Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
31.3.2013 16:26
Mikähän mopo on kyseessä? Jos pytystä lähtis hakemaan vikaa niin tarkistappa peittääkö männänhelma pakoaukon kokonaan yläkuolokohdassa. Helppo tarkistaa ottamalla putki irti ja pyörität männän yläasentoon ja katsot lampulla peittääkö männänhelma pakoaukon varmasti kokonaan mutta tarkemmin sais katsottua jos purkais pytyn.
edit: jaa katoin sun viesteistä niin ilmeisesti kyseessä on kopiominarelli eli luultavasti sama kuin cpi/keewayssa. No tällöin olen 70% varma missä vika on ja se on luultavasti cdi boksissa. Ei kierrä yli 10k ja siinä 9-9,5k paikkeillakin ennakko mahtaa olla jo sen verran onneton ettei oikein kulje. Mulla on sama kone ja tällä hetkellä 50cc+gianelli extra tehari, kiihtyy hyvin n. 8800rpm kierroksilla mutta kun prikka alkaa ottaa vastaan ja huutaa niin tuntee kuinka kiihtyvyys tippuu saman tien ja alkaa "pätkimään". Noihin myydään suoraan sopivia rajottamattomia cdi bokseja joista ei ole kokemusta mutta huhujen mukaan aeroxin vanhanmallin cdin saa modattua helposti jolla pitäis kiertää.
Aeroxin vanhanmallin cdin johdot pitää vissiin laittaa näin niin toimii:
punavalkoinen sinivalkoiseen
punamusta punamustaan
oranssi valkomustaan
valkomusta tummanvihreään
musta mustaan
Ite aattelin pistää tuommosen jos viitsii alkaa enemmän virittämään vielä
:
http://www.ebay.com/itm/2-STROKE-RACE-CDI-IGNITION-JOG-Minarelli-1E40QMB-/180756843944?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item2a15f28da8&vxp=mtr
31.3.2013 16:59
joo mulla on uus cdi poksi minkä kanssa kiertää jalalla niin korkeelle 2,5g rullilla että vakiosähköt rupeavat jotenkin pätkimään ja putkessa paukkuu mukavasti
.Joo tänään katoin 2,5g rullat mutta niillä huutaa niin perkuleesti. Olen kanssa kokeillut
http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-keeway-hurricane-tahtinen-naraku-keeway-generic-p-22783.html tälläisellä cdillä minkä pitäisi toimia tuossa mutta ei. TOimii vain tällä
http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-keeway-hurricane-tahtinen-keeway-generic-tarvike-p-22784.html#.T-nKU7X_7eI
31.3.2013 19:54
Rajoitettu kai se on tuokin cdi, tuosta narakusta en tiiä. Kumma jos ei ees toimi
Osta kokeeksi tommonen aidon minarellin ducatin cdi:
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/879 ja koita modata kiinni noilla mun ohjeilla. Ainakaan mun tietääkseni tuossa ei pitäis mitään rajoitinta olla. Uudenmallin aeroxin cdissä ei ainakaan ole, kaverin roksi kirjaimellisesti kiersi itsensä hengiltä proreplicalla ja liian isolla prikalla
Kokeilisin tuota muuten kyllä ite hetimmiten mutta tällä hetkellä ei oo kauheesti kiinnostusta virittää enempää mutta katsellaan miten taas käy..
31.3.2013 21:01
juu mut ongelmana on se että mopo on benzhou ja noi johdot ovat erinväriset mitä mainitsit
31.3.2013 22:00
Kyllä tuon sai helposti pelittämään, ennakko oli muistaakseni vaan jonkin verran pielessä. Ja tosiaan tuo ylimääräinen valkovihreä maahan.
Uudessa Aeroxissa on huomattavasti paremmat sähköt kuin edeltäjässä. Tuossa on muuten dc cdi, kun taas vanhassa ac. Seuraavaksi oon ajatellut kokeilla Ignitechin säädettävää cdi:tä, pitäisi vaan löytää mallia sopivalle sytytyskartalle.
http://www.ignitech.cz/english/dccdip/dccdip.htm
31.3.2013 22:21
ja sellaista viellä että ajossa kierrokset tökkää kuin olisi kierrosten rajoitin. Vaikka 50cc sylinterillä toimii kunnolla
31.3.2013 22:34
Voi johtua siitä että 70cc:ssä on isompi palotila joten se vaatii hitusen isomman sytkäennakon että kaikki seos ehtii palaa, ja kun noilla kopiominarellin sähköillä se ennakko on olettaakseni jo 50cc:llä valmiiksi aika onneton isoilla kierroksilla niin isommalla pytyllä se ei riitä enää mihinkään ja ei jaksa kiertää. En kyllä muuta syytä oikeen keksi miksi pienemmällä pytyllä kiertää ja isommalla ei. Joka tapauksessa siellä sähköissä se häikkä luultavasti on, tarkemmin ottaen cdi-boksissa. 49ccscoot foorumilla yks jamppa virittelee näitä kopiominarelleja, ne on usan malleja missä on käsittääkseni kuitenkin lohkoissa samat sähköt(staattori ja vauhtipyörä) kuin suomen malleissa, mutta cdi-boksi on rajoittamaton ja sillä tyypillä naukuu ne vehkeet jotakin 12000rpm isoillakin pytyillä.
31.3.2013 23:42
kyllähän voisi kokeilla tuota ennakon muuttamista. Tämä 90gtvert jätkä youtubesta muokkasi mangeeton pohja levyä jotta saisi lisää ennakko
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3d8qHNNi5CA[/youtube]
1.4.2013 15:05
mikä voi olla vikana kun aprilia sr ditech kaasari malli käy hetken ja sitten sammuu kun taas uudestaan polkasee niin käy hetken ja sammuu taas??
3.4.2013 16:26
minulla on hyosung rally 50 skootteri joka kulki vakiona 40km/h ja sit rajotin otti kii. nyt kun otin varista prikan pois niin ei kule en kun 40-50 kun ei jaksa kiihtyy kun neljnkymppin ja sit loppuu vedot ja ei anna kaasuu. alamkeen menee 60 ja sit ottaa rajotin ja alamkeenkn ei meinaa menn kunnol ja ylmamakin on iha helevetin laiska. mik vois olla vikana??? liian pieni suutin vai saadot on paskasti. putki on vakio jossa on hukkaputki niin voiko olla vaan niin kuristettu ett ei riit tehot vetaa loppuun asti???? toivon vastauksia
6.4.2013 15:28
^ Toivotko vastausta Suomeksi vai Persiaksi?
Onko tehot siis hävinneet yllättäen vai tarkoitatko ettei prikan poistolla ollut mitään merkitystä?
Itselläni ei minkääntasoista kokemusta Hyosungeista, mutta onko tuossa kierrosten- vai nopeudenrajoitin. Meneekö varikoppaan johtoa?
Nopeudenrajoitinhan ei anna vehkeen mennä yhtään yli 45 vaikka olisi isompi motti / tehari kiinni.
Toisaalta kannattaa katsoa variaattoria muuten. Milloin rullat ja vp-jousi on vaihdettu?
6.4.2013 20:20
Semmosta vaan kyselesin että kun tuossa 3päivää sitten olin kotio tulossa, niin tuohon ylämäkeen booas, ja sammui eikä ole sen jälkeen lähtenyt käyntiin, olen nyt avannut pytyn näytti aika hyvältä kaasarin putsasin. Että mikä mahtais olla vikana ku ei edes lupaa, tänään uuden tulpan kävin hakemassa ja antoi kipinää jne mutta ei vaan lähde käyntiin... Kiitos jo etukäteen
7.4.2013 1:11
Oletko kokeillut bensan syöttämistä suoraan sylinteriin tulpanreijästä?
7.4.2013 11:27
en ole, paljonko sitä sinne laitan ?
7.4.2013 19:25
Lääkeruiskulla, tai limpparipullolla. Sitä ei todellakaan tarvitse kaataa sinne. Mulla on yleensä riittänyt pari korkillista bensaa, jos ei tuota lääkeruiskua ole ollut saatavilla.