Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua ilmanputsareista

20.8.2011 10:05

Määrittele "70cc tappivirit". Toki vapari on tarpeellinen jonkun Malossi MHR Teamin kanssa (= tappivirit), mutta se tekee jäätävän eron suorituskyvyssä myös 70cc sportin kanssa, kunhan muut osat ovat kunnossa. Itse en voisi kuvitellakkaan ajavani vakioputsarilla, vaikka pyttynä toimiikin "vain" Stage6 Sport Pro.

Sitten jos aletaan sekoittelemaan vakio-osia sekä 70cc sporttiosia, vapari on melko turha. Esimerkki tällaisesta sekoittelusta on vaikkapa 70cc sporttipytty ja vakioputki.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

20.8.2011 10:40

Tarkotin lähinnä sitä että vaparista alkaa hyötymään kun on 70cc sporttitason sylinteri (S6 sport pro) tai sitä tehokkaampi. ;)

Re: Keskustelua ilmanputsareista

20.8.2011 14:33

Kyllähän sitä jo malossi sportillakin tuli hirveä ero vakio- ja vapariputsarin kanssa.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

20.8.2011 15:27

No se ero riipuu niin täysin niistä virityksistä. Kyllähän se ero on merkittävä varsinkin 70cc:llä (siis kunnon setillä eikä millään 70cc, vakioputki, vakiokaasari 12mm tai vastaavia) ja voihan siinä olla kunnon ero jos on high end 50cc virit.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

22.8.2011 18:37

Pitää paikkansa, viritysasteestahan se on kiinni, ei kuutioista.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

23.8.2011 22:11

Ite en ees saanut sporttitason valurauta-70cc-sporttiviripakettia kunnolla säätöihin vakioputsarilla. (en kyllä pienempääkään suutinta uskalla tunkee, että sais vakioputsarilla toimiin)

Re: Keskustelua ilmanputsareista

24.8.2011 9:10

70cc sportti + paremmin hengittävä vakioputsari on ollut jo monessa skobassa isomman sylinterin kaverina ja aina toiminut hyvin.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

24.8.2011 16:01

Ite ajattelin vetää tolla jogilla 70cc sporttikamat+ vakioputsari, ettei mee paskaseks toi vapari.

Mite muute, kaikki kenel on vaakamosa, eli putsari koneen eessä, ni saako sinne mahtumaa malossi e5:sen ja meneekö seki tukkoo vaik koteloitu?

Ja mitä putsareita teil on ees ollu, kaverilla on s6 pien douple layeri, mut sadekelil hyytyy aina johoki :lol:

Re: Keskustelua ilmanputsareista

25.8.2011 0:26

LaneKit kirjoitti:Ite ajattelin vetää tolla jogilla 70cc sporttikamat+ vakioputsari, ettei mee paskaseks toi vapari.

Mite muute, kaikki kenel on vaakamosa, eli putsari koneen eessä, ni saako sinne mahtumaa malossi e5:sen ja meneekö seki tukkoo vaik koteloitu?

Ja mitä putsareita teil on ees ollu, kaverilla on s6 pien douple layeri, mut sadekelil hyytyy aina johoki :lol:


Paranna vaan vakioputsarin ilmansaantia tai vedä piperi tai joku vastaava katteiden alle letkulla.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

25.8.2011 15:39

Tai sitten ostat Motoforcen kurittoman vakio putsarin tai otat pois sen kurin vakiostas. Mutta jos välttämättä vaparin haluat niin mitä edellinen sanoi niin on ehdottomasti paras tapa.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

25.8.2011 16:33

Missä toi kuri sit oikee sijaitsee, koska olen purkanu ton putsarin montaki kertaa ja ainut kuristavannäköne oli toi imuäänenvaimennin, jonka nyppäsin irti iha vää äänen takia :lol:

Re: Keskustelua ilmanputsareista

26.8.2011 7:18

Jossain se siinä käyrässä on. Itse ostin suoraan kurittoman. :D

Re: Keskustelua ilmanputsareista

26.8.2011 16:59

Se on just siinä imuääni vaimentajassa, se ohenee keskellä se sen reikä. :)

Re: Keskustelua ilmanputsareista

26.8.2011 23:55

Itseasiassa vaakapyttysen minarellin ilmanputsarin kuri on kaasarin ja ilmanputsari boxin välillä oleva kurkku.

Kuristetun ja kuristamattoman eron todellakin huomaa.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

27.8.2011 10:54

Ei toi ny omasta mielestä ole yhtään pieni toho, ku vertaa toho kaasarin kiinnityksee ja sit toho toiseepäähä tota, iha hyvinvirtaavan näköne se on.