Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

23.6.2013 1:20

Suutin pitäisi olla aika lailla sopiva nytten, ei anna liian pienen suuttimen merkkejä ja liian isokaan se tuskin voi olla. 72 kokeilin silent pro asennuksen yhteydessä ja sai liikaa bensaa ja ei lähteny edes käyntiin että 65 voipi olla melko hyvä. 15% VP ja kevyemmät rullat ostoon huomenna, jospa se niillä lähtis pelaamaan niinku pitääkin

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

30.6.2013 11:56

ELikkäs olis tällänen ongelma että kuin koittaa kylmänä käyntiin niin välillä sytyttää seoksen ja välillä ei, eli ei lähde käyntiin. Aino tapa millä skootterin saa käyntiin niin on tukkimalla ilmansuodattimen reijjän ja vääntämällä kaasun pohjaan ja starttaa, sen jälkeen päästää kaasusta niin pärähtää käyntiin. Ja viellä että kuin laittaa ryypyn päälle niin mopo sammu vaikka olisi kylmä kone. Kaasarina on 21mm bhbg Ja perus sportti 70cc setti

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

30.6.2013 23:09

Onko 28mm Dell'orto VHST liian iso kun vireinä on midrace, melkeen highend virit?

Stage6 Racing MK2, KAIKILLA hilppeillä mitä saa. V-forcet, kisasähköt jne.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

6.7.2013 16:53

Ei varsinaisesti tänne kuulu, mutta en löytänyt muutakaan paikkaa.
Mikä on tankin lähettyviltä lähtevä letku, joka on underin ja takakatteiden välissä ja toinen pää ei ole missään kiinni? Tiputelee bensaa hetken aikaa, kun laittaa maahan päin. Missä letkun toinen pää kuuluis olla ettei se tiputtelis bensaa tonne katteiden sisään, vai tuleeko sieltä ajon aikana mitään?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

18.7.2013 21:17

Mikä suutin sopis aeroxiin? Hukkis poistettu, prikka paikallaan, Vaahtomuoviputsari. 80 vakiona.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

30.7.2013 2:32

mikä suutin sopii motoforcen kaasuttimiin? että sopisko esim. dellorton tai mikunin suutin kun ei jaksais mistään saksasta tilata yhtä suutinta..
EDIT: joo taisi mikunin suutin tarttua mukaan moposportista ja sopii!
Viimeksi muokannut Alemankipommittaja päivämäärä 31.7.2013 4:07, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

30.7.2013 12:28

Se riippuu ihan että mistä kaasuttimesta kyseinen Motoforce on kopioitu. Esim Motoforcen PHVA malleihin käy yllättäen Dell'orton PHVA:han sopivat suuttimet. Sama Motoforce PWK - Keihin PWK.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

5.8.2013 0:45

Hei, Gurterin py 12mm kaasariin tulee jokin piuha, joka menee staattorin taakse? Miten sen saa irti kaasarin pesua varten?

Uskaltaako repiä kaasarin päästä vain irti? Mikä se edes on? Liittyykö öljyvoiteluun?

Jos tuo on susi kaasari, niin mikä tilalle kun setuppina on malossin 318562 valupytty ja kuriton vakio tyyppinen hukkaputketon Gianelli?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

5.8.2013 11:46

Piuha on todennäköisesti automaattiryypyn johto. Lähtee irti liittimestä sähkönipun puolelta, tai sitten voit irroittaa itse ryypyn kaasarista, on tod näk kiinni kahdella ruuvilla.

Dell'orton PHVA 17,5 mm on mielestäni hyvä valinta kaasuttimeksi. Motoforce tekee hyvää ja halpaa kopiota. Helppo säätää ja varaosia saa hyvin. Automaattiryyppy voi jopa käydä ristiin.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

7.8.2013 16:34

juu elikkä ois tollanen kiina 2t missä on motoforce 70cc sportti, 19mm bhbg (75suutin) ja pro replica putki niin tekee sellaista että kuin vääntää kaasun pohjaan niin kierrokset takkuilee ettei ne nouse nopeasti. Eli kuin vääntää kaasun pohjaan niin kierrokset jumittaa tiettyyn kohtaan ja saa ajaa aika pitkään kaasu pohjassa että ottaa piikin. Ja se viellä että on vakio ilmanputsarilla

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

7.8.2013 23:54

Noniin löytyhän se oikee topicci viimein! Eli siis scootzstoresta meinasin ostaa 17,5mm dellorton käsiryypyllisen kaasuttimen roksin vakio gurtnerin tilalle. "Vireinä" pelkästään leovince zx-r ja variaattorissa hyvät säädöt. :) eli siis mitähän pääsuutinta tossa dellortossa pitäs käyttää? Nyt 10 numeroa isompi kuin vakio(62) veikkaisin jotain 85? Ois vaan kiva tietää mistä välistä noita suuttimia rupeaa kokeilemaan ettei ihan haku ammunnaksi mene :D Pakko vissiin kaasutin vaihtaa kun ylämäkiin tarvii vääntöä :seko: ja sähköryyppy v*ttuilee 10asteen lämmössä jo :lol:
E: linkki http://www.scootzstore.fi/dellorto-175m ... -1020.html
E2: Eikai variaattoriin tarvitse kajota näillä vireillä... Ettei kaasutin sinne puolelle vaikuta niin paljoa :s (Tällä hetkellä keltaset kaikki jouset ja 4,3gr rullat)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

8.8.2013 16:23

Ei tarvita kajota, itsellä oli 86 17,5mm kaasarin kanssa. Ko. kaasarin mukana tulee 90 suutin.



Sitten omaan vikaani. Mikähän mahtaa olla Aeroxissa vikana, kun "jättää" kaasun päälle ajaessa? Eli kaasun päästäessa moottori jää edelleen pyörimään useiksi sekunneiksi. Välillä laskee tyhjäkäynnille, jonka jälkeen jatkaa taas vetoaan. Oireet viittaavat laihalla käyntiin. Paikallaan on 17,5mm kaasutin (90 suutin, neula keskellä), kuriton putsari, Gianelli Go, vari täynnä rihkamaa ja vakiosylkkä. Ennen teki tätä vain kaasu pohjassa ajon jälkeen.

Kiitokset jos joku viittii vastailla! :)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.8.2013 0:13

Ja hyvin toimi? Aika jännä tuo ongelma :o ikinä en oo kuullu kellää et ois noin käynt :D

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.8.2013 15:22

Imuvuoto tai käy muuten vaan laihalla. Voi myös johtua liian tiukalle säädetystä kaasuvaijerista.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

10.9.2013 15:42

tällähetkellä mopossa kiinni 16mm phbn kaasari ja aattelin et ostan 17,5mm kaasarin. mitenköhän tuo sitten vaikuttaa? vääntää paremmin? lisää tehoa(ylä vai alakierroksille vai sekä että?)? miten tuo ylipäätänsä vaikuttaa ja paljonko bensankulutus lisääntyy?

50cc pytty ja gianelli tehari vireinä. imukaulan koosta en ole varma eli kannattaa varmaan ostaa myös isompi imukaula? entäs nuo suuttimet, eli jos 16mm kaasarissa on esim. suutin kokoa 110, niin pitääkö isommassa kaasarissa olla vielä isompi suutin vai pienempi, että saa oikeisiin säätöihin?

ja eikös se imukaula ole ihan helposti irroitettavissa ja vaihdettavissa?
ja onko tuo kannattavaa vaihtaa isompaa kaasaria?