Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

2.5.2012 19:36

Tietämättömyyttään ei tarvitse pahoitella, kaikki meistä ovat joskus olleet vasta-alkajia.

Variaattorin huoltotoimista on tietopankissa muuten ihan oma artikkelinsa, jousien ja hihnan vaihto onnistuu kyllä ensikertalaiseltakin kunhan hommaan löytyy oikeat työkalut. Variaattoriin liittyvistä asioista enemmän keskustelua täällä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.5.2012 15:17

Mikäs on tehokkain vakioputken näköinen putki mitä markkinoilta löytyy? Ei siis mitään teharin näköisiä putkia
Myös hiljainen pitää olla.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.5.2012 22:16

No, se nyt riippuu vähän siitä että mihinkäs merkkiseen, malliseen skootteriin tehoputki tulis. ;)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.5.2012 22:21

No okei. :D morinin type ah konehan tää on, menee bolttiksena aprilia srän morinin putket. Taitoa/välineet on, eli vaakaminarellin putkia voi myös ehdoittaa.
Eli tehokkaita vakioputken nåköisiä tehareita.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.5.2012 22:31

En nyt tiiä niin tehokkaista, mutta ex typhooni meni giannelli smilella melkeen yhtä kovaa kuin pro replicalla(mittariin sellasta 85-95) ;) Ja kiihytyksessä ei jääty kyllä yhellekkään mopolle :P no en nyt mitään 70cc jonnederbejä vastaan ottanut viivaa Muista tollasista ei sitten ole itellä oikeen kokemuksia.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.5.2012 22:54

Kaverilla on derbissä tommonen Technigasin Silent Pro-putki, näppärän näköne ja kulkeekin ihan hyvin. Ainoana ongelmana siinä putkessa oli kaverilla ainakin se, että menee aika läheltä tuulettimen suojamuovia. En sitten tiedä että onko näin muissa kyseisen putken malleissa. :roll:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

10.5.2012 12:11

Se on ihan normaalia, varsinkin Piaggioon sopivat putket menevät usein hyvinkin läheltä tuuletinkoppaa.

Nyt olisi muuten myynnissä DPR C21, sopii Piaggion ja Gileran skoottereihin. Tarjouksia YV:llä :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

14.5.2012 0:53

Missähän näissä uusissa giannelli reverseissä oikeen on kuristus? Yleensä giannelleissahan on ollut prikka alkukäyrässä :roll:
Uudella siis meinaan missä on änkässä tuo musta lätkä. :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

14.5.2012 0:55

C'mon.. vähän oma-aloitteisuutta.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

14.5.2012 2:24

Onko e-hyväksytyssä gianellin next tehoputkessa kuristus jos on niin missä? Putki on kaverin piaggio typhoon skootterissa josta on myös prikka poistuttu, mutta ei kulje kuin 71kmt

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

14.5.2012 7:44

Onhan siinä. Ja sehän on alkukäyrässä, niinkuin kaikissa.... :roll: Ettekä te sitä millään Nextillä saa kulkee, se putki on täys paska viritysmielessä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

14.5.2012 14:51

Se ei oo alkukäyrässä, jossaki näin kuvan niin se oli keskellä paisaria :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

17.5.2012 1:44

onko gianelli reversessä kuristusta ollenkaan?
ainakaan alkukäyrässä ei ollut prikkaa :s

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

17.5.2012 1:48

Jos on E-hyväksytty putki niin on, jos ei ole hyväksytty niin ei ole.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

17.5.2012 9:28

temeee. kirjoitti:Se ei oo alkukäyrässä, jossaki näin kuvan niin se oli keskellä paisaria :)

Paisarin keskellä olevat hilppeet eivät ole kuristuksia, vaan levyjä jolla yksi paisarirunko saadaan toimimaan mukavasti usean eri moottorityypin kanssa. Kuristukset sijaitsevat käytännössä aina paikoissa, joista ne on helppo poistaa.