Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

28.6.2013 13:28

Miten voi olla mahollista ett kihvelistä halkeaa kytkinpala, mikä sen rikko ? :D

Re: Tekniset ongelmat

28.6.2013 17:57

On mullakin murentunut kiiwin kytkimestä yks pala (siis se pelkkä kitkapinta, ei sentään koko kytkinkenkä), mistä lie johtuu.

riqqqq kirjoitti:65
72 suutinta kokeilin putken asennuksen yhteydessä kun luulin silent pron:n tarvivan sen verran isomman suuttimen mutta ei lähtenyt sillä edes käyntiin. Joten ei luulisi 65 olevan kovin paljon liian pieni/iso,
Kaveri muuten epäili temppuilevaa tuorevoitelua. Voisko olla perää? Tähän asti silent prolla lisätty bensan sekaan 0,8dl 5l kohden öljyä tuorevoitelun lisäksi.


Pääsuutin ei vaikuta käyntiinlähtöön. Yrititkö tarpeeksi kauan käynnistellä että kohokammio täyttyy kun vaihdoit suuttimen?

Tuo öljymäärä ois 1,6% seos mikä on kyllä varmasti riittävä tuorevoitelun kanssa. Jos se tuorevoitelu pelaa niin kyllä senkin pitäis vielä tommosille virityksille riittää ilman lisäöljyä tankissa.

Re: Tekniset ongelmat

1.7.2013 0:38

Juuh, elikkäs ei pitäs tänne kirjotella että on vehe leiponu ilman että avvaa sylkän.
Oli ilmeisesti jäänyt männänsokka huonosti paikoilleen ja se on ajon aikana pompannut pois ja aiheutti melkoista vahinkoa. Koko sylinteri menee uusiksi, jospa sitä tällä kertaa laittais männänsokat keskittymisen kanssa kiinni. Ja (en jaksa quotata) mutta onko totta ettei pääsuutin vaikuta käyntiinlähtemiseen? Ei se kyllä 72 suuttimellä lähtenyt käyntiin, poljin useita minuutteja ja tulppa kastui. Heti kun tulppaa kuivasi ja vaihtoi 65 suuttimen niin lähti käyntiin muutamalla polkaisulla.

Re: Tekniset ongelmat

1.7.2013 7:55

Kyllä vaikuttaa, talvella eron huomaa selvästi. Lähtee käyntiin huomattavasti helpommin noin 5 numeroa isommalla suuttimella.

Re: Tekniset ongelmat

1.7.2013 16:01

Elikkäs nyt on atluun asennettu uusi sylinterisarja (Naraku) ja sisäänajo olisi edessä. Täyskaasulla en vielä ole ajanutkaan, pyrin nopeuden pitämään alle 40km/h. Mutta sitten varsinaiseen ongelmaan/huolenaiheeseen. Kun ajan, kootteri ottaa kierroksia hyvin ja kaikki tuntuu ja kuullostaa siltä mitä pitää, mutta kun päästän kaasun irti ja kierrokset laskee kuuluu (pientä) pauketta ja rätinää(?) Mistähän lie johtuu? Voiko olla tulpan syytä? Sama tulppa oli kiinni kun kootteri leikkasi kiinni irroneen männänsokan takia (ks. ylemmät viestit) Kiitoksia taas...

EDIT: Tarkemmin ongelmaan perehdyttyä ja miettityä ääni on enemmänkin "rahinaa" kuin pauketta tai rätinää. Keskijalustimella hieman kaasutellessa (luultavasti) variaattorista kuuluu pientä mahdollisesti muovisen osan kilinää/kalinaa. Voiko aijempi kiinnileikkaaminen olla tehnyt tuhojaan variaattoripuolelle?

Re: Tekniset ongelmat

2.7.2013 2:05

skode on Piaggio Typhoon -03 vireinä: stage 6 pro replica, Malossi Multivar, jäykemmät kytkin ja vpjouset, isompi suutin. ongelma on että skode ei ota piikkiä kunnolla, kun painaa kaasun pohjaan nii piikki tulee mutta loppuu ihan pian, tuntuu kuin piikki loppuis kesken. mikä vikana??

ja vielä lisäksi se ei kulje yli 55km/h

Re: Tekniset ongelmat

2.7.2013 4:04

Jotku ihan väärät jouset ja rullat vääränpainose. Mitkä jouset varissa tarkalleen kiinni. (joo sano muutakin, että esim. Malossi)

Re: Tekniset ongelmat

2.7.2013 15:38

riqqqq kirjoitti:Elikkäs nyt on atluun asennettu uusi sylinterisarja (Naraku) ja sisäänajo olisi edessä. Täyskaasulla en vielä ole ajanutkaan, pyrin nopeuden pitämään alle 40km/h. Mutta sitten varsinaiseen ongelmaan/huolenaiheeseen. Kun ajan, kootteri ottaa kierroksia hyvin ja kaikki tuntuu ja kuullostaa siltä mitä pitää, mutta kun päästän kaasun irti ja kierrokset laskee kuuluu (pientä) pauketta ja rätinää(?) Mistähän lie johtuu? Voiko olla tulpan syytä? Sama tulppa oli kiinni kun kootteri leikkasi kiinni irroneen männänsokan takia (ks. ylemmät viestit) Kiitoksia taas...

EDIT: Tarkemmin ongelmaan perehdyttyä ja miettityä ääni on enemmänkin "rahinaa" kuin pauketta tai rätinää. Keskijalustimella hieman kaasutellessa (luultavasti) variaattorista kuuluu pientä mahdollisesti muovisen osan kilinää/kalinaa. Voiko aijempi kiinnileikkaaminen olla tehnyt tuhojaan variaattoripuolelle?


Perhana, vastatkaa nyt joku.. apu olisi tarpeen. ääni huolestuttaa tosi paljon. Ajokki tuntuu lisäksi laiskemmalta kuin alkup. sylinterillä

Re: Tekniset ongelmat

3.7.2013 14:15

Tarina:
Roxin kone oli kokonaan osissa,koska vaihdoin siihen runkolaakerit,pesin kaasarin ja lohkot sun muut.
Kone oli jo kokonaan kasassa ja kun aloin kasaamaan kaasaria viimeisenä se paska muovinen luisti hajosi.
Moposportti tapojensa mukaan anto väärän luistin mukaan, ei ls vaan rs eli missä on ura väärällä puolella.
Siihen rs luistiin sitten sahalla tehtiin urat toiselle puolelle ,että sen sai sovitettua kaasariin.
Lähti ekalla polkasulla käyntiin ,mutta kone ei kiertäny yhtään ,jätti sytyttämättä ,yski putkesta.
Piti sitten ottaa himasta sen oikean luistin tuotekoodit sun muut paskat mukaan,että saatiin oikea luisti sieltä moposportista.

Uudella luistilla alko kiertämään korkeammalle ,niin että skootteri lähti jopa liikkeelle.
Sen jälkeen vaihettiin tulppa taas kone kiersi vähän korkeammalle,mutta edelleen sytytys pätki.Yskiminen putkesta loppui

Viat:
Sytytys pätkii,tuntuu käyvän rikkaalla , ottaa kierroksia hitaasti,ei kierrä loppuun asti.

Tarkistettu:
Kaasari putsattu,ilmanputsari putsattu , moottorin maadotus tarkistettu ,tulppa vaihdettu,kipinä tarkistettu runkoa vasten.
Kokeiltu suuttimilla 65,85,90,100,110,120
Kokeiltu vakio ilmanputsarilla ja ilman
Kokeiltu 2eri neulalla ,eri asennoilla.
Puristuksia 9baria

Osia: stage6 70cc sport , 17.5mm kaasari , stage6 replica putki,vakio putsari,90mm,kvas 1100l tulppa.
Noilla osilla on toiminu ennenkin ei toimi enään.

Nyt otin kannen irti ja olihan se palotila aika vitun nokinen ,putsasin sitä vähän eikä toimi vieläkään.
Niin ja bensaa syö ihan helvetisti. max 5km matkalla meni 5desiä , eli 10litraa satasella tai yli.

Olisko jollain antaa oikeita vastusarvoja cdi boksille,käämeille,magneetolle,sytysjohdolle?


Edittiä : Noniin cdiltä mitattuna valkoinen/punainen-musta johdon väliltä tuli jotai 1.4mega ohmia ja musta/punainen-musta johdon väliltä ei menny yhtään virtaa läpi?
Pitääkö cdin vastukset mitata ,kun boksin kaikki johdot on koneessa kiinni?

Edit: http://www.moposport.fi/fi/cdi-yksikko- ... dQxm_mSImk Sopiiko tuo roxiin onko rajoittamaton,toimiiko ihan normaalisti?

Re: Tekniset ongelmat

3.7.2013 17:43

thounimakarooni kirjoitti:Jotku ihan väärät jouset ja rullat vääränpainose. Mitkä jouset varissa tarkalleen kiinni. (joo sano muutakin, että esim. Malossi)

stage 6 medium vpjousi ja malossin valkoiset kytkinjouset. Kokeiltu myös malossin valkoista vpjousta, ei vaikutusta, eikä myöskään vakiolla toimi.

Re: Tekniset ongelmat

6.7.2013 19:14

Mikä vois olla vikana kun kylmällä koneella pienestä polkasusta käyntiin, käy tyhjäkäyntiä hyvin. Mutta taas lämpimällä koneella joutuu antamaan kaasua ja polkea kunnon polkaisuja muutama kerta/ei pysy tyhjäkäynnillä.?

tyhjäkäynnin säädöllä ei apua tule. Tulppa vaihdettu.. Ps. pikaisia vastauksia!

Re: Tekniset ongelmat

6.7.2013 20:32

V1L kirjoitti:
thounimakarooni kirjoitti:Jotku ihan väärät jouset ja rullat vääränpainose. Mitkä jouset varissa tarkalleen kiinni. (joo sano muutakin, että esim. Malossi)

stage 6 medium vpjousi ja malossin valkoiset kytkinjouset. Kokeiltu myös malossin valkoista vpjousta, ei vaikutusta, eikä myöskään vakiolla toimi.


Jos olet yhtään lukenut, niin aikalailla jos pro replicasta puhutaan niin punaset malossin jouset!

Re: Tekniset ongelmat

7.7.2013 1:46

Kertokaapas miten saan tuohon Speedfight 3 AC 2010 malliin Leovinze ZX-R säätöihin, vakio variaattorin osilla siis kaikilla huippuja ottaa sellaset 65kmh-70kmh ilman rajoitin levyä. Vaihoin tänään 6gr rullat variin ja 50% jouset (tiesin että liian jäykäy mutta kokeilin) ja eihän se mennyt kuin 55-60kmh ja kiihtyi todella laiskasti, sitten kokeilin 6gr rullat vakio kytkinjousilla ja stage 6 medium VP-jousella ja ei suurta parannusta kuin liikkeelle lähdössä ja huiput nousivat ehkä siihen 60kmh mikä vaivaa, kun tuntuu parhaiten lähtevän vakio vari säädöillä?! skootteri on muuten vakio paitsi tuo leovinze ZX-R ja 70 suutin kaasarissa.

ja mikä on kun ei ota minkää näköistä piikkiä? alku käyrässä oli kaksi reikää mutta ne hitsattiin kiinni, ei varmaan johdu niistäkään? kierrokset nousee heti kiihdyttäessä sinne 8500rpm paikkeille ja jää junnaamaaan sinne. Omasta mielestä kone siis tarvitsisi painavemmat rullat että

Re: Tekniset ongelmat

7.7.2013 15:36

Multa roxista petti kannentiivisteet ja se päästi jäähytys nesteet koneesee...
Sain suunnillee ne vedet sieltä pois heti
Nii tarviiko vaihtaa koneesta laakerit sun muut?

Re: Tekniset ongelmat

7.7.2013 22:35

j0mppuw kirjoitti:Multa roxista petti kannentiivisteet ja se päästi jäähytys nesteet koneesee...
Sain suunnillee ne vedet sieltä pois heti
Nii tarviiko vaihtaa koneesta laakerit sun muut?

En usko ,kunhan huuhtelet kampikammion tarpeeksi aikasin 2t bensalla ja puhallat paineilmalla kuivaksi.