Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
9.11.2012 18:28
Hmm, pitänee katsoa.. Toisaalta mul on tuos tallissa phva 17,5 joka ois tarkotus laittaa kiinni mutta kun en ole varma onko tuorevoitelunippa tukkeessa, paineilmaa kyllä tulee läpi mutta puhaltamalla suulla ei
10.11.2012 23:16
Kaipaisin kipeesti vastausta tähän, et miten varmistua ettei tuorevoitelunippa ole tukkeessa?
10.11.2012 23:44
No ei se tukkeessa ole jos paineilma tulee läpi. Ja se paineilma on kyllä puhdistanu sen nipan, jos siellä jotain on ikinä ollut. Ja jos noin paljon pelottaa niin kehottaisin vaihtamaan seosvoiteluun. Itsekkin paljon paremmalla mielellä nykyisin ajelen, kun ei ole tuorevoitelu käytössä
11.11.2012 0:34
Jooh, kiitos.. Ihmettelin vaan ku ei suulla puhaltamalla tuu mitään läpi
ja joo tää on ny mun 7 mopo, melkee jokasest ottanu tuorevoitelun pois, täst en oo viel jaksanu, keväämmällä sit ku laitan lisää viriä
12.11.2012 15:09
wwilper kirjoitti:Ihmettelin vaan ku ei suulla puhaltamalla tuu mitään läpi
Tuoreöljyvoitelun nippa on yleensä varustettu paineventtiilillä/takaiskuventtiilillä, eli nippaan pitää tulla jonkin verran painetta, että se avautuu.
20.11.2012 23:59
Itselläni tuossa CPI aragonissa tuo vakio 16mm dellorto ja olen miettinyt 17.5mm tai 19mm kaasarin ostamista mitä tämä tuo/antaa? Tiedän sen että se antaa ainakin bensankulutusta
mutta siis vääntöä, nopeutta?
21.11.2012 0:05
Ei mitään, ellet viritä kunnolla. Viilaamattomalla viiskymppi pytyllä vakio kaasari riittää aivan hyvin eikä ole tosiaankaan ensimmäisenä tehon tulppana..
21.11.2012 0:14
juu no sitten unohdan koko asian.
21.11.2012 2:45
Eikä se bensankulutus ampase taivaaseen kun raketti, jos laittaa isomman kaasarin. Faktahomma että suurin bensankulutuksen muuttuja on kaasukahvan asento.
21.11.2012 20:17
vääntöä tulee huomattavasti lisää ja kun siihen viel vapari putsari niin huiputkin kasvaa jonkunverran ku kierrokset käy korkeammalla
28.11.2012 19:24
jkoljo kirjoitti:Kaasaritopicissa voi kysyä lisää, mutta käytännössä säätäminen onnistuu (jos onnistuu) taivuttamalla kohossa olevaa liparetta, jossa neulaventtiilin neula on kiinni. Jos liparetta taivuttaa ylöspäin, bensanpinta laskee, koska venttiili sulkeutuu aikaisemmin. Bensanpinnan laskeminen on suosittu modaus keulimista harrastavien keskuudessa.
Toki on sellaisia kaasuttimia, mistä ei voi yksinkertaisesti polttoaineen pintaa säätää ja tälläinen on esimerkiksi hyvinkin suosittu Dellorto PHVA.
Tässä lista kaasuttimista, missä voi polttoaineen pintaa säätää ja myös ohjearvot.
16,5 - 15,5 mm
- PHBG
24,5 - 23,5 mm
- PHBL
- PHBH
- VHB/Z/T
18,5 - 17,5 mm - PHBE
- PHF
- PHM
11,5 - 10,5 mm - PHSB
- VHSA
- VHSB
Lisäsin tämän myös aloitusviestiin.
Vauhtiviivatarra
30.11.2012 16:26
Onko kellään myynnissä dellorton neuloja mieluiten kokoa A7-12.
30.11.2012 21:22
Mulla on ainaki kaks gurtnerin 12 milliseen,viisaammat kertokoot käykö ne?
30.11.2012 22:56
eipä käy itellä niit on 3
1.12.2012 15:04
Joo no sitte ei,onha mulla tommone phva:kin mutta se on käytössä