Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

26.6.2012 8:59

valtsujaa kirjoitti:
Sudee kirjoitti:Kyllä tai, S6 Pro Replica. Tehoeroa niillä on vain n.0.1hp, mutta PRO:n piikki on terävempi.

Eli siis pro replica olisi hintalaatu suhteeltaan parempi?


No periaatteessa.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

26.6.2012 10:48

Sopiiko tämä aprilia sr 50r factoryy??
http://www.tmi-janikaasalainen.fi/tehop ... -4046.html

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

26.6.2012 15:18

Kun tuo pääsuutin pitäis vaihtaa isompaa teharin laitettaessa kiinni nii onks sama homma myös ruiskumoottoreilla? 5-10 kokoa etc.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

26.6.2012 15:45

Tavallaan on, tavallaan ei. Eihän ruiskumoottorissa ole kaasaria, tai siellä suutinta. Koska sehän on ruiskukone, eli polttoaine ruiskutetaan suoraan sylinteriin. Ruiskukoneessa on ECU, joka täytyy säätää teharia laitettaessa tai muussa asiassa. Ja ECU täytyy säädättää, tuskin kellään normimopoilijalla on säätövehkeitä siihen.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

26.6.2012 15:51

Reetuhai2 kirjoitti:Tavallaan on, tavallaan ei. Eihän ruiskumoottorissa ole kaasaria, tai siellä suutinta. Koska sehän on ruiskukone, eli polttoaine ruiskutetaan suoraan sylinteriin. Ruiskukoneessa on ECU, joka täytyy säätää teharia laitettaessa tai muussa asiassa. Ja ECU täytyy säädättää, tuskin kellään normimopoilijalla on säätövehkeitä siihen.


Onko tuo säätö sitten pakollista vvai pärjääkö ilman / toimiiko mopo kumminkin?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

26.6.2012 16:00

http://www.euroscooters.nl/stage6-uitla ... -4224.html
Käykö tämä putki Aprilia sr 50r factory ?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

26.6.2012 16:09

Edellistä viestiä voi muokata, ei tarvii laittaa tuplaposteja. Ei tossa ainakaan lue että ei kävis. Ja on pakko säätää, käy muuten laihalla, ei toimi kunnolla ja leipoo.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

26.6.2012 16:23

Reetuhai2 kirjoitti:Edellistä viestiä voi muokata, ei tarvii laittaa tuplaposteja. Ei tossa ainakaan lue että ei kävis. Ja on pakko säätää, käy muuten laihalla, ei toimi kunnolla ja leipoo.

Sori, en huomannu muokkausmahdollisuutta... tiedätkö sitten että onko se ECU:een säätäminen kallista, onko huollolla jotain sitä vastaan (ei halua tehdä ym.)?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

26.6.2012 16:27

Moni huolto ei sitä nykyään tee, mutta kannattaa kysellä valtuutetuista Aprilia-huoltamoista josko vaikka laittaisivat. Minullakin oli ongelmia saada päivitettyä se, kunnes vihdoin löysin huoltamon joka suostui siihen. Toivotaan parasta!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

26.6.2012 16:33

Olen (ehkä) ostamassa Zoneriin (2t) ditechin vakioputken, kun halvalla saa (20€ + tämä putki on siistimpi kun zonerin vakioputkilo) Missäs kierrosluvussa piikki alkaa ja mihin asti se jatkuu? Onkos muuten nämä suoraruiskukoneitten vakioputket tehokkaita? Jostain lueskelin, että jo vakiona putki on tyhjä? Kiitos jos vaan joku jaksaa kertoa nuo tiedot.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

27.6.2012 22:11

Mulla on CPI:stä katti irronnu niin saakohan sitä pois ilman putken halkasua? Yleensä menee hikiseen 60 ja putki huutaa, joskus lähemmäs 70 ilman suurempia ääniä. Uskoisin, että tämä johtuu katalysaattorista?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

27.6.2012 22:23

Hyvin luultavasti ei saa pois ilman halkasua.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

1.7.2012 12:53

Meneekö tollanen Gianelli extra chrome joka on tarkotettu piaggio typhooniin tohon mun vuoden 08 runner sp:see ?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

1.7.2012 13:55

Pitäs mennä, kun eikös runnerikin ole piaggion koneella?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

1.7.2012 19:16

on joo