1.7.2020 9:58
1.7.2020 15:14
1.7.2020 17:23
3.7.2020 11:50
Riejuilija kirjoitti:Mites nuo ajovalot ja parkit siis oiken pelaavat niihin tulee valo, oli moottori käynnissä tai ei....eli virran on kait pakko tulla akulta....vai onko eri malleissa erilaisia systeemejä?
AIka kuumana näyttää käyvän moottori jos siivet menee tuohon kuntoon...
3.7.2020 15:05
15.7.2020 23:10
16.7.2020 12:06
Maybe555 kirjoitti:Helkama Sc2. Öljyvalo syttyi. Missä sijaitsee anturi?
Voiko valon syttymissyy olla liikaa öljyä? Karvan yli ylämerkissä nyt.
16.7.2020 13:27
-Zone- kirjoitti:Maybe555 kirjoitti:Helkama Sc2. Öljyvalo syttyi. Missä sijaitsee anturi?
Voiko valon syttymissyy olla liikaa öljyä? Karvan yli ylämerkissä nyt.
Ei siellä ole anturia. Ainakaan toistaiseksi missään mallissa en ole anturia moottorissa bongannut, vaan kaikissa on ollut mittaristossa mekaaninen systeemi matkamittariin yhteydessä. Se siis syttyy aina tietyn välimatkoin ja se nollataan sieltä mittaristosta. Syttyminen ei siis merkkaa, että öljy olisi vähissä, vaan että se muistetaan tarkistaa / vaihtaa.
Monissa on katteessa pieni neliskulmainen reikä josta nollaamisen saa tehtyä siihen tehdyllä työkalulla, mutta ekalla kertaa kannattaa mittarin suojamuovit purkaa niin pääsee siihen nollauspainikkeeseen käsiksi. Joissain kun on sen suojana muovilätkä mikä pitää ensin poistaa (jotta öljynvaihto tehtäisiin takuuhuollossa eikä itse). Samalla voi itselleen modailla sopivan nollaustyökalun vaikkapa puusta.
Perus classic mallissa mittariston öljymerkin nollaus (siis jos on) tapahtuu tuosta reijästä sopivalla työkalulla. https://aijaa.com/KldwJ0
24.7.2020 23:23
25.7.2020 8:06
25.7.2020 9:28
25.7.2020 11:39
2.8.2020 22:22
3.8.2020 6:12
3.8.2020 17:50
-Zone- kirjoitti:Kymcossa on lähes aina rajoitettu cdi. Yleensä niissä on tasavirta cdi joka pitää huomioida kun hommaa rajoittamatonta boksia. Joissain malleissa liitin poikkeaa kiinalaiata. Kiinasta bokseja saa halvalla kotimaassamme ne maksaa useita kymppejä. Jossain näin jopa yli 100€
Muitakin syitä siis tietysti voi olla mutta jos on rajoitettu boksi se ei ota kuin tietyn verran kierroksia vaikka olisi isompi sylknterisarjakin.
Olen tavannut sellaisenkin kymcon jossa oli jostain syystä rajoitinholkki, sekä myöskin rajoitinlevy.
Rajoitinlevyhähän tulee sinne rullakupin taakse kiinni 3 pienellä pultilla. Variaattorin rullat kannattaa myös vaihtaa sinne 5-5,5g hujakoille jos siellä on ne alkuperäiset 8,5g rullat.