Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
2.12.2013 22:17
Mitäs pitäisi säätää baotianista kun ei jaksa mennä nastoilla kuin 55
paikalla 72cc isovenakannella eli pitäisi olla voimaa tarpeeksi
3.12.2013 17:01
Vaihtaa se johonkin 2-tahtiseen. Näissä kun kulkupuoleen vaikuttaa niin älyttömän moni asia vähäisestä tehosta johtuen, jotta vaikea sanoa mikä juuri sinun yksilössäsi on pielessä...
Jos varmasti haluat "maksimaaliset" huiput, tilaa siihen uusi Koson variaattori, uusi variaattorinhihna ja uudet rullat myös, uudet kytkimen jouset ja joka paikka puhtaaksi. Renkaisiin tarpeeksi ilmaa ja ajat muna-asennossa niin saattaa kulkea muutaman km/h kovempaa. Ai niin, varmista että koneessa on oikea määrä öljyä (ei yhtään yli ylärajan), sekin vaikuttaa. Mihin teillä edes on kiire jos tuo 50km/h vauhti ei piisaa?
Ei täällä porukka näköjään näytä uskovan, että ei näitä nelareita saa tehoiltaan kakstahtisten veroiseksi vaikka mitä tekisi. Joren se tappiin asti viritetty skootterikin jää jollekin tehoputki-Aeroxille kuin tikku paskaan. Isomman koneen nämä kaipaisi, mutta harmillisesti 152qmi ei sovi kiinnityksiltään 139qmb tilalle, joten tyytyminen on vakioon.
4.12.2013 10:54
Itsekin pidän n. 80-90km/h vauhtia melko maksimina täysin bolttiskiinaimurille. Kanavia avartamalla ja säätelemällä voi päästä jopa satasen paremmalle puolelle mutta vaatii kyllä jo 10x saman työn kuin mitä 2t.
4.12.2013 17:26
Hei!
Linkatkaahan joku 72 pytylle käypäinen halpa korkeapuristemäntä jostakin ebaysta tms.
Itse yritin katsella mutta ei oikein sattunut silmään :/
4.12.2013 17:42
Kotimaassakin kyllä olis, joskaan ei ihan kaikkein halvin.
http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... ucts_id=50
6.12.2013 0:19
Niitä pitää vaan osata etsiä.
Tämä menee muuten bolt-on, mutta joudut rautasahalla leikkaamaan männän helmat poikki että mahtuu kone pyörimään, ottaa muuten kampiakselin limppuihin.
(havainnollistava kuva)Itsellä ollut nyt tuollainen yhden 5tkm kiinni ja hyvin pelittää yhä mainiosti.
Vingutin itse siitä hieman venttiilinkoloja isommaksi (vähän sinne päin, ei tosiaankaan tullut siisti mutta tuntuuhan tuo toimivan) kun mulla ei alatiivistettä ole tuossa omassa motissa. Puristuksia on tosiaan sen verran, että kiksin osat rutisee kun käyntiin polkee ja startti ei jaksa pyörittää kuin huoneenlämmössä juuri ja juuri hyvin vaikeasti käyntiin, yhtään kylmemmässä ei toivoakaan. Eli toisin sanoen riittävästi.
7.12.2013 13:06
Kiitoksia radon-:lle! Hyvän ohjeistuksen annoit! Tuo helman lyhennys kyllä onnistuu. Pistin tilaukseen
10.12.2013 17:47
Mikä suutin näissä solifer fiftyS/50Ssä on siis 5mm vai 4mm? vai mikä kyseessä siis -10 malli
10.12.2013 20:41
Saattaapi olla ihan kumpi vaan. Itse omistan kolme kiinankaasaria joissa on kaikissa ollut vakiona erikokoinen suutin, ja eipä ole sama kierrekään kaikissa. Ei tuo nyt niin suuri homma ole kaasaria käyttää pöydällä, niin saat varmuuden asiaan.
13.12.2013 21:50
Mikä vois olla baotianissa vielä vikana kun polkee niin lupaa mutta eijää käyntiin kuin max 2 sekunniksi,uusi kaasutin yms.
16.12.2013 19:55
Onko muilla ollut ongelmia bensahanojen kanssa?
Itsellä on menossa 3hana 2kk sisällä
Rupeaa vuotamaan aina samasta saumasta(katso kuva)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
16.12.2013 22:26
itellä ei ole ollut missään skootterissa hanan kanssa ongelmia. erikoisia maanantai malleja olet kyllä saanut 3kpl.. ookko ihan varma ettei vuoda kiinnityksestä? eli hanan ja tankin välistä. tai sitten on vaan ollut erä paskoja hanoja mitä sinä olet vaan sattunut ostamaan.
16.12.2013 22:58
Et kai vaan ole ostanut kaikkia samasta paikasta?
Lähettävät tietysti aina samasta erästä hanoja ja kaikissa sama vika.
Onhan noissa vikoja, yleisin lienee että ei päästä enää bensaa läpi. Letkunippa oikeilla kierteillä ja normaali hana letkun keskelle.
17.12.2013 15:35
Itsehän korvasin tuon vakiohanan aikanaan tällaisella viritelmällä, nykyisessä on alkuperänen paikallaan kun tuntuu pelaavan ihan OK plussakeleillä, nyt en talvellakaan aja niin ei tarvitse muokkailla.
Eli auton 13mm lämminvesiletkua pätkä, ja messinkinen letkukara jonka kierre on about samankokoinen, ja johon saa 6mm letkun kiinni. Ei maksa montaa euroa ja pitää täysin, klemmarit ovat vielä varmistamassa pitävyyden. Tuohon perään vaan bensaletkua ja käsikäyttönen hana sopivaan kohtaan niin päästään taas eroon yhdestä kiinalaisten pähkäilemästä ongelmasta
Menetelmä käy jokaiseen tankkiin kun tuo kumiletku kyllä venyy kierteelle kuin kierteelle ja ei vahingoita kierrettä jolloin alkuperäisen hanan voi helposti palauttaa takaisin asemiinsa.
17.12.2013 17:11
Tojaa kirjoitti: ookko ihan varma ettei vuoda kiinnityksestä? eli hanan ja tankin välistä.
Olen varma 1hana vedettiin sikakitillä(sika flex) tankkiin kiinni ja vuosi silti ja toisesta tippui tuo pohja
Ledinauha kirjoitti:Et kai vaan ole ostanut kaikkia samasta paikasta?
Kaikki ostettiin eri paikoista tuskin olli samaa erää