Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
7.4.2013 20:54
Oisko sitten muuta informaatioo, jos ei sillaikaan lähde ?
Niin voin kokeilla kaikkea samalla
7.4.2013 22:13
Jos saa kipinää, palotilaan syötetään bensiiniä ja koneessa on edes auttavasti puristuksia tallella, sen pitäisi lähteä käyntiin. Jos lähtee tuolla konstilla, voit epäillä häikkää polttoaineen syötössä. Jos ei lähde, kannattaa kokeilla vielä uudella tulpalla. Sen jälkeen aletaan tutkimaan stefojen kuntoa ja muita epätodennäköisiä vikoja.
9.4.2013 15:42
Sitä vaan mietin että olisiko sytytys voinut mennä vituiks ?
9.4.2013 19:59
Kyllähän kaikki on mahdollista, mutta jos tulppa antaa kipinää niin sytytyspuolen viat voidaan yleensä poissulkea CDI-sytytyksissä.
9.4.2013 20:44
Tarkoitin lähinnä että jos ei anna kipinää oikeassa kohtaa.
10.4.2013 21:16
Mikäs vois olla mbk boosteris vikana kun kylmällä koneella toimii normaalisti ja ottaa kierroksia paikallaankin normaalisti, mutta lämpimäl koneel ns.mooaa ja ei ota kierroksia kunnolla paikallaan tai ajossa jos vauhtia alle 40 km/h. Vireinä vain kuriton putki ja prikka pois.
10.4.2013 21:19
Liian pieni suutin, jos et ole sitä vaihtanut vakiosta.
11.4.2013 19:46
Olen vaihtanunut suuttimen, ja nyt siel on 110 suutin. Miettisin et voisko siin luistaa hihna ja/tai kytkin kun kylmänä se nostaa kierrokset ihan normaalisti mutta kulkee vähemmän kuin esim. viime viikolla.
EDIT: Isoilla kierroksilla ajaessa tuntuu myös pientä tärinää.
11.4.2013 20:33
Juu tosta keewaysta, tänään sitten kokeilin laittaa vähäsen bensaa sylinteriin tulpanreijästä, mutta ei edes lupaa. Sitäkin mietin että pytty ihan oljyssä ? Muutaman kerran polkasee ja ottaa tulpan pois niin sitä öljyä melkein valuu sieltä ? Että mitä V*****? ja tuorevoitelu vaijeri oli jotenkin lähtenyt irti, ja jäänyt se vaijeri jumiin? Voiko olla sitten mahdollista että pytty,mäntä ja männän renkaat on kohdannut finaali viivan ?
11.4.2013 22:56
Sitä vähän minäkin olen aatellut. Eli tilaukseen top perfomancen 50cc sport
11.4.2013 23:02
Morjensta,
olis nyt semmonen ongelma että CPI aragoni ottaa kierroksia melko normaalisti ja muutenkin tyhjäkäynti vaikuttaa normaalille mutta skootteri ei vedä kunnolla. Variaattorissa ei pitäisi olla mitään vikaa ja kytkin on vaihdettu motoforce evolutioniin sekä kytkinkello on stage 6 windbell joilla ei ole ajettu juuri ollenkaan joten luulis ettei ongelma ole sieltä peräisin. Vaihdoin juuri rajoittamattoman CDI ja uuden Sytytyspuolan+tulpanhatun. Mopossa on viriä sen verran että s6 streetrace 70cc, malossi multivar, varisäädöt+osat kaasutin hikinen 16mm joka on kyllä ennenkin näillä toiminut! suutin 90, kuriton vakioputsari. tuntuu että suuttimet menisivät koko ajan tukkeeseen ja besansaannissa ongelmia. Voiko vika olla liian raskaassa seoksessa? Vai rikkinäisissä rullissa? Huomasin muuten juuri lähdettyäni tallilta että änkkä oli lähes irti ja sieltä oli vuotanut välistä öljyä, voiko tämä viitata jonkilaisee tukokseen putkessa? Putkena on siis Stage 6 pro replica.
auttakaa.
14.4.2013 17:55
Moro!
Vaihdoin skootteriin (vakio), uudet liu´t, hihnat, rullat (vakiot), tulpan (NGK BR9ES, säädetty), ja ilmansuodattimen.
Mopo käynnistyy hyvin ja pysyy hyvin käynnissä, tyhjäkäynti on noin 2000rpm.
Ongelma on seuraavanlainen, mopo lähtee välillä paikaltaan ihan hyvin, mutta välillä ikäänkuin vari ei nappaisi kiinni ja kone ei kiertäisi kunnolla. Vähänaikaa rullaillen ja hieman kaasutellen mopo lähtee liikkeelle ja matka jatkuu normaalisti.
Itse epäilen että kytkinpuolella on hieman jotain häikkää, jouset? Kello on ulkopuolelta hieman sinertynyt, eli kuumanä käynyt josssakinvaiheessa. En tiedä mitenkä ennen huoltoa on kulkenyt, epäilen että samanlailla, mopo tuli minulle talvella.
Eli siis kaikki on vakiota ja aitoa Piaggio kamaa, lukuunottamatta NGK tulppaa, josta vika ei varmastikkaan johdu. Kaasari ja ryyppy on putsailtu.
Vika ilmaantuu varsinkin risteykseen tultaessa ja siitä ryömintävauhdilla liikkeelle lähtiessä.
14.4.2013 18:29
LuumuCPI kirjoitti:CPI aragoni ottaa kierroksia melko normaalisti ja muutenkin tyhjäkäynti vaikuttaa normaalille mutta skootteri ei vedä kunnolla..
Nouseeko kierrokset korvakuulolla sellaiselle tasolle, että moottorin ääni tuntuu puhtaan terävältä, ja ns. vaivatta kiertävältä?
Kun nopeus nousee yli 20 km/h, kytkimellä ei ole enää huomattavasti merkitystä. Kisakoneet erikseen. 16 mm kaasari on usein hankala saada kunnolla säätöihin 70cc setin kanssa. Sen virtausdynaamiset ominaisuudet eivät ole suunniteltu niin nopealle virtaukselle mitä 70cc sylinteri tuottaa per sykli. Pakoputken tukkeutuneisuuden voit todeta ihan vain ottamalla sen irti, ja puhaltamalla sen läpi. Tuskin se kuitenkaan tukossa on, epäilisin ongelman löytyvän joko liian painavista variaattorin rullista tai vääristä kaasarin seoksista.
Mangimees kirjoitti:Ongelma on seuraavanlainen, mopo lähtee välillä paikaltaan ihan hyvin, mutta välillä ikäänkuin vari ei nappaisi kiinni ja kone ei kiertäisi kunnolla. Vähänaikaa rullaillen ja hieman kaasutellen mopo lähtee liikkeelle ja matka jatkuu normaalisti.
Vika ilmaantuu varsinkin risteykseen tultaessa ja siitä ryömintävauhdilla liikkeelle lähtiessä.
Kytkinjouset sekä vastapainejousi vaihtoon, niin ongelma korjaantuu erittäin todennäköisesti. Itse laittaisin jouset Malossin mallistosta. Vältä Top Racingin jousia. Tietopankki auttaa jousien valinnassa:
http://www.motot.net/wiki/Variaattorin_ ... C3%A4minen
14.4.2013 19:30
Kiitoksia vastauksesta!
Purin äsken pikasesti etuvarin, kaikki oli kunnossa ja takavarin käytin irti, kellossa oli rasvamaista likaa, putsasin sen ja kitkapinnat kunnolla bräkliiniillä. Kellon sisämitta oli 107mm tasan. Jospa se noilla, muuten sitten uusia osasia.
15.4.2013 15:40
Osaako joku sanoa mistä on kyse, kun roxi röpöttää/pätkii kun pääsee piikille? Siinä on siis vireinä 50cc malossi sport, pro replica, 4,1g rullat, 30% kytkinjouset, 23% vp-jousi ja 17,5 dellortto. Onko säädöt mennyt päin mettää?