Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
19.11.2011 21:34
No voihan se vaikuttaa vähän, mutta ero on niin pieni että on rahanhukkaa. Ja jos sulla on kuriton roxi(?) niin miks on vaihdettu rullat?
20.11.2011 0:35
Reetuhai2 kirjoitti:No voihan se vaikuttaa vähän, mutta ero on niin pieni että on rahanhukkaa. Ja jos sulla on kuriton roxi(?) niin miks on vaihdettu rullat?
siis rullat vaihdettu kiihtyvyyden takia kun siis sakot tulee kuitenki jos pidän sen nopeuden siinä yli 55 helposti ja kun en haluisi sakkoja niin ajattelin että nopeus voi olla 55 mutta kiihtyvyys parempi
aika turha juttu on mutta eipä ole muuta tekemistä ollut ja varmaan jtn pientä viriä saatan laittaa lähi aikoina
ja joo tuskin sitä ilmanputsaria ostan....
20.11.2011 1:01
2 tahti kiinanihmeessä pakoputkesta lähtee ilmanputsariin putki. Mitäköhän Toi putki auttaa sitten käytännössä? Ainakin mopo oli laiskempi, kun otti irti sen.
Ja toinen kysymys: Minkäs kokosta suutinta pitää törkätä, kun ottaa ilmanputsarista ilmakurin pois?
Pää siinä on noin 2x2cm
ja kaasuttimena on mikuni vm 16 ja 50 suutin.
20.11.2011 1:08
Todennäköisesti ilmanputsarista pakoputkeen lähtevän letkun tarkoituksena on syöttää pakoputkistoon ilmaa ja sen mukana happea tehostamaan katalysaattorin toimintaa ja vähentämään päästöjä. Tehoihin kyseisen järjestelmän ei pitäisi vaikuttaa.
20.11.2011 9:51
Reetuhai2 kirjoitti:No voihan se vaikuttaa vähän, mutta ero on niin pieni että on rahanhukkaa. Ja jos sulla on kuriton roxi(?) niin miks on vaihdettu rullat?
Todennäköisesti +-3 km/h.
20.11.2011 13:18
Nii-in, tarkoitin just että eroa tulee max. 5km/h lisää. Ja rahaa menee kun ostaa putsarin ja suuttimia että saa säätöihin. Ja vaparin imuääne ton mun mielestä jotain niin hirveetä että....
E: Niin, ja meneehän siinä muuhunkin rahaa, esim. ilmanputsariöljyyn.
20.11.2011 19:49
sokula123 kirjoitti:Reetuhai2 kirjoitti:No voihan se vaikuttaa vähän, mutta ero on niin pieni että on rahanhukkaa. Ja jos sulla on kuriton roxi(?) niin miks on vaihdettu rullat?
siis rullat vaihdettu kiihtyvyyden takia kun siis sakot tulee kuitenki jos pidän sen nopeuden siinä yli 55 helposti ja kun en haluisi sakkoja niin ajattelin että nopeus voi olla 55 mutta kiihtyvyys parempi
aika turha juttu on mutta eipä ole muuta tekemistä ollut ja varmaan jtn pientä viriä saatan laittaa lähi aikoina
ja joo tuskin sitä ilmanputsaria ostan....
Se ei kiihdy yhtään paremmin liian keveillä rullilla, huonommin vaan. Ja ei oo mutua vaan testattu on.
4.12.2011 17:53
Kyllä se kiihtyy jos ei mennä tehoalueen yli, eli hieman kevyemmät rullat voi laittaa huoletta. Esim roxiin 5,0-5,2 rullat ovat hyvät vakioiden 5,5g tilalle. Mutta ei missään nimessä alle 5g.
4.12.2011 20:02
No vakiossa/kurittomassa se nyt onkin niin, että parhaat on vakiot, tai 0,5g kevyemmät. Mutta yleensä kun puhutaan rullien kevennyksestä kiihtyvyyden haussa, niin ollaan ihan metässä.
4.12.2011 20:06
Joo näinhän se on, mutta eiköhän
variaattoritopic ole tähän keskusteluun sopiva paikka, joten jatkot siellä.
3.1.2012 11:48
Kannattaako tuota ilmanputsaria lähteä enää vaihtamaan parempaan, kun vakio putsari on jo porattu? Löytyy Peugeot SV Executive + 68cc pytty ja 86 suutin vakio kaasarilla. Tuntuu siltä, että koneeseen tulee vähän tehovajetta sen lämmetessä ja olen harkinnut Stage6 Double Layerin asentamista, mutta onko vaivan ja rahan arvoista jos kerta nuo tehoputsarit menee tukkoon helposti, kaasari vaatii säätämistä ja muutenkin kenties turhan "huomiota herättävä"....?
3.1.2012 14:38
No jos sulla on siinä vakiovari, vakiokaasari, ja vakioputki, niin niiden takia se teho jää varmana tulematta. VAihappa nyt tehari ainaki, isompi kaasari ja parempi vari. Ja toi tehon puuttuminen lämpenemisen jälkee vois johtuu myös löystyneestä vp-jousesta.
Ja tottahan se on, että vapari menee helposti tukkoon, riippuen tietysti missä ajaa, imuäänet nousee, pitää säätää kaasari uudestaan. Mutta kyllähän sillä on iso ero vakioputsariin, joten miten haluaa.
3.1.2012 17:11
On siinä Mallossi Multivar...
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 3.1.2012 17:30, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata
3.1.2012 18:53
No mutta laita nyt tehari (kunnollinen) ja isompi kaasari. Sen jälkeen katsotaan että mitä tehää. Ei pyttykää tykkää mistään vakioputkesta tai kaasaristakaa.
10.1.2012 16:43
Kumpi näistä olisi parempi,
S6 vai
S6 II? Kumpikin varmasti hyvä, mutta onko noilla käytännössä eroa muuta kuin koossa?