Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
20.5.2023 14:17
Mites kaasarin säädöt? Mitä sille nyt sitte on tehty? Tuleehan bensahanasta tavara läpi?
17.8.2023 16:09
Ihan varma en oo mite tää toimii mutta laiton kärkkäsen "80cc" mutta vääntää suoralla 40 ja ylämäkee 20
Kaasarina on entisen omistajan joku mankikaasari oisko ollu 18mm ja mopo käy tyhjäkäyntiä ja vastaa kaasuun?
21.8.2023 8:22
Kärkkäisen 80cc on todellisuudessa 47mm männänhalkaisijalla eli 72cc, mutta mitäs pienistä. Orkkiskaasarilla ja vakioputsarilla mulla 72cc kanssa sopivin pääsuutinkoko on 90. Siitä voisi lähteä hakemaan oikeaa kokoa tolle kaasarille. Mikään ohjus 72cc ei ole eikä hirveästi kovempaa kulje edes mitä vakiolla mutta ylämäet se nousee ihan eri tahtiin.
21.8.2023 9:38
Joo pitää kahtoa, täl hetkel entisen olistajan toimesta piatetty joku mankin kaasari ja eihä ne kule mutta vääntöä tulee, mub mielestä pienen testilenki jälkee mikää ei muuttunut mutta skoba vastaa kaasuun ja pysyy käynnis
Vähä rupee paukkuu/röpöttää ku antaa vähä kaasua ja pitää.
30.11.2023 15:06
Onkos kellään hajua minkäs kokoisia ( ei painoisia ) nuo solifer 50r ( neliventtiili ) variaattorin rullat ovat? Ja minkä painoiset olisivat siihen optimikokoiset, jotkut olivat ehotelleet 6.5-7g rullia.
30.11.2023 15:14
Americana1 kirjoitti:Joo elikkäs mulla on tällänen Solifer 50R vm. 2010 kiinan 4t skootteri, käytännössä baotian mutta vaan eri katteet. Ongelma on se, että ennen kaasarinputsausta solikka kulki just ja just sen 30km/h, ei jaksanut kiertää (?). Mutta kuitenkin sen jälkeen puhdistin kaasarin jonka jälkeen lähti toimimaan, jakso kiihtyä 45-50 vauhtiin hyvin ja siitä vielä vähän eteenpäin toimi todella moitteettomasti useamman viikon.
Mutta nyt tänään olin ajamassa kaverille joka asuu n. 10km päässä.
Ollessani melkein kaverin luona soliferista alkoi pikkuhiljaa lähteä tehoja, kiihtyvyys
ja vauhti laski. Kun kaverilta lähdettyäni solifer ei jaksanut enään kulkea normaaleja vauhteja niinkuin aikasemmin. Myöhemmin illasta se ei enään 25-30 ylemmäs kiihtynyt vaikka kaasu oli pohjassa.
Nyt tällähetkellä aina välillä kaasupohjassa menee sen 10km/h, ja joskus jaksaa kiihtyä 20 vauhtiin.
Koitin samoja keinoja kuin viimeksi, kaasarinpuhdistusta, ei auttanut.
En tiedä mistä vika voisi johtua. Kyseessä on sellainen malli josta venttiilejä ei voi säätää kuten vanhemmissa malleissa, eikä netistä löytynyt kyseiseen malliin liittyen melkein ollenkaan mitään tietoa.
Kaikki tieto vinkit otan vastaan, yritän kaikkeni että saan tämän kuntoon.
Mulla löytyy vm.2009 ja sama homma, mulla ongelmana oli että kävi liian rikkaalla.
20.12.2023 2:09
139QMB moottorin (22hamp. Pumppu) 3D kasausanimaatio
https://youtu.be/24evg5nWlHU?si=KpuNqTHQzzKONZXG
6.4.2024 17:04
Voiko batiskaan laittaa 21 phbg kaasari? ois ylimääränen
11.6.2024 14:00
Screenshot_20240611_133457_Gallery.jpg
Tarvitsen apua BT49QT-7. Mikä kaasuvaeri sopii? Aiemmin laitettu katkaistu vaieri ja nyt ostamassa uutta, mutta en tiedä mikä malli menee ja miten kiinnitetään moottorin päätyyn. Laitoin kuvan. Voitteko lähettää linkkejä tai/ja tietoa mahdollisimman pian. Kaupassa ei tiedetä mikä malli menee, korjaaja ei tiedä mikä menee, ollaan ihan suu auki.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
14.6.2024 8:52
Ongelmana uudella kaasarilla, että kylmänä ei kulje kuin 20km/h eikä ota kierroksia n.1km matkan. Lämpimänä toimii hyvin.
Uusi kaasari juuri vaihdettu ja bensahana.
Käynnistyy todella hyvin kylmänä.
Missä voisi olla vika?
Ei viitsisi aina ensin 5min käyttää.
En ole ryyppyä testannut kun uusi kaasari niin luulisi toimivan.
Vanhalla kaasarilla ei tätä ongelmaa.
Jotenkin tuntuu, että ei saa kylmänä bensaa tarpeeksi.
Voiko tätä säätää?
Kisbee kyseessä.
16.6.2024 8:44
Minteli kirjoitti:Tarvitsen apua BT49QT-7. Mikä kaasuvaeri sopii?..
Kaasarin puoleiseen päähän tulee tollanen iso nippa
https://www.wandamotor.com/kaasuvaijeri ... 23289.html Kahvan puoleisessa päässä on eroja eri malleissa. Kuvassa oleva tulee pienellä pultilla kiinni. Muunlaisiakin siis kyllä on esim
https://www.wandamotor.com/kaasuvaijeri ... 23290.html. Tutkimalla selviää.
Se mihin kuvassa kiinnitin huomiota, niin näyttäis ihan kuin imukaula olisi pahasti murteella kiristysklemmarin vierestä. Mikäli on, se kannattaa vaihtaa ennen kuin se aiheuttaa ongelmia.
Anssibb kirjoitti:Käynnistyy todella hyvin kylmänä.
Mikäli näin on niin kannattaa olla varsin tyytyväinen. Itse olen roplannut näiden kanssa lähes 2 vuosikymmentä enkä vieläkään ole saanut näiden kaasareita toimiin kaikissa tilanteissa ja kaikissa lämpötiloissa ideaalisti. Jos mopo kerran lämpösenä toimii niin miksi sillä pitäisi kylmänä ajella? Hyvää se lämmityskäyttö sitäpaitsi sille moottorille tekee jos tarkkoja ollaan.
19.6.2024 1:03
lukiin jostaki että fudessa ois aika surkea variaattori ja että se kannattais vaihtaa.
Olisiko järkevä ostaa vaikka joku narakun variaattori vakion tilalle?
2.7.2024 13:38
On näissä muutakin surkeaa ja jos kaiken huonon vaihtaa joutuu ostaan paremman mopon. Kukin tekee kuten haluaa. Itse käytän vakiovariaattoreita, vakio kytkinjousia ja vakioo vastinjousta. Rullina käytän 6,5g riippumatta viritysasteesta.
4.7.2024 15:03
Eli mulla on tommone znen zn50qt 2020 mallii.
Siihen tuli semmonen ongelma että me yritettiin vaihtaa cdi boksia uuteen niin se alko rajoittaan varmaan 10-20kmh vauhdeissa. Ja sitten kun vaihdettiin vanha takas niin nyt se tekee samaa. Se ensin antaa vetää 2 kertaa kaasua kunnes se niinku rajoittaa kierroksia ja se on iha outoa. Me ollaan yritetty melkei kaikkee saamaan se kulkeen taas mut ei auta.
Et onko kenelläkään ideaa miten ton sais korjattuu tai mitä sille pitäis tehdä.
Ennen ei oo ollut mitään ongelmia ton kanssa ja tulppa on vaan vaihdettu
9.7.2024 0:56
tietäiskö kukaa viel et mitä rajoittimia Df50qt-6 "sanremo fudesta" löytyy?
pitäs saaha ees pikkase lisää tehoa jotenkin ilman vaihtamatta pyttyä.