Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
11.7.2012 23:39
Onhan tuota ilmansaantia tukittu muutamien toimesta kun on pohdittu koneen saavan liikaa ilmaa. Mutta miksi sitä ilmansaantia pitäisi muutoin tukkia? Jos mopossa on vakiona ollut putsarin kuristus, sen voi toki laittaa paikalleen mutta mikäli putsarissa ei kureja ole, miksi viritellä sinne sellaiset?
12.7.2012 0:58
Sehän vaikuttaa esim tehoihin ja huippuihin? ei oikein tuo varin prikan hiominen innosta ni ottais kokonaa pois ja laittais jonkun ns kurin ilmanputsariin joten huiput tippuisivat? vai aiheuttaako se vain röpöttämistä? ku menee sen prikan poistolla ainakin omastamielestäni liikaa, lähelle kuuttaviittä.
12.7.2012 15:24
Vaikuttaahan se, ja kun kaasarin säätää niin eihän se röpötä tai mitään. Mutta taas sitä saa tukkia _paljon_ ennenkun se kunnolla "rajottaa".
16.7.2012 20:44
Onko kellään kokemuksia simotan ilmanputsareista? itellä kun nyt on kiinni, onko hyvä vai huono teidän mielestä?
26.7.2012 20:01
Juuh elikkä laitettiin kaverin vakio Jet-Forceen Stage6 semmonen lyhyt putsari, ja vaihdettiin suutin 62 (vakio 55). On kuitenkin liian pieni, booailee.. Mikä olis sopivan kokonen suutin? 65? 70?
26.7.2012 20:20
Vakioon aivan turha vaparia laittaa. Mutta vaparin kanssa yleensä n.15 numeroo isompi suutina. Joten jostain 70 lähtisin koittaa.
26.7.2012 21:06
Itsehän en pidä turhana ostaa Jet-Forceen 20e vaparia sen sijasta, että maksaisin 100e uudesta vakioputsarista..
(Jetikan vakioputsaria ei saa auki muulla kuin vasaralla, sekä se on erittäin helposti tukkeutuva..)
26.7.2012 23:47
Varmasti sen saa auki järkevästi ja kätevä mopopoika keksii vielä patentin miten sen saa tiiviiks ja kasaan. Silleen että saa vielä uudestaanki avattua.
27.7.2012 15:04
Nojoo, sahalla ja kuumaliimalla sais jo paljon aikaan, mutta ei innosta, koska mahdollisesti kovempaa tekniikkaa tulossa vielä lähiaikoina..
30.7.2012 20:31
Noniin, löysin ehjän Pipercrossin tien reunasta, putsausta vailla. Meinasin jos putsais ja löis Derbiin kiinni, eli eikös periaatteessa pysty ajamaan nykyisellä suuttimella Piperi kiinni, jos kääntää ilmaruuvia kiinni päin sen verran, ettei saa liikaa ilmaa, ja bensa/ilmasuhe on oikea?
30.7.2012 20:58
Eijeijei. Seos/ilmaruuvilla säädetään lähinnä tyhjäkäyntiä. Jos laitat vaparin niin säädät kaasarin uudestaan.
30.7.2012 21:36
Kaverilla vakio derbissä vapari, ja vakiosuutin. Ilmaruuvia vaan oli kääntäny niin paljon pienemmälle, että toimi vakiosuuttimellaki, ja tuntu jopa käyvän rikkaalla. Tyhjäkäynti oli hyvä jne, mutta taidan vaan laittaa isomman suuttimen jos edes laitan tuota paikalleen..
31.7.2012 10:41
Jos sulla vakiomopo, niin sinuna pitäisin vakiputsarin. Mutta jos tuon piperin laitat, niin isompaa suutinta tottakai.
31.7.2012 12:39
tuli tilattuu piperi nii kuinka paljo pitää suutimta isontaa derbin 17,5phva kaasarii, nyt 78 ja sopiva
1.8.2012 10:21
Joku 105-115 on perinteisesti toiminut hyvin. Kannattaa testata vaikkapa 110-kokoisella suuttimella ensin.