Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
6.5.2013 22:17
Noniin, tuosta matrixistä. Vihdoin sain ostettua siihen uuden sylinterisarjan, airsal 50cc+, laitoin tänään kiinni ja ei lähde käyntiin uus tulppakin on ja antaa kipinää, mutta ei lähde käyntiin, vähäsen se lupailee kun antaa bensaa suoraa pyttyyn, mutta sitten kun ne vähäiset bensat haihtuu pytystä nii ei sano mitään
? Eli palikkaa on: Airsal50cc+, Malossi multivar, stage6 pro replica, malossi fly, 35%vp/kytkinjouset, 80suutin, ja vakio putsari ilman sitä "kuria", että oisko mitään vippaskonsteja miten sais toimiin ? ;D
7.5.2013 16:57
Ongelmaa Piaggio 70cc ilmajäähdytteisessä.
Tyhjäkäynti kuulostaa normaalilta mutta vähän vaeltaa. Kun lähden ajamaan niin kaikki ok mutta jos pysähdyn niin moottori alkaa pätkimään ja sammuu. Kuulostaa siltä että kun moottori vaeltaa tai pätkii samalla napsahtelee niinkuin kipinä menisi väärään paikkaan. Tulpan vaihdoin ja johdon tarkistin ja totesin että kunnossa ovat. Mopo tuntuu myös hiukan laiskalta. Kaasuttimen säätö pitäisi talven jäljiltä tehdä mutta eipä senkään luulisi napsahtelua aiheuttavan.
9.5.2013 18:33
eli siis on sellainen ongelma että oikea takavilkku ei pala ollenkaan mutta kaikki muut vilkut vilkkuu. olen kokeillut kahta eri vilkkua ja sama molemmilla. ELi mikä mahtaisi olla ongelma. Ja viellä se että miksi takavalo palaa noin 1 päivän sisällä ja silloin kuin on uusi lamppu ja toimii niin valo vilkkuu/pätkii kummallisesti
9.5.2013 21:51
Ongelma 70cc CPI aragonin kanssa. (ilmajäähy)
Elikkä kaikkea on kohta jo kokeiltu mutta mikään ei tunnu auttavan... Tuntuu siltä että bensa ei mene sylinterille asti, juuri vaihdettu 21mm dellorto, stage 6 intake imukaula ja läppärunko, hiilikuitu läpillä. Suutin 98 ja ilmanputsarina, ilmanutsarin elementistä väsätty "patentti".
Bensaa syöttämällä sylinteriin kone kyllä hyrähtää käyntiin mutta ei se paljoa auta kun sinne sylinteriin ei taida tulla sitä bensaa sen enempää... elikkä alipaineesta imemäll kyllä menee bensaa mutta minne se sitten eksyy siellä kaasarissa?? Auttakaa nyt joku, kun pitäis päästä ajelee mut eletty tän ongelman kanssa jo pari kuukautta.
Kipinä tulee kyllä ja CDI sekä Sytyspuola ja tulpan hattu vaihdettu.
sen verran vielä vireistä että, 70cc s6 streetrace, stage 6 proreplica, boost bottle, multvariaattori, variaattorissa multivari ja säädöt ja jouset kohillaan.
Apua.
10.5.2013 16:41
No rupeat tarkistamaan mihin se bensa oikein jää. Irrota kaasari ja käännä se ylösalaisin, ylivuotoreijästä pitäisi alkaa lorista bensaa. Jos ei tule mitään niin kaasarin neulaventtiili ei päästä bensaa sisään. Koho voi olla väärin säädetty tai ehkä jumissa. Kannattaa myös tarkistaa ettei läpät raota.
13.5.2013 22:21
Tietäisikö joku mikä minun Peugeot Speedfight 2:ssa on vikana, kun mopo sammuu välittömästi kun kaasua painaa. Lähtee kyllä hyvin käyntiin ja tyhjäkäyntikin löytyy. Olen puhdistanut kaasarin ja ilmanputsarin. Tänään irrotin sylinterin ja myös mäntä oli kunnossa. Lisäksi putki ei ole tukossa ja mopo saa hyvin kipinää. Missä vika voisi olla?
14.5.2013 13:45
Eli siis missä vika, tuohon matrixiin ne tiivisteet ostin, ja nyt kun lähtee ajaan niin ottaa pari kertaa todella hyvän piikin, mutta sitten ei enään ota ? Itse veikkaan että jos kaasarin kammiossa ei riitä bensa? Eli tarvisko nyt joku isompi kaasarikin ostaa.. ? Kaasari: Mikuni 14mm, ja suutin 85
14.5.2013 17:42
Aikasempies viesties perusteell sulla on tehari ja sun muuta kiinni, oisit nuo voinu mainita. Mikä vp ja mitkä kytkinjouset sulla on? Malossi, Stage6..?? Tuo että ei enää ota piikkiä kuullostaa liian löysältä vp:ltä. Ja kun lähdet kiihdyttää, niin tuleeko kesken kiihdyttäesä sellanen ihan humattava piikki?
14.5.2013 20:58
Eli siis setup: Stage6 pro replica, malossi fly kytkin, malossi multivar, airsal 50cc, 14mm mikun, 5.5g rullat, 90suutin, 35% vastapaine jousi, 35% kytkinjouset. Juu ja ottaa piikin ja piikin "teho" nousee koko ajan. Mutta sitten kun vaikka risteykseen pysähdyt ja lähet ajaan niin hakee piikille mutta rupee vähän pätkimään, mutta sitten kun on pätkittämällä ajanut noin 10metriä niin lähtee hakemaan piikille
Tuossa jonkunmoinen video --->
http://www.motot.net/galleria/video2011/
14.5.2013 21:11
Perus lämpöhyytyminen minkä kanssa ite tappelin joskus. Laita puoli grammaa kevyemmät rullat ja niin jäykät kytkinjouset kuin onnistut löytämään, vakiokytkimeen jäykimmät taitaa olla malossin sarjasta 29 77 15 vihreät jouset. Pitäs ainaki parempaan suuntaan mennä..
14.5.2013 21:22
Joo mutta mitkä, kysyin merkkiä/"mallia".
Kytkimees kannattaa laittaa suoraan siihen tarkoitetut kytkinjouset, etkä vaan laita "joitakin".
Kytkinjouset Fly-kytkimeen
14.5.2013 22:03
ihan on malossin jouset ja vp
Mutta miks mun vakiokytkin takasin tarvii laittaa ? :O
14.5.2013 22:06
No jos huomenna kokeilen 4.7g rullia ? Vai onko liian iso tiputus ?
14.5.2013 22:15
Ei kukaan ole käskenytkään laittaa vakiokytkintä takaisin. En vain hoksannut että sulla on siinä malossi fly kytkin. Jäykemmät jouset vois vaan olla poikaa ku tuossa videossa kuulostaa että ottaa liian alhaalta kiinni.
Koita niitä 4,7g, ja koita myös sekaisin 4,7 ja 5,5g rullia jos ne on ainoat mitkä sulta löytyy. Eli laitat joka toiseen paikkaan 4,7 ja joka toiseen 5,5g rullan. Jolloin variaattori toimii kuin siinä olisi n. 5,1g rullat. Rullat on sopivat silloin kun kylmänä huutaa liikaa mutta lämmettyään kiertää sopivassa kohdassa ja kiihtyy hyvin. Mulla on omassa keewayssa itse asiassa nuo 4,8g rullat nyt aika sopivat ku kelit lämpes yli 15 asteeseen eli nuo 4,7g on varmaan sullakin aika lähellä oikeaa.
14.5.2013 22:37
No jos nuo ei toimi, nii mikä ois seuraava vaihtoehto ? :O Voi sitten huomenna kokeilla kaiken näköstä