Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
23.1.2013 22:23
Entiä kuuluuko tänne mutta kummiski niin lähteekö ihan normi maalinpoistoaineella roxin variaattorin kopan paukkumaalit pois kun ei oikeen iske inspiraatiota hioa
23.1.2013 23:59
Itellä ei lähteny kun morssilla yritin. Kannattaa kuumentaa toholla ja jollain metallilastalla kaapia maalit pois. Näin on minulle kerrottu ja tätä kokeilen seuraavalla kerralla
24.1.2013 0:05
Tämä topic on ihan sovelias paikka kysyä tuollaisia asioita.
Jos variaattorin koppa on maalattu painepullossa myytävillä spraymaaleilla joita myös paukkumaaleiksi kutsutaan, Nitro Mors tai vastaava maalinpoistoaine vie ne mukavasti mennessään. Jos taas kopassa on alkuperäinen pulverimaalaus, maalien pois saaminen on tuskaista työtä. Maalinpoistoaine, jarruneste, kuumennus ja kaapiminen lienevät parhaita keinoja jos haluaa välttyä hiomiselta.
24.1.2013 18:36
Normi jarrunestettä dot4:sta kokeillut mutta ei lähteny pitää käydä hakeen tuota nitro morssia
irtoiskohan tuolla?
http://kuvasto.maston.fi/product/736710 ... pray-400ml
2.2.2013 16:14
Mikäkähän on vikana sliderissäni kun ei millään ota kierroksia?
Kun antaa kaasua niin alkaa vain booaamaan ja putkessa paukkumaan, välillä iskee sinistä liekkiä putkesta. Tekniikkana siis on juuri laitettu s6 sport pro, s6 pro rep, malossi mhr etuvari, malossin vp, kevyempi kytkin (en muista mikä), lortto 17.5 yms..
Ensimmäisellä ajo kerralla toimi ihan mahtavasti ja toisen ajokerran jälkeen alkoi ilmenemään oireita. Voisikohan vika olla liian rasvaisissa seoksissa?
3.2.2013 0:15
Veikkaisin tulppaa hajonneeks tai jotain muuta ongelmaa sytkäpuolella.
3.2.2013 21:24
Mikä sytkä puolella voisi olla vikana, kun antaa kumminkin todellahyvän kipinän? Tulppa ei ole vanha, mutta pitää ostaa uusi ja kokeilla..
Kaasarinkin puhdistelin tänään läpikotaisin ja suuttinta olen kokeillut vaihtaa pienemmäksi.imukaula on tarkastettu ja vuotokohtia en löytänyt. eli sama "paukkuminen" putkessa jatkuu ja ei millään ota kierroksia. olipa sitten ilmanputsari tai ei.
Voisiko vika olla liian rasvaisisa seoksissa kun tunkee tuon alkukäyrän ja holkin välistä mustaa rasvaa?
(putki sis s6 pro rep.)
heittäkää joitain vinkkejä mitä kannattaa tarkastaa jotta saisi sliderin liikenteeseen
5.2.2013 23:10
Elikkäs mulla on 2003 booster ng ostin sen tuossa about 1kk sitten ja tämmöinen ongelma tullut että kun lähden ajamaan lähtee kulkemaan iha ok,ehkä hieman laiskasti mutta sitten kun olen ajanut jonkin aikaa booaa ja melkein sammuu ja välillä sammuukin ja tämä tapahtuu myös piikin jälkeen(mikäli kerkeää piikin ottamaan),olen miettinyt että vika saattaisi olla suuttimessa mutta en ole nyt ihan varma.Elikkäs pikaista vastausta tähän ja jos on suuttimesta kiinni niin minkäkokoinen suutin tuohon olisi hyvä? mullahan on siis tuossa kiinni yasunin tehoputki,powerfilter,kaikki kurit otettu pois,hiilikuituläpät,dellorto 14mm phva kaasari jossa pääsuutin kokoa 75,polinin hihna,malossin rullat (luultavasti liian painavat),malossin valkoinen vp jousi niin ja vähän kosteammalla kelillä savuttaa vaaleaa savua pätkii ja röpöttää eikä meinaa lähteä liikkeelle mutta lähtee sitten kulkemaan jotenkuten jos vain saa liikkeelle niin ja esimerkiksi jos on ollut lämpimässä parkkihallissa jonkin aikaa ei ole mitään ongelmaa ainakaan sillämatkalla mitä siinä nyt kiihtymään kerkeää kiitos vastauksista jo etukäteen
6.2.2013 22:15
Mikä merkitys on männänrenkaiden mukana tulevalla ohuella renkaalla joka on muovia?
7.2.2013 18:02
Mikä vika voisi olla roksissa kun vaihtaa tulpan niin toimii hyvvin sen 2-4km ja sitten rupee ampuun putkee ja sammuu eikä lähe enää käyntiin sen jälkeen. Mutta sitte ku vaihtaa tulpan niin sama homma. En tiiä meneekö tulpat rikki vai mikä niihin tulee.. Ja nyt mietiskelen tätä että voisiko syy olla siinä kun kaverilla teki melkein samaa että tulppia joutu ostelee sitte se vaihto staattorin, cdi boksin, ja puolan niin rupes toimii. Nyt kokeilin ite vaihtaa cdi:n ja puolan mutta ei auttanu, voisiko olla tuo staattori rikki kun tuo on vielä SAMA staattori mikä kaverillakin oli..Mutta miten se noita tulppia grillaa vaikka staattorissa olisikin vikaa.. ja siis kisatulppia oon aina käyttäny. Saattaa olla hieman epäselvästi kirjoitettu mutta jos tuosta nyt jotaki tajjjuu
9.2.2013 1:23
Mä oon ainakin kuullut, että paskana oleva tai paskaks menossa oleva staattori voi käräytellä tulppia usein. Ja kerta jos on sama staattori kun kaverilla, ja kaverilla parani vaihtamalla niin 90% varmasti se vika on siinä.
9.2.2013 2:19
Minä en ikinä uskoisi että rikkinäinen staattori hajottaisi tulppia, ellen omin silmin näkisi. En uskoisi kyllä että rikkinäinen puola tai cdi boksikaan tekisi sitä. Staattori ei tee kipinää varten mitään muuta kuin että yksi käämi lataa jatkuvasti cdi-boksissa olevaa pientä konkkaa ja staattorin ulkopuolella oleva liipaisukäämi kertoo cdi:lle milloin lähettää se konkkaan varastoitu sähkö sytytyspuolalle, joka sitten muuttaa sen korkeajännitteeksi ja pistää tulppaan.
Omissa kokemuksissa syy tulppien syöntiin on aina löytynyt liian rikkaista kaasarin säädöistä tai sitten vääränlaisista tulpista. jokuaa sanoit että käytät aina kisatulppia, no miksikäs, ja minkä lämpöarvon? Roksissahan pitäs olla 8 lämpöarvonen tulppa vakiona ja jos siellä on joku 9 tai 10 kisa hifi tulppa niin voi olla siinä syy. Normi BR8HS tulpan laitat sinne ja sillä hyvä (jos se nyt oli tuo tulppa se vakio).
Kaverilla oli vasta roksissa semmonen vika että toimi tyhjäkäynnillä ja pari ensimmäistä kiihdytystä mutta sitten alkoi kummasti pätkiä ja suhautteli putkeen. Vika oli lopulta siinä että kaatumisessa alakate oli päässyt liikahtamaan sen verran että se oli tönäissyt sytytyspuolan johdon liittimen vinoon jolloin se välillä iski kipinän runkoon ja kipinä katosi. Tosin vaihdoit kyllä puolan niin tuskin on se kyseessä.
Jos ei muu auta niin ite lähtisin niitä kaasarin säätöjä kattomaan, ensin tietysti että onko putsari tukossa ja jos kaasaria on vasta ite säädelty niin voi olla liian iso suutin. Liika öljykin voi olla syy tulppien syöntiin mutta jos on tuorevoitelu käytössä niin ei siinä sitten pitäisi olla vikaa.
9.2.2013 16:25
Veikkaisin itse staattoria, kokeilen nyt tänään sitä ja katsotaan sitten mitä käy. Hain myös uuden Denson valmistaman iridium tulpan jonka lämpöarvo on 9, ja aikaisemmin oon käyttäny noita ngk platinum tulppia 9 lämpöarvoisia ja hyvin niillä kyllä kestäny. Laittaa vaan pikkuhiljaa vituttamaan kun menny jo 6 tulppaa tässä parin viikon sisällä ja yks tulppa on aina sen 13€.. Ja empä usko että kävis liian rikkaalla, neula on nyt keskitasossa, ja alemmaks en edes uskalla laskea ettei rupee käymää liian laihalla ja kilkkaa.. ei oo tuorevoiteluakaan, ihan bensanseassa 3% seokset. Mutta täytynee katsoa että jos ei staattorilla lähde pelaamaan niin täytyy ottaa muut keinot esiin...
9.2.2013 17:57
Mulla rikkoi puola ihan hemmetisti noita tulppia, loppui heti kun puolan vaihtoi.
Muttakun olet senkin vaihtanut, kannattaa sitä staattoria kyllä kokeilla.
13.2.2013 0:46
Osaatteko sanoa mikä vikana kun stalkkerin takajarru jumissa? Seisonut vissiin vuoden, välillä ulkona ja välillä tallissa.
Sain kerran painettua niin piti vasaralla hakata pois päältä...enään ei liiku vaikka kaksinkäsin yrittää painaa(ei ehkä kannattais yrittää