevan vaan leovincea sivuillaan.
Nuo käppyrätkin näyttää muuttuvan reippaasti eri kokoonpanoilla: http://www.pedparts.co.uk/ekmps/shops/t ... n/dynm.jpg

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

26.8.2012 13:20

Onko kellään kokemuksia giannelli reversestä/rekordista? Tehot ovat samat mutta ulkonäkö eri?

http://www.motot.net/wiki/Moposkoottere ... #Giannelli

Missä kierroksilla tehot? ja onko kannattava ostos muuten.
Olen tässä extraa katellu myös koska easypartsilla hintaa vain 85e. Kaverillani oli kyseinen putki sf2:kkosessa ja oli tarvikepytyn ja jollaki 15-16mm? lorton kanssa perhanan hyvä putki.

Mopo johon putki olisi tulossa on muuten Peugeot jetforce ei se ruisku malli ko kaasari.

Ja vielä linkkiä mistä putken löysin:

http://www.easyparts.nl/showarticles/0- ... utket.html

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

27.8.2012 20:41

Naapurin penikka kävi ''vahingossa'' kaatamassa speedfightini pari päivää sitten, tietenki sille kylelle jolla putkeni on. Putkena on Giannellin Extra cr, johon tuli sellainen ''ongelma'' että änkän kuori pyörii ympäri. Eihän tämä tehoihin vaikuta, mutta olisi se mukavemman näköinen, ettei se Giannellin merkki välillä olisi piilossa. Osaisiko kukaan sanoa, että voiko tähän tehdä mitään, ilman että aukaisee putkea?