Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

7.7.2013 23:07

Mitä on 2t-bensa :lol: Iha normaalia bensaa 2-tahtikoneissa käytetään... Ei tarvii huuhtoa, jos ne vedet ei ollu kauaa siellä kampikammiossa. Toimii ihan normaalisti ilman huuhteluita nimim. kokemusta on.

Re: Tekniset ongelmat

7.7.2013 23:19

juu kiitos teille tiedoista :) ! Eli ku oon saannu ny kaikki vedet pois suunnillee nii vähä paineilmalla viel koittaa kuivaa ja uuet tiivisteet ja kone kii :)

Re: Tekniset ongelmat

7.7.2013 23:33

Kyllä 2T-bensiiniä olemassa on ja sitä vielä jollain huoltamoilla (mm. Neste) myydäänkin, osalla mahdollisesti jopa suoraan mittarista. Nesteen kohdalla kyseinen tuote on jatkojalostettu 95-oktaanisesta bensiinistä, aiemmin huoltamoilla myytiin yleisesti valmista seosvoiteluun soveltuvaa "mopobensiiniä" joka oli esisekoitettu normaalista bensasta. Periaatteessa hifistelijälle tuo 2T-bensiini olisi paras puhdistusaine, koska se jättää jälkeensä myös ohuen öljykalvon. Normaali bensiini sopii tietty myös puhdistukseen kunhan muistaa voidella sitä tarvitsevat osat puhdistuksen jälkeen.

Re: Tekniset ongelmat

8.7.2013 0:45

mikä on roxissa ku vaihoin isomma kaasarin ni se alko sammuu ainaku ajo vähän matkaa tai tuntuis et yhtäkkii virrat lähtis ja ainaki pitäis olla ihan hyvis säädöis.

Re: Tekniset ongelmat

8.7.2013 11:41

Pari sivua taaksepäin kysyin mutta vastausta en saanut ja olen aivan voimaton. Auttakaa hädässä !

Mojensta !
Semmonen ongelma Mbk Stuntin kanssa, että käynnistyspoljin menee ns. "sukkana" alas eikä siis ota kiinni kuin poljettaessa todella rauhallisesti. Rattaat olen vaihtanut, mutta eipä se mitään auttanut ja nyt epäilen kampiakselin booreja. kellään minkäänlaisia kokemuksia tai neuvoja asiaan liittyen? Kampuraa ei huvittaisi enään vaihtaa, mopoikä jo takanapäin.

Re: Tekniset ongelmat

9.7.2013 19:18

Terve ! , Tuli korjattavaks aerox -07? VIkana on että jäähy nesteitä tullut pihalle ja parikyt sekunttia käynnistymisen jälkeen kierrokset nousevat tyhjäkäynnistä neljään tonniin?

Re: Tekniset ongelmat

10.7.2013 21:07

Kertokaas mikä on ongelmana kuin skootteri ei lähde käyntiin kylmänä ollenkaan vaan täytyy tukkia ilmantulo aukko jotta skootteri lähtee pienen sahauksen jälkeen käyntiin ja kuin laittaa ryypyn päälle (käyvälle kylmälle koneelle) sammahtaa samantien.
Kaasari on vaihdettu 21mm bhbg

Re: Tekniset ongelmat

11.7.2013 13:26

Mulla ois aeroxi joka ei jaksa vetää kun istuu päällä. Kun ei istu niin jaksaa vetää. Voiko olla kyse liian isosta suuttimesta ja tukossa olevasta putkesta?

Re: Tekniset ongelmat

11.7.2013 15:50

Miten saan aeroxista variaattorin puoleisen stefan irrotettua ilman ,että avaan lohkoa?
Jos poraan stefaan reiän ja ruuvaan siihen ruuvin kiinni ja koitan ruuvia repimällä vetää stefan pois?

Re: Tekniset ongelmat

11.7.2013 20:11

Setup:
Stage6 sport pro mk2
Stage6 pro putki
Stage6 intake system
Dellorto phbg 21m racing
Stage6 air filter

Nämä asennettua ei meinannut millään lähteä käyntiin. Syyksi selvisi liian lyhyt kaasuvaijeri, joten luisti ei päässyt pohjaan asti. Laitoin alkuperäisen 16mm phva:n ja tällä lähti melkein saman tien käyntiin. Annoin olla siinä tyhjäkäynnillä kevyesti kaasutellen n. 10 min ja sitten sammutin. Tämä siis eilen. Tänään laitoin 21mm takaisin ja sain vaijerin säädettyä niin, että luisti menee pohjaan. Vähän aikaa poljettua hörähti käyntiin ja pysyi tyhjäkäynnillä hyvin. Sammutin ja laitoin siinä kamoja kasaan ja ajattelin testata liikkuuko eteenpäin. Vähän kun anto kaasua niin sammu ja tämän jälkeen lähti vielä käymään, mutta ei pysynyt kun pari sekuntia tyhjäkäynnillä. Äsken yritin taas polkea ja startata ryypyllä ja ilman sitä, säädellä tyhjäkäynti- ja seosruuveja ja putsarinkin otin pois, mutta ei enää lähtenyt. Puristuksia on, tulppa kastuu ja on kipinä. Käytössä seosvoitelu n. 3% seoksilla. Tuolla on nyt irrallaan sähköryypyn johto, kaksi jotain kaasuttimen lämmitysjohtoa ja öljysäiliölle menevä johto. Mikä neuvoksi? :/

Re: Tekniset ongelmat

12.7.2013 19:42

Aeroxxxx kirjoitti:Tarina:
Roxin kone oli kokonaan osissa,koska vaihdoin siihen runkolaakerit,pesin kaasarin ja lohkot sun muut.
Kone oli jo kokonaan kasassa ja kun aloin kasaamaan kaasaria viimeisenä se paska muovinen luisti hajosi.
Moposportti tapojensa mukaan anto väärän luistin mukaan, ei ls vaan rs eli missä on ura väärällä puolella.
Siihen rs luistiin sitten sahalla tehtiin urat toiselle puolelle ,että sen sai sovitettua kaasariin.
Lähti ekalla polkasulla käyntiin ,mutta kone ei kiertäny yhtään ,jätti sytyttämättä ,yski putkesta.
Piti sitten ottaa himasta sen oikean luistin tuotekoodit sun muut paskat mukaan,että saatiin oikea luisti sieltä moposportista.

Uudella luistilla alko kiertämään korkeammalle ,niin että skootteri lähti jopa liikkeelle.
Sen jälkeen vaihettiin tulppa taas kone kiersi vähän korkeammalle,mutta edelleen sytytys pätki.Yskiminen putkesta loppui

Viat:
Sytytys pätkii,tuntuu käyvän rikkaalla , ottaa kierroksia hitaasti,ei kierrä loppuun asti.

Tarkistettu:
Kaasari putsattu,ilmanputsari putsattu , moottorin maadotus tarkistettu ,tulppa vaihdettu,kipinä tarkistettu runkoa vasten.
Kokeiltu suuttimilla 65,85,90,100,110,120
Kokeiltu vakio ilmanputsarilla ja ilman
Kokeiltu 2eri neulalla ,eri asennoilla.
Puristuksia 9baria

Osia: stage6 70cc sport , 17.5mm kaasari , stage6 replica putki,vakio putsari,90mm,kvas 1100l tulppa.
Noilla osilla on toiminu ennenkin ei toimi enään.

Nyt otin kannen irti ja olihan se palotila aika vitun nokinen ,putsasin sitä vähän eikä toimi vieläkään.
Niin ja bensaa syö ihan helvetisti. max 5km matkalla meni 5desiä , eli 10litraa satasella tai yli.

Olisko jollain antaa oikeita vastusarvoja cdi boksille,käämeille,magneetolle,sytysjohdolle?


Edittiä : Noniin cdiltä mitattuna valkoinen/punainen-musta johdon väliltä tuli jotai 1.4mega ohmia ja musta/punainen-musta johdon väliltä ei menny yhtään virtaa läpi?
Pitääkö cdin vastukset mitata ,kun boksin kaikki johdot on koneessa kiinni?

Edit: http://www.moposport.fi/fi/cdi-yksikko- ... dQxm_mSImk Sopiiko tuo roxiin onko rajoittamaton,toimiiko ihan normaalisti?


Noniin vika löytynyt.
Vesipumpun rikkinäinen stefa vuoti ihan vähän vettä magneettoon ja sekoitti sytytyksen =)

Re: Tekniset ongelmat

15.7.2013 19:59

en tiiä onko tää ny ihan aiheelle sopiva kysymys mut onks kukaa laittannu roxii sigmaa? ku ite en oo saannu viel laitettuu....eli neuvoja tulemaan :)

Re: Tekniset ongelmat

15.7.2013 21:22

Hanki mittari ja laita se kiinni.

Jos oikeasti kaipat neuvoa, kannattaa eritellä hieman tarkemmin mihin niitä vinkkejä kaivataan. Asennusneuvoja löytyy tämän topikin muutamalta ensimmäiseltä sivulta ja sekalaisista aiheeseen liittyvistä kysymyksistä voidaan jatkaa vaikkapa tietämätön käyttäjä-topikissa.

Re: Tekniset ongelmat

15.7.2013 23:05

Juuh kiitosta :) siis mul on jo se sigma hankittuna mut en oo saannu laitettuu oikein niit vermeitä et se näyttäs kilometrejä ku ajaa :D

Re: Tekniset ongelmat

23.7.2013 2:20

Apuja kaivatttaisiin.
Eli kyseessä -06 MBK Nitro. Ongelmahan on se että skootterissa on väännöt vähän hukassa. Prikka on laitteesta pois. alamäkeen menee 60-65, tasasella 50 ja ylämäkiin 35. Kiihtyy myöskin erittäin surkeasti verrattuna saman vuosimallin vakioon. Putkikin käy todella kuumana pienen ajelun jälkeen.

Joku ehdotti joskus että putki olisi tukossa, polttelin sen mutta vika ei korjaantunut.