Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
9.9.2012 1:10
BR8HS10 tulpalla pitäisi kyllä toimia, voi kyllä olla että tuo 10(1mm) kärkiväli on liian iso, mutta voihan sitä pienentää. Testaa tuleeko kipinää, kai sä sen osaat? Lähteekö käyntiin jos laitat tulpanreijästä bensaa?
9.9.2012 14:19
Nopeaa apua!! Olen vaihtamassa Nitrooni Malossi sport 70cc pyttyä ja pinnapulttien kiristys momentin pitäisi olla 1,2? niin tarvitsenko välttämättä momenttiavainta? Pystyykö kädellä vaan vääntämään kireälle mutta ei ihan överiin??
9.9.2012 14:52
Voi vääntää ilman momenttiavainta, mutta kiristä ristiin.
9.9.2012 20:15
Voiks ilmajäähy sylinterin kannen laittaa väärinpäi? Ku en muista miten päi se oli kun otin pois. Toivottast joku ymmärtää mitä meinaan tol väärinpäi laittamisel
9.9.2012 21:00
Juunish kirjoitti:Sirinä kuuluu mitä todennäköisimmin männänrenkaista. Pyöristitkö uuden pytyn kanavia ollenkaan? Jos et niin ole valmis vaihtamaan kohta uudet m-renkaat.
¨
mitenkäs tämä operaatio tapahtuu?
9.9.2012 21:26
Niitä pytyn imukaulan puolen ja pakoaukon "reikiä" pyöristetään esim. 800 hiomapaperilla. Ihan kunnolla pyöreäksi, siten että männänrenkaille tulee mahdollisimman vähän kitkaa (tai jotain vastustusta).
esim. Terävä puukko vuolee paremmin kuin tylsä. Sama asia sylinterissä ja männänrenkaissa. Sylinteri "vuolee" niitä männänrenkaita ja lopulta tuhoaa ne. Tietysti sylinterin kanavatkin pyöristyy samalla.
Huh, ku olikin vaikeesti selitetty. Kai joku muu osaa selventää
Ehkä tosta jotain sai selville.
9.9.2012 21:35
Itse olen 120-150 paperilla pyöristänyt kanavien reunat, toihan 800 lähinnä kiillottaa sitä. Joskus jopa vingulla/dremelillä oon tehnyt kunnon viisteet.
9.9.2012 21:37
Ok, jostain jääny muistikuva että 800 ois sopiva. Varmaan ollu puhetta juurikin kiillottamisesta
9.9.2012 22:54
Onko kukaan muuttanu ajotuksia korottamalla sylinteriä minkälaisella menestyksellä?
Ainakin vaikuttaisi helpommalta hommalta tehdä jokin välilevy pytyn alle ja pienentää palotilaa kun alkaa viilailemaan kanavia ja saada niistä siistit joka puolelta, tarkotus olisi saada ditechin polinin pytyn kierrosaluetta hieman ylemmäs
9.9.2012 23:02
Saahan ajotuksia pidennettyä korottamalla, jos aukot ei aukee kokonaan männän ollessa AKK. Onhan niitä siis tehty vaikka kuin ja paljon.
9.9.2012 23:09
Puhutaan millin kymmenyksistä, kun sylinteriä nostetaan tuossa mielessä. Jos suurempaa korotusta mielii, niin tällöin joutuu kanavia viilaamaan, tosin nyt alaspäin.
Lähetä sylinteri Team JSR:lle Tampereelle työstettäväksi, niin eiköhän kanavista tule priimoja. ; )
9.9.2012 23:34
Korottelussa menee herkällä squishi metsään jos sokkona tekee, tai sitten on pyttyä sorvailtava jollei kansipahvissa ole varaa. Tosiaan usein puhutaan kympeistä kun noin pelataan, eli aika hienosäätöä. Tarkoittaa, että esimerkiksi puolella millillä saat noin kolmisen astetta lisää. Usein motiivina voi olla vaikka sääntöjen kielto koskea kanaviin tai ratakohtaista hienosäätöä. Tosin itsellä 0,07 mm kansipahvia
kun noin voi ja kannattaa tehdä niin miksei.
Käsittääkseni esimerkiksi huuhtelujen ei edes aina välttämättä kuulu aueta täysin AKK:ssa, ettei ihan sokkona kannata aina viilailla.
10.9.2012 10:26
Ajoituksia pystynee myös nostaa ottamalla tavaraa pois männästä.
10.9.2012 11:30
jertsu9 kirjoitti:Voiks ilmajäähy sylinterin kannen laittaa väärinpäi? Ku en muista miten päi se oli kun otin pois. Toivottast joku ymmärtää mitä meinaan tol väärinpäi laittamisel
10.9.2012 12:09
Kyyllä sen huomaa, että meneekö väärinpäin.
Viimeksi muokannut Zoneri päivämäärä 11.9.2012 13:20, muokattu yhteensä 1 kerran