Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
29.11.2012 3:14
Juuu, mopolla ajettu joku 4tkm. Saa nähdä jos keväällä tilaisi sitten streetrace pytyn ja 17,5/19mm kaasarin sekin on viel vähä hakuses. Mites tuo ilmajäähdytys yli kuumeneeko helposti?
29.11.2012 8:46
pitkällä matkalla se voi olla ongelma ja sitten kesällä,kannattaa ostaa oversize tuuletin jottei ylikuumene.
29.11.2012 16:15
Kun kyse on kumminkin laiskasta sporttisetistä, niin ei kyllä pitäs olla ongelmaa jäähdytyksen kanssa kun kaikki on kunnossa. Suositeltavaa toki laittaa toi parempi puhallin.
1.12.2012 16:37
Mitäs hyötyä on tollasesta sylinterin korotuspalasta? Esim. jos ostaisin 85mm kampuran ja laittaisin sopivan korotuksen kampuralle sopivaksi, niin mitä hyötyä tästä saadaan?
1.12.2012 16:42
Se korotuspala on sen takia, että muuten pidemmän veivin kanssa mäntä osuu kanteen ja pahasti.
1.12.2012 16:47
Mutta mitään tehollista hyötyä sylinterin korottamisesta ei saa? Tuleeko jonkinlaista kestävyyttä edes lisää tuollaisella pidemmällä kammella?
1.12.2012 16:51
Kestävyys paranee pidemmällä kiertokangella, koska sen kulmanmuutos ja kulmanmuutoksen ääriarvot ovat pienemmät. Se on pääsyy. Tehoa tuovasta ominaisuudesta ei voida puhua.
1.12.2012 16:53
Selvä. Kiitokset.
1.12.2012 21:05
Mutta eikös ole myös sellasia korotuspaloja, millä korotetaan pyttyä vaan vähän, että kanavat aukee kokonaan tai ainakin paremmin. Ja kantta lasketaan että saadaan puristukset sopiviks? Samanhan voi tehdä mäntää viilaamalla, mutta jos se ei ole enää mahdollista.
1.12.2012 21:43
Tällöin ei kyllä mielestäni puhuta niinkään useita millejä paksusta korotuspalasta, vaan eri paksuisista metallitiivisteistä, mitä esimerkiksi voi tulla joidenkin sylinterisarjojen mukana. Moottoriimalliin soveltuvat sylinterit ovat hyvin harvoin niin paljon "pielessä", että kahta milliä paksumpaa tiivistettä tarvisi.
1.12.2012 21:46
Korottamalla pyttyä ja lisäämällä iskun pituutta saadaan enempi kuutioita koneeseen, mutta siitä en tiiä onko siinä mitään positiivista vaikutusta.
Otetaan nyt tässä esimerkki.
Cpi:n lohkoihin mahtuu suhteellisen helposti 54mm halkaisijaltaan oleva sylinteri.
Kampiakseli on 45mm strokella oleva. Tuolloin koko Tilavuudeksi tulee 103.1CC.
Taas sama 54mm pytty ja sitten 43.5mm strokella oleva kampura
Silloin tulee tilavuudeksi 99.6. Nopiaan laskettuna kuutioita tulee pidempiiskuisella kampuralla 3.5cc.
Persdynossa pakolla tuo ei vaikuta,
Nojaa, ei kyllä muutenkaan paljoa mitään muutenkaan.
Ite kerrankin btw suunnittelin asentavani nuo 54mm kamppeet tuonne cpin:n vakiolohkoihin, mutta rahaa ei vaan tarpeeksi löydy. Pytty + kampura maksaa noin 250€. Tuollaista rahaa valitettavasti köyhällä opiskelijalla ei ole...
1.12.2012 23:33
Joku oli testannut 80mm vs. 85mm kiertokankea Minarellissa muistaakseni scootertuning.de foorumilla. Tehoeroa oli muistaakseni 0,3hp pidemmän kiertokangen hyväksi. Nuiden edellä mainittujen asioiden lisäksi sylinterin ylähelma siirtyy hieman pois virtauksen tieltä, Minarellissa ainakin auttaa.
6.12.2012 2:19
Paljos S6 Mk2 tulis vauhtia? Entäs streetrace?
6.12.2012 12:04
Tarkoitat S6 Racing MKII? Mahdotonta sanoa, ennnen kun kerrot moottorin muun setupin.
6.12.2012 15:08
Jos toinen vaihtoehto oli StreetRace, niin veikkaisin että toinen on Sport Pro?