Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.11.2012 18:28

Hmm, pitänee katsoa.. Toisaalta mul on tuos tallissa phva 17,5 joka ois tarkotus laittaa kiinni mutta kun en ole varma onko tuorevoitelunippa tukkeessa, paineilmaa kyllä tulee läpi mutta puhaltamalla suulla ei :roll:

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

10.11.2012 23:16

Kaipaisin kipeesti vastausta tähän, et miten varmistua ettei tuorevoitelunippa ole tukkeessa?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

10.11.2012 23:44

No ei se tukkeessa ole jos paineilma tulee läpi. Ja se paineilma on kyllä puhdistanu sen nipan, jos siellä jotain on ikinä ollut. Ja jos noin paljon pelottaa niin kehottaisin vaihtamaan seosvoiteluun. Itsekkin paljon paremmalla mielellä nykyisin ajelen, kun ei ole tuorevoitelu käytössä :)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

11.11.2012 0:34

Jooh, kiitos.. Ihmettelin vaan ku ei suulla puhaltamalla tuu mitään läpi :s ja joo tää on ny mun 7 mopo, melkee jokasest ottanu tuorevoitelun pois, täst en oo viel jaksanu, keväämmällä sit ku laitan lisää viriä ;)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

12.11.2012 15:09

wwilper kirjoitti:Ihmettelin vaan ku ei suulla puhaltamalla tuu mitään läpi
Tuoreöljyvoitelun nippa on yleensä varustettu paineventtiilillä/takaiskuventtiilillä, eli nippaan pitää tulla jonkin verran painetta, että se avautuu.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

20.11.2012 23:59

Itselläni tuossa CPI aragonissa tuo vakio 16mm dellorto ja olen miettinyt 17.5mm tai 19mm kaasarin ostamista mitä tämä tuo/antaa? Tiedän sen että se antaa ainakin bensankulutusta :lol: mutta siis vääntöä, nopeutta?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

21.11.2012 0:05

Ei mitään, ellet viritä kunnolla. Viilaamattomalla viiskymppi pytyllä vakio kaasari riittää aivan hyvin eikä ole tosiaankaan ensimmäisenä tehon tulppana..

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

21.11.2012 0:14

juu no sitten unohdan koko asian. :D

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

21.11.2012 2:45

Eikä se bensankulutus ampase taivaaseen kun raketti, jos laittaa isomman kaasarin. Faktahomma että suurin bensankulutuksen muuttuja on kaasukahvan asento.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

21.11.2012 20:17

vääntöä tulee huomattavasti lisää ja kun siihen viel vapari putsari niin huiputkin kasvaa jonkunverran ku kierrokset käy korkeammalla

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

28.11.2012 19:24

jkoljo kirjoitti:Kaasaritopicissa voi kysyä lisää, mutta käytännössä säätäminen onnistuu (jos onnistuu) taivuttamalla kohossa olevaa liparetta, jossa neulaventtiilin neula on kiinni. Jos liparetta taivuttaa ylöspäin, bensanpinta laskee, koska venttiili sulkeutuu aikaisemmin. Bensanpinnan laskeminen on suosittu modaus keulimista harrastavien keskuudessa.

Toki on sellaisia kaasuttimia, mistä ei voi yksinkertaisesti polttoaineen pintaa säätää ja tälläinen on esimerkiksi hyvinkin suosittu Dellorto PHVA.

Tässä lista kaasuttimista, missä voi polttoaineen pintaa säätää ja myös ohjearvot.

    16,5 - 15,5 mm
  • PHBG

    24,5 - 23,5 mm
  • PHBL
  • PHBH
  • VHB/Z/T

    18,5 - 17,5 mm
  • PHBE
  • PHF
  • PHM

    11,5 - 10,5 mm
  • PHSB
  • VHSA
  • VHSB

Kuva

Lisäsin tämän myös aloitusviestiin.
Vauhtiviivatarra

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

30.11.2012 16:26

Onko kellään myynnissä dellorton neuloja mieluiten kokoa A7-12.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

30.11.2012 21:22

Mulla on ainaki kaks gurtnerin 12 milliseen,viisaammat kertokoot käykö ne?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

30.11.2012 22:56

eipä käy itellä niit on 3

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

1.12.2012 15:04

Joo no sitte ei,onha mulla tommone phva:kin mutta se on käytössä :s