Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua sylintereistä

7.9.2012 15:20

Eihän tuo mitenkään järkyttävässä kunnossa ole. Mutta desi öljyä 3,8 litraan on liian vähän, ellen väärin laskenut niin se on 2,5% (tainno tästähän voitaisiin aloittaa taas vääntö, jonkun mielestä 2,5% on sopivasti, ite taas laittasin 3,5%). Ja pari numeroa isompi suutin ettei ota lämpöä liikaa. Vaikka 800 paperilla hiot vähän noita jälkiä niin hyvä on. Ei myöskään tee pahaa hioa männän helmojen reunoja pyöreiksi niin että ne ei kaavi öljyä niin helposti pois sylinterin seinämistä.

Re: Keskustelua sylintereistä

7.9.2012 16:34

Onko 90 suutin 12mm dellus liian pieni kurittomal jos 1 000km jälkee pytty ja mäntä samas kunnos ku edellisen sivun kuvis ja ottaa lämpöö todella paljon pienelläki matkal? Ja sori jos väärä alue.

Re: Keskustelua sylintereistä

7.9.2012 16:45

jnd kirjoitti:Koneistamossa tuon teettäsin. Mutta kiinnostas vaan tietää että onko noita 2t putkituksia tehty.


Putkituksia tehty vaikka kuinka. Etenkin aiemmin kun nicasil-pinnoitukset oli kalliimpia, niin moneen nicasiliin on laitettu valurautaputki sisälle. Myös rautapyytyjä putkitettu mm luokkarajojen tai keston takia.

Re: Keskustelua sylintereistä

7.9.2012 17:22

jertsu9 kirjoitti:Onko 90 suutin 12mm dellus liian pieni kurittomal jos 1 000km jälkee pytty ja mäntä samas kunnos ku edellisen sivun kuvis ja ottaa lämpöö todella paljon pienelläki matkal? Ja sori jos väärä alue.

Jos boosterista puhut niin on, koska vakiosuutinkin on muistaakseni isompi.

Re: Keskustelua sylintereistä

7.9.2012 17:42

Palezu kirjoitti:Eihän tuo mitenkään järkyttävässä kunnossa ole. Mutta desi öljyä 3,8 litraan on liian vähän, ellen väärin laskenut niin se on 2,5% (tainno tästähän voitaisiin aloittaa taas vääntö, jonkun mielestä 2,5% on sopivasti, ite taas laittasin 3,5%). Ja pari numeroa isompi suutin ettei ota lämpöä liikaa.

Huomaa että sanottiin tuorevoitelun olevan käytössä. ;) Mutta ite ottaisin tuorevoitelun kokonaan pois ja vähintään 2,5% soesta suosittelisin, mielummin vaikka 3%. Ja kaasarin säätö huolella.

Re: Keskustelua sylintereistä

7.9.2012 18:21

Rajis- kirjoitti:
jertsu9 kirjoitti:Onko 90 suutin 12mm dellus liian pieni kurittomal jos 1 000km jälkee pytty ja mäntä samas kunnos ku edellisen sivun kuvis ja ottaa lämpöö todella paljon pienelläki matkal? Ja sori jos väärä alue.

Jos boosterista puhut niin on, koska vakiosuutinkin on muistaakseni isompi.


Vakiosuuttimet Booster/BW'S (Next Generation):
Dellorto (->02): ~90
Teikei-kaasarilliset (03->): 80

Eli kurittomalla n. 95-100, jos sul on se Dellulla oleva.

Re: Keskustelua sylintereistä

7.9.2012 18:31

dwacz kirjoitti:Ja sit nuo viilaukset nii tuosta vaa leikkaa nuo palat irti ja tasottaa vähä? Ja mites pakoaukosta ku se on tommone ovaalin muotone?


? Ja siis br8hs käyn ostaa!

Re: Keskustelua sylintereistä

7.9.2012 18:33

Just ni. Ja säädät sen kaasarin kunnolla.

Re: Keskustelua sylintereistä

7.9.2012 19:30

Onko sama asia jos se on br8hs10 ku et ilman tota 10 koska motonetissä ei ollu muita... tai sitten tais olla a toho kympin tilalle?

Re: Keskustelua sylintereistä

7.9.2012 19:40

http://www.sparkplugs.co.uk/pages/technical/NGK-spark-plug-code.htm

Re: Keskustelua sylintereistä

7.9.2012 19:44

No mutta toimiiko se tuolla minun kokoonpanolla on kiire jos ei käy...

Re: Keskustelua sylintereistä

7.9.2012 22:01

juu elikkäs. itellä ois toi vuode 06 yamaha jog(ei kyllä varmaan asiaan vaikuta) ja vaihdoin tos viikko sitte uuden sylinterisarjan ja variaattorin ja ajossa sirisee melkei jatkuvasti. missä vika?

Re: Keskustelua sylintereistä

8.9.2012 0:13

Sirinä kuuluu mitä todennäköisimmin männänrenkaista. Pyöristitkö uuden pytyn kanavia ollenkaan? Jos et niin ole valmis vaihtamaan kohta uudet m-renkaat.

Re: Keskustelua sylintereistä

8.9.2012 16:33

dwacz kirjoitti:No mutta toimiiko se tuolla minun kokoonpanolla on kiire jos ei käy...


Luit tuon linkin sisällön ja sinulle selvisi mitä se 10 meinaa? Vielä epäselvää?

Re: Keskustelua sylintereistä

8.9.2012 21:11

No en tajunnu mutta kiiwi ei tykänny sen kanssa käynnistyä mutta br9hs:llä vähä hörähti.. Voisko viilauksilla olla joku syy tähä käynnistämättömyyteen? Siis ne palat otin pois mitkä aikasemmi mitkä tuolla toisessa ketjussa kerrottiin. Helppiä koska meni hermot jo ton kanssa tänää ku ei startannu..