11.8.2013 15:41
Palezu kirjoitti:Onko Juunishilla sitten itsellä esittää mitattua faktaa? Jos molemmilla sytytyksillä käyrät ovat lähes identtiset x kokoisella kaasarilla, miten se siitä muuttuisi eri kokoisella kaasarilla?
Palezu kirjoitti:Ja tulisiko se replican tehon tunne myös siitä että se ulvoo kovemmilla kiekoilla?
Palezu kirjoitti:Mutta kuten tiedetään, tehokkaammalla pytyllä tilanne voi olla toinen, tuossahan on ilmeisesti testattu 50cc vakiota vastaavalla pytyllä.
Kisasähköjen hyödyt tulevatkin tosiaan esille vasta siellä yli 12k rpm lukuunottamatta koko tehoalueella kasvanutta kierrosherkkyyttä.
Palezu kirjoitti:Tästäkään ei ole kellään esittää mitään mitattua faktaa.. Puheita kyllä löytyy, vakiot "ei pysy perässä" jne jne..
11.8.2013 16:29
Miksi kisapyörissä muuten edes niitä käytettäisiin ? KTM, Husqvarna WR, TM jne.?
Itse ainakin huomaan DTssä jo teharivireillä, että täyskiihdytyksessä sähköt eivät aina pysy perässä, vaan alkaa pätkimään (ei toki paljon, mutta silleen että huomaa). Mopo on siis käytännössä täydellisissä säädöissä, eli ei käy rikkaalla, mikä voisi tohon tosiaan viitata.
11.8.2013 16:47
12.8.2013 11:00
Pööki kirjoitti:Otetaan kuitenkin huomioon, että testissä koneen huipputehoalue ei ulottunut 12krpm korkeammalle Noiden kisasähköjen etunahan on se erilaisten sytytyskarttojen säädettävyys joka on korkeammissa kierroksissa aika kriittinen.
Sen takiahan niitä ei vielä sporttitasolla tarvitakkaan
Juunish kirjoitti:Tarkoitin tässä kaasarijutussa nyt lähinnä siis tuota putkitestiä, joka on omasta mielestä melko käsittämätön. Kuitenkin mopojonnet hakee lähes aina sitä huipputehoa (jotkut toki bensankulutuksen pienentämistä jne).
Juunish kirjoitti:Itse ainakin huomaan DTssä jo teharivireillä, että täyskiihdytyksessä sähköt eivät aina pysy perässä, vaan alkaa pätkimään (ei toki paljon, mutta silleen että huomaa). Mopo on siis käytännössä täydellisissä säädöissä, eli ei käy rikkaalla, mikä voisi tohon tosiaan viitata.
Mutta tosiaan, kyllä hyvä virittäjä varmaan saa hyviä tuloksia ihan vakiosähköilläkin, mutta oon sitä mieltä, että kyllä tolla inner-rotorilla sitä tehoa saa siitä huolimatta otettua hieman enemmän irti. Miksi kisapyörissä muuten edes niitä käytettäisiin ? KTM, Husqvarna WR, TM jne.?
14.8.2013 23:01
27.8.2013 10:53
Multiviri kirjoitti:mixxed_up kirjoitti:Mistä pitäis lähteä ettimään vikaa sytytyksessä, kun pienen ajon jälkeen aerox alkaa pätkimään ja kulkee n. 35. Aluksi kuitenkin toimii hyvin. Tyhjäkäynti kuulostaa ihan hyvältä, pintakaasullakaan ei pätki paljoa, mutta siitä kun alkaa kääntää kahvaa enemmän niin alkaa vaan pätkiä eikä nopeus nouse yhtään.
Kaasarissa ei pitäs olla vikaa, sen ja putsarin oon tutkinu jo monta kertaa. Tulpan oon kanssa vaihtanu. Ohan tolla jo 14500km ajettu nii ei ihmekkää jos jotain osaa alkaa mennä paskaks
Jos ei oo mäntää vaihettu voi männänrenkaat alkaa olemaan jo väljät.
28.11.2013 21:49
30.11.2013 14:23
11.12.2013 0:12
20.4.2014 18:35
20.4.2014 20:13
21.4.2014 12:35
21.4.2014 20:50
mirqeee kirjoitti:Ei lupaa, koitettu laittaa bensaa suoraan sisäänkin... Kaasari ja ilmanputsari puhdistettu.. Kokeilen vielä uudella tulpalla, kun saan kaupasta haettua... Eipä ole kaupat vasta kun huomenna auki.
10.6.2014 22:35
18.6.2014 15:47