Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
11.8.2012 12:32
Ni ilmeisesti niin. Malossin punainen vp . jousi n. +50 aika uusi. Suutin oli hyvä teharivireillä joten kuvittelisin, ettei 70 cc tarvitse ainakaan pienempää suutinta.
11.8.2012 15:44
70cc tarviiki varmaa isomman.?
11.8.2012 15:58
Tarvitset ainakin kireämmät kytkinjouset, mutta se ei auta röpötykseen.
Suuttimen koko koostuu monesta tekijästä. Ihan kokemuksesta, mitä tehokkaampi kone (suurempi litrateho), sitä suurempi suutin yleensä tarvitaan. Toisaalta kun nostat kuutiotilavuutta, litratehot voivat jopa laskea, koska et vaihtanut pakoputkea 70cc:lle optimaalisesti sopivaksi.
Suurempi sylinteritilavuus samankokoisella kaasuttimella aiheuttaa nopeamman virtauksen kaasuttimessa, joka johtaa pienempään paineeseen kaasuttimen kurkun kohdalla
Bernoullin lain mukaisesti. Sen vuoksi pääsuuttimen läpi virtaa enemmän polttoainetta, joten suuttimen koon suurentaminen ei ole välttämättä tarpeellista sylinteritilavuutta suurennettaessa.
Eli mikäli litrateho laski sylinterin vaihdon myötä, optimaalinen kaasuttimen säätö on mahdollista saavuttaa pienemmällä suuttimella. Muista kuitenkin että jokainen kone on yksilö.
11.8.2012 18:18
Eli näin summarum. Kannattaisiko minun koittaa pienempää suutinta? Voiko röpötys johtua muusta kun liian suuresta suuttimesta? Hassulta kuulostaa,mutta minähän en tunne kunnolla (lähes lainkaan) polttomoottoritekniikkaa.
11.8.2012 21:34
jos etu variaattorin tuuletuslautasest tai laipast mikä onkaan puuttuu pienii palasii ni onks se vaarallista ja mikä vois rikkoo sen ku toi on jo toine laippa minkä laitan sinne ja se on nyt hajonnu vähä 4 päivä sisäl ?
11.8.2012 21:35
Hajonnut itestään vai oletko hajottanut? Ei se vaarallista ole, jos niitä palasia puuttuu.
11.8.2012 21:42
No itellä on kyllä kestäny toi laippa, ihan mini pala puuttuu joka itellä lähti rempan yhteydessä, outoa jos itsestään hajoilee.
11.8.2012 21:44
hajonnu itsestää, mikä sitä vois rikkoo ku eka laippa hajos päiväs iha käyttö kelvottomaks. E: voisko kiksi rikkoo sen ku eka laippa hajos siit iha keskelt?
11.8.2012 22:18
Mikä pyörä?
11.8.2012 22:36
mbk booster ng -02
11.8.2012 23:03
Yam4ha kirjoitti:
Siksipä just sinulla ei lähde piikiltä, koska liian painavat rullat ja myös tippuu siinä välillä tuo nopeus, koska skootteri ei pysy tehoalueella. Tämä korjantuu sillä, että laitat oikean painoiset rullat ja skootteri pysyy kokoajan tehoalueella.
Elikkä kevyempää ? 6Gr ainaki 50cc:llä huuti pirusti niin enpä tiiä nyt... mutta oisko joku 6-7gr?
Parta779 kirjoitti:Onhan rullat varmasti oikean kokoiset, itellä oli väärän kokoset huuti älyttömästi eikä ees lähteny liikkeelle, siis liian pienet rullat.
Meinaatko sitä 16x13 kokoa vai?
Koska multivarissa ainakin on toi 16x13 koko..
11.8.2012 23:22
Just toi 16x13.
Auttaskohan löysemmät kytkin jouset kun ei jaksa lähtä kunnolla liikkeelle, sellanen 5sec viive enneku tulee piikki, löysemmät jouset aikastaa piikkiä.
11.8.2012 23:30
Siis jouset ottaa kiinni piikin jälkeen, vai liian aikasin?
12.8.2012 9:06
Liian aikasin lähtee liikkeelle kun ei jaksa liikkua, niinku 2 vaihteella lähtis.
Edit: toimii paremmin kun laitoin 4.5gr rullat, mutta kestää vielä että kerää kierrokset mut sit lähtee suoraa piikille.
Sillee niinku röpöttää vähä alussa.
Viimeksi muokannut Parta779 päivämäärä 12.8.2012 10:18, muokattu yhteensä 1 kerran
12.8.2012 10:18
Jäykemmät kytkinjouset kiinni. Nyt sulla liian löysät kun nappaa liian aikasten kiinni.