Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

26.7.2013 17:27

Käsittääkseni sen pitäisi toimia kun sen kytkee impulssikäämin johdon (eli magneetolta CDI-boksille menevä sinivalkoinen johto) ja maan (rungon/akun miinuksen) väliin. En mene takuuseen, mutta näin kytkemällä me saatiin kaverin MBK boosteriin rajoitin toimimaan, periaatteessa pitäisi toimia näissäkin.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

27.7.2013 0:19

Kertokaapa mikä on voinut kärähtää tai mennä rikki, kun ohitin virtalukon väliaikaisesti avaimien hukkumisen takia. Eli sain napilla virrat päälle ja kaikki toimi normaalisti mutta kipinää ei antanut. Nyt hommasi uuden virtalukon, muttei vieläkään anna kipinää. Kokeilin kaverilta toimivaa cditä, ei vaikuttanut ongelmaan. Muutaman minuutin starttauksen aikana saattaa iskeä todella pienen kipinän, hyvä että huomaa edes. Voiko puola mennä tommosesta paskaksi? Ja muuten ennen virtalukon ohitusta toimi normaalisti. :) Ratsuna toimii kymco agility.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

27.7.2013 15:50

Kokeile ottaa virtalukkoon menevä mustavalkoinen johto irti ja kokeile antaako sitten kipinän, ja tarkista maadoitukset (lähinnä se magneetonkopan luona oleva maadoitusjohto on ongelmallinen).
Ja eipä näihin osat kyllä maksa juuri mitään vaikka meniskin paskaksi, tilaa muutamat vaikka koristeeksi :D http://www.ebay.com/itm/230870344469

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

28.7.2013 10:26

pystyykö tommosta cgc rajoitinta asentamaa vaikkapa 6tonnin kierroksille että kulkis rajoitin päällä 55-58.. Muuten saa kulkeakkin nii lujaa ku kymcon moottori jaksaa vaa vetää 82cc sylinterillä + muilla hilppeillä ;)

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

28.7.2013 14:21

mitäs näitten baotioiden vakio pakoputken änkkä pitää sisällään? aattelin vaivaudunko avaamaan änkkää vai otanko pelkästään loppupillin pois ja avartaa jonkun verran ulos tuloa.. :P

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

28.7.2013 14:27

Äänet vaan kasvaa avarruksesta, teho ei. Vakioputki (vaikka ohut loppupilli onkin) riittää vielä 90cc pytyllekin. Pönttö on tyypillinen kammiovaimennin.
http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... ttauki.jpg

Kattikin on niin harva, ettei varmasti vastusta virtausta.
Katti: http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... G_1599.jpg

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

29.7.2013 5:20

Loppupillin avartaminen tuo lisäpotkua. Itellä mokomaa pilliä oli yhessä imurissa hakattu aavistuksen kasaan niin oli ihan tuhnu mopo kunnes vetäsin kunnon röörin tilalle. Sitten rupes löytymään sitä vääntöö.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

31.7.2013 22:01

Aattelimpa pistää tän tänne jos jotai kiinnostaa toi virijavaran hälytin.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

1.8.2013 8:47

-Zone- kirjoitti:Äänet vaan kasvaa avarruksesta, teho ei. Vakioputki (vaikka ohut loppupilli onkin) riittää vielä 90cc pytyllekin. Pönttö on tyypillinen kammiovaimennin.
http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... ttauki.jpg

Kattikin on niin harva, ettei varmasti vastusta virtausta.
Katti: http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... G_1599.jpg


Mä oon pikkuisen erimieltä tuon vakioputken käytöstä 90cc sylinterin kanssa. Itte huomasin että skode liikkui paljon tukkoisemmin vakio putkella, kun taas leo vince:n putkella liikkui paremmin.
Mutta mielipide on kuin perseenreikä, kaikilla on semmoinen..

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

1.8.2013 9:36

Kieltämättä sekin on totta, että näissä on erilaisia pakoputkiakin ja esim käytetty nokkakin vaikuttaa siihen, minkä verran sieltä venttiilin ja seetin välistä sitä pakokaasua ylipäätään kerkii mäntä työntämään ulos.

Vakionostolla isovenakansissakaan kun se virtausala siellä venan ja seetin välissä ei järin suuri ole edes maksiminostossa. Ja isoventtiilikansi on sekin vähän harhaanjohtava kun niitä isovenakansiakin on kahdella venttiilikoolla. Toisessa mallissa on 21/19mm venat ja toisessa isommat 23/20mm.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

1.8.2013 10:23

Jos kellään on tarvetta kiinanskootterin (12" ja 788 koneella) osille niin kyselkää. Tästä vehkeestä myytävänä kaikki mitä irti lähtee, kun poliisisetä vei rekisterikilven mennessään :D
Kuva
Kokonaisena täysin toimiva ja ajokuntoinen vehje eikä mitään vikaa. Kampiakselin variaattorinpuoleisessa päässä hieman klappia ylös-alas suunnassa mutta eipä ole ajoa haitannut eikä melua pidä. Vaikka varaosakoneeksi, timmi 72cc yläkerta josta läppäsin pari tonnia sitten venttiilitkin, plus Dellorton 16mm kaasari joka menee suoraan vakioimukaulaan.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

1.8.2013 23:20

no nyt on viri palikkaa kiinni eli 63cc setin sain kiinni:) toimi hyvin kunnes staattorin käämit hajosvat. nyt uusi staattori mutta röpeltää ja mustaa savua puskee pikkuisen putkesta:/ olisikos kellään apuja tähä... tossa otin justiin sen luistin pois niin käy paremmin mutta rupes booamaa ilman luistia:D joten oisko ollu vaan se luisti rikki ja kaipaa nyt isompaa suutinta vai mikä mättää'? venttiilitkin säädin siinä samalla vikaa kattoessani... uusi staattori ei uskoakseni voi tuoda tämmösiä?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

5.8.2013 2:39

Voisko joku kertoa noista nokista hieman enemmän? Ebaystä saisi A9 nokkaa näihin samaan hintaan kun tuolta virijavarasta tota racing nokkaa. Kumpi on kannattavampi? Eli siis miten nämä eroavat toisistaan sekä normi nokasta?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

5.8.2013 14:31

Kyseessä siis solifer 50r. Ei käynnisty millään, saa bensaa ja kipinän. Mistä lähteä vikaa etsimään? Startti kyllä pyörii kun napista painaa mutta ei muuta.
E. Tulppaa on vaihettu ja kiksistä ei ole koskaan lähtenyt käyntiin. Imukaulassa hiukan halkeamia, mutta kyllähän se käyntiin pitäisi silti edes lähteä

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

5.8.2013 16:33

Mikä mahtaa olla Baotian Rocky Titanissa vikana kun ei kulje kun sen vajaa 40km/h tasasella.

Ja aluks teki sitä että kun kiihdytti niin jakso mennä sitä 40km/h n.5sekkaa ja sit hyytyy siten että vaihti 25-30km/h.Kun pysähty ja lähti liikkeel uudestaan ni ottaa sen 40km/h taas hetkeks ja si hyytyy taas.Neulaa pistin pykälän laihemmalle ni toimi hiukan paremmin.

Suutin on vakio 79. Mitään kuristuksia ei näkyny ilmanputsarissa eikä pakoputkessa kun tarkistin. Putkessa alkukäyrän ja pöntön laipan kohdalla oli ohkasempi kohta ni vinguttelin sitä isommaks ja sen hukkaputki helvetin tukin vääntämällä pultin pätkän siihen reikään,tosin sillain että ei ylety pakoputken puolelle.
Meni melkein vielä huonompi kulkuseks ton pakari modailun jälkee.

Olis se ny kiva että kulkis edes sen 50km/h....

Ja CDI boksissa ei näkyny mitää "johto lenkkiä" ni onko siinä joku rajotin kuitenkin?

Voisko sähköryyppy vittuilla? Miten sen vois testata?