Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
1.12.2012 17:13
Itseltäni löytyy ko. setti, pistä yv, jos kiinnostaa. Kaikki neulat löytyvät.
13.12.2012 18:24
milläs suuttimella kannattais koittaa laitta 14mm säätöihin ni 70cc motoforse sport kanssa. Nytten on pro replika putkena ja suuttimena 0,80mm.
13.12.2012 19:31
Suutimen koko on vaan suuttimen koko, Delluissa se on sadasosa millejä, muissa ei. Joten aina vaan kaasarin merkki ja suuttimen koko, ei milleinä.
Ja alota nyt ihan vaan sillä 80 suuttimella mikä sul on.
13.12.2012 20:43
haha hauskaa oli. No joo elikkäs olis tollanen kopiominarellin kaasutin ja siinä on 80 suutin elikkäs kannataisko ruveta kokeilemaan jostain 110 ??
13.12.2012 20:55
Kokeile,ei voi muuten tietää
13.12.2012 21:24
mahtaako olla liian iso??.
Ajelen vakio kaasarilla jouluun saakka ja ostan sitten 19 tai 21 millisen. Kumpi olisi parempi?
13.12.2012 22:32
17,5 tai 19mm, 21 jo turhan isohko. Suutinta tuskin tarvii edes vaihtaa nykystä paljoa isommaks.
13.12.2012 22:47
eli voin ajaa 70cc nytten näillä säädöillä (ehkä neulaa säätää??)
13.12.2012 23:47
No mehän emme sitä voi sulle sanoa, kun meillä ei ole sitä vehjettä testattavana, emmekä ole sitä säätäny.
Sun pitää koittaa onko kaasari säädöissä, jos et osaa ite selvittää onko se säädöissä/säätää sitä kaasaria, niin pyydä vaikka joku osaava kaveri apuun. Ei sitä suuttimen kokoo voi oikeen sanoo ruudun toiselta puolelta kun kaikki koneet on kumminkin yksilöitä, joku vaatii isomman ja joku pienemmän suuttimen toimiakseen.
14.12.2012 0:08
murmeli speed kirjoitti:eli voin ajaa 70cc nytten näillä säädöillä (ehkä neulaa säätää??)
Ei, vaan suutinta tuskin tarvii edes vaihtaa nykystä
paljoa isommaks, en tarkoittanut ettei sitä tartteisi vaihtaa.
Tietenkin joudut säätämään kaasuttimen uusiksi, suutin on yksi säätötekijä kuten se neulakin.
21.12.2012 17:51
Tervehdys arvoisa motot.netin väki! Eli olisi ongelmia vähäsen kaasuttimen säätämisen kanssa. Cpi lämpöleikkasi kiinni tossa joku aika sitten ja nyt olisi uusi sylinterisarja (BGM) ja putki (Leovince TT) vaihdettu tilalle ja skoba ei oikein tunnu nappaavan kierroksia kun on massaa päällä ja hetken päästä hyytyy (mouuuu...), mutta toimii jotenkin kun ilmaruuvi on täysin kiinni kuitenkaan nappaamatta kiekkoja. Joo tiedän että pääsuutin voi olla liian pieni, mutta kun se on nyt kokoa 88 eikä vieläkään tunnu olevan riittävän suuri, vaikka tietopankissa sanotaan 60 olevan sopivan kokoinen noille vireille. Eilen illalla purkasin kaasarin ja katsoin että neula oli rikkaimalla asetuksella ja laskin sen puoleen väliin, koska kaasari ei ollut ennenkään kunnollisissa säädöissä (Hyytyi ylämäkeen sekä vastatuuleen ja kävi välillä röpöttämään kun löi liikkeelle lähtiessä kaasun pohjaan). Vielä löytyisi pari suutinta 96 kokoon asti ja huomenna ajattelin testata sillä, että mitä sanoo vai sanooko mitään. Vähän saattoi ehkä olla turha ja epäselvästi kirjoitettu postaus, kun parin asennuskaljan pöhnässä tätä kirjoittelen, mutta ajattelin että voisiko olla jostain muusta tämä booaus kiinni kuin liian pienestä pääsuuttimesta? Kiitokset etukäteen vastaneille!
21.12.2012 17:59
Mooaus ja booaus on myös kaks eri asiaa. Mitäpä jos koitat pienemmällä suuttimella?
21.12.2012 18:10
Tossa oli 80 suutin kiinni vakioputken kanssa missä oli piristysalkukäyrä, mutta pitää kai huomenna käydä kyselemässä paikallisista liikkeistä pienempiä suuttimia. Minkä kokoista suosittelisit josta lähtisi kokeilemaan? EDIT: btw. voisitko viisaampana kertoa mitä tämä mooaus tarkoittaa jos se on booauksen kanssa kaksi eri asiaa?
21.12.2012 23:28
Laita variaattoriin +15 jäykempi vasapainejousi ja +15 jäykemmät kytkinjouset.