Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
18.2.2013 23:20
Nonnin tervendys taas arvoisa motot.netin väki! Nyt on alkanut välillä ilmetä ongelmia neulaventtiilin/kohon kanssa, kun ei välillä meinaa sulkea bensan tuloa kaasariin, joka sitten tulvii yli/röpeltää ajossa. Motoforce phbn 17.5mm kaasarina sekä olisi vaihdettu tavallinen hana alipainehanan tilalle. Kaasari putsattu paineilmalla ja piti vielä räjäytyskuvasta tarkistaa ettei mitään osia ole hävinnyt kaasarista. Mitään muuta selitystä en keksi, kuin että neulavena menee jotenkin huonoon asentoon tai koho jää alas jumiin tai neulavena ei jaksa sulkea bensan tuloa liian kovan virtauksen takia tjsp. Mutta neuvokaapas vaan jos jotenkin voitte..
21.2.2013 18:19
Hei!
Ostin työmatka-ajoon vesijäähdytteisin Peugeot Speedfightin. Skootterissa paikallaan gianellin tehoputki ja 50cc sylinteri ja dellorto 17,5mm kaasutin. Pääsuutin 95 (vakio). Skootteri kiertää hyvin isoilla kierroksilla, mutta matalilla kierroksilla laiska ja saa houkutella. Risteykeen tullessa kierrokset tahtoo jäädä korkealla. Onko kaasutin liian iso tuolle vakiosylinterille? Saisko suuttimen vaihdolla jotain aikaiseksi? Mikä olisi sopiva kaasutin tuohon skootteriin? Kulkea saa, mutta ajomukavuutta toisi lisää, jos toimisi alakierroksillakin hyvin.
21.2.2013 18:48
Pösössä taitaa olla vakiona 13mm Gurtner, mutta ei tuon 17.5 Dellun mitään ongelmaa pitäisi aiheuttaa oikein säädettynä. Skootteri ei siis tahdo toimia alakierroksilla? Tällainen oire voi kieliä myös variaattorin vääristä säädöistä. Pääsuutin vaikuttaa kaasuttimen toimintaan eniten silloin kun kaasu on täysin avattu. Kierrosten leijuminen taas kertoo yleensä imuvuodosta jolloin seos pääsee liian laihaksi.
21.2.2013 19:37
Kiitos vastauksesta! Mitä tuo imuvuoto käytännössä tarkoittaa? Peugeot myös tärisyttää kovasti liikkelle lähtiessä, mutta tärinä loppuu heti kun nopeus kiihtyy yli kävelyvauhtiin. Mikähän tuon tärinän voisi aiheuttaa? En usko, että nuo kaksi asiaa kuitenkaan liittyy toisiinsa.
22.2.2013 0:31
Imuvuoto tarkoittaa käytännössä sitä että moottori saa enemmän ilmaa kuin on tarkoitus, esimerkiksi imukaulan löystyneen kiinnityksen tai pienen halkeaman kautta. Yksi tapa imuvuotojen todentamiseen on suihkia starttipilottispraytä tai muuta vastaavaa helposti palavaa konehuoneeseen(ei ilmanputsariin) ja käyttää konetta. Jos koneen käyntiääni muuttuu havaittavasti, startpilottia on päässyt imuvuodon kautta sylinteriin.
Tärinä liikkeelle lähtiessä liittyy todennäköisesti variaattorissa olevaan keskipakokytkimeen. Kytkinpalat voivat olla loppuunkuluneet tai kytkin on ylikuumentunut ja luistaa enemmän kuin pitäisi. Variaattorista ja kytkimestä on enemmän keskustelua tuolla
variaattoritopikissa.
5.3.2013 0:25
terve mulla on kymco super 9 ac ja siinä on malossin 70cc pytiskä ja leovincen tt tehari ja malossin multivari nii nyt sitte tilasin (köyhä kun olen) nii ton tnt bhbg 21 millisen kaasarin nii oliko iha turha ostos vai toimiiko tollakii hyvi ja mikä pääsuutin ois noilla vireillä tolle kaasarille hyvä, käytössä nyt keihin 17.5 ja siinä suutin ollu 92
6.3.2013 12:18
Olisit ostanu käytetyn lorton, ei noilla TNT kaasareilla tee mitää. Yhessä toisessa topicissa just luin taas "hienoja" kokemuksia näistä TNT kaasareista. Suoraan sanoen niillä ei tee mitään, peru se tilaus ja hanki käytetty lortto.
Eikä sitä suuttimen kokoa sulle kukaan pysty kertoo, kun hankit kaasarin niin testaa. Toi sun settiskään ei kyllä oo mikään kovin ihmeellinen, jos sulla on LeoVincekin 70cc:n kanssa...
6.3.2013 23:46
mitä putkea sitte kannattas käyttää?
6.3.2013 23:50
kyllä mulla tuonu toi leovince ihan mukavasti tehoja 9.5g rullat + nuo muut nii huiput 107.2kmh
6.3.2013 23:51
ja kyllä, testattu gepsiin
7.3.2013 0:33
mulla kulki keeway vakiona 203... video tai ei tapahtunu :geek:
7.3.2013 1:31
Edellistä viestiään voi muokata, ei tarvitse postata kolmea viestiä peräkkäin. Samaa kysymystä ei myöskään tarvitse kysyä kahdessa eri topikissa. Muutenkin tämä keskustelu sopisi paremmin virityspaketin spekulointi-topikkiin.
30.3.2013 23:48
Mikähän mahtaa olla typhoonissa vikana kun mooaa täysikaasulla? Tekee tuota myös paikalla ollessaankin joten variaattorista tuskin johtuu.
Koneeseen vaihdettu juuri uudet stefat+laakerit, laitettu forten 70cc sylinterisarja kii, läpät tarkistettu ja ei raota, bensahana toimii oikein, kaasari putsattu paineilmalla moneen kertaan ja mahdolliset imuvuodot on tukittu. Toimii hiukan paremmin kun laittaa ilmaruuvin pohjaan. suuttimia on kokeiltu 85-110 väliltä mutta joka suuttimella mooaa samalla tavalla
Kaasari on 17,5mm vakio dellorto phva mutta kokeiltu myös 12mm dellortolla mutta mooaus jatkui, kokeiltiin myös kaverin 16mm dellorto phbg:llä 74 suuttimella kun ei suurempaa löydetty ja kierti ryyppy päällä ihan hyvin eikä mooannut enää, joten suunnittelin uuden kaasarin ostoa niin onko 19mm jo liian iso tollaselle sportti sylinterille? ja tekeekö noilla dellorto PHBG kopiolla yhtään mitään
2.4.2013 14:21
Morjens!
Pösössäni on nyt ilmennyt käynnistysongelmia, eli en saa skootteria käyntiin ilman, että laitan suoraan kaasariin bensaa. Tämä on tosi rasittavaa, varsinkin on jos kiire jonnekkin, vielä kun ilmanputsari on kiinni klemmarilla. Eli aamulla kun lähden kouluun, niin ilmanputsari pois --> bensaa sisään --> ilmanputsari kiinni. Tämä pitää toistaa joka kerta kun käynnistän, ellei sitten mopo ole seissyt alle 45 min. Voisiko suutin olla liian pieni?
Speedfightissä on tällä hetkellä dellorton 17,5 phbn, gianellin extra chrome-putki, stage6 kisakytkin, 95 suutin ja neula alimmassa lovessa.
2.4.2013 20:22
Eihän ne taho ilman ryyppyä lähteä eli toimiiko ryyppy? Kaasari kannattaa putsata kunnolla ja seosruuvi säätää (ensin kokonaan kiinni, sitten 1,5 kierrosta auki, ja lämpimällä moottorilla säätelee suuntaan tai toiseen siihen kohti missä tyhjäkäynti on nopein).