Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
18.6.2011 17:41
Kyllähän se kannattaa öljytä jos halua että ei päästä paskaa läpi, sitte laitat jotain sellasta öljyä missä lukee vaa filter oil, esim. motonetista saa erilaisia ilmanputsari öljyjä moottoripyörä/mopo osastolta.
19.6.2011 1:52
minkäslaisen putsarin tilaan tuohon omaan honda x8r skoboon kun on niitti poikki ja multivari vireinä
E:kun se vanha putsari on niin shaatanan iso ni pitäs jotain silmälle ystävällisempää lähinnä hommata
19.6.2011 8:53
Vakio on noilla vireillä paras, jos nyt välttämättä jonkun haluat niin Pipercross, vaikkakaan se vievaan bensaa noilla vireillä eikä hyödytä mitään. Jätä vakio, vaikka on iso. Toimii sillä ylivoimaisesti parhaiten.
19.6.2011 16:36
Tollanen ois hyvä:
http://www.tmi-janikaasalainen.fi/ilman ... -3168.htmlJa noita saa myös erivärisinä jos väri ei miellytä.
26.6.2011 23:54
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... Zwart.html Onkos tämä hyvä putsari? Onko täys "vapari" vaikka onkin tuo muovikuori päällä?
27.6.2011 12:13
Onhan tuo ihan hyvä vapari ja tuo muovi on vaan suoja että ei ihan heti mee putsari kuraseks ja paskaseks.
27.6.2011 20:58
Ostin tosiaan tollasta spray ilmanputsariöljyä ja mietin että eikös noilla öljyttykin niin että suihkuttelen ihan reilusti siihen sitä ja sitten puristan kuivaksi? Vai annanko ittekseen sen kuivua siinä? Putsarina tosiaan tää vakiokoppaan menevä Malossin putsari.
Ei oo vielä käytetty koko putsaria niin parempi varmaan öljytä se =)
27.6.2011 22:02
Eiku siihe puolelle mist ilma menee sisää, eli ei kaasaripuolelle suihkutat sellai vähä, ei liikaa.
Ei tartti mitää puristeluja.
2.8.2011 22:28
Kysymys kuului: Kyseessä Aprilia sr 50 factory, eli ruiskukone. ajatus olisi ottaa vakioilmansuodatin pois ja korvat se jollakin tehofiltterillä. Haaste on siinä että sisälokasuojaa ei ole. lisäksi haasteena on saada n 90 asteen kurkku suodattimeen, ettei se sojota suoraan takapyörän edessä vaan olisi sivummalla ettei heti kutaannu ja tukkeudu.
Mikä olisi paras/laadukkain tähän tarkoitukseen sopiva ilmansuodatin?
Kiitos vastauksista.
-----------------------
Joku vastasikin jo:
Suosittelen jättämään ilmanoton muutokset väliin, mikäli et tarkkaan tiedä mitä olet tekemässä. On tapauksia joissa suorasuihkutuskoneella varustettujen mopojen ilmanpuhdistimien muutokset ovat aiheuttaneet jopa koneen kiinni leikkaamisia. Seosta pitäisi säätää rikkaammaksi ja keskusyksikkö ohjelmoida uudelleen, jotta tältä vältytään.
---------------------
Siis, onko kenelläkään ihan omakohtaisia kokemuksia vakiputsarin vaihtamisesta. Vakioputsari on puolen skootterin kokoinen mötikkä, joka on siis tarkoitus vaihtaa käytännöllisempään.
Apriliassa on kisaohjelma ja leovince putki kiinni.
Kenelläkään omakohtaisia kokemuksia omasta ruiskusta mikä putsari sopii parhaiten (tulee olla 45 tai 90 asteen kurkku,jotta saa putsarin sivummalle).
Mitään vastaajan tarkoittamaa alle 10e paperisuodatinta en aio hankkia vaan laadukkaan ja toimivan kokonaisuuden. Eli saa vähän maksaakin.
2.8.2011 23:56
^ Itellä sama skootteri ja oli joskus harkinnassa uusi ilmanputsari ihan ulkonäön takia, joskaan enää en ole suunnitellut hankkivani sitä koska eiköhän tää vakiolla parhaiten pelittele. Itellä on seosta on huollossa pikkusen rikkaammalle säädetty ja kun on kisaohjelma niin en näkisi sinänsä estettä ilmanputsarin vaihtamiselle. Jos itelle ostaisin niin varmaan jonkun "ei-niin-vapaasti-virtaavan" mitä jotkut ääripäät ovat.
3.8.2011 12:54
Tämmöne vois olla kyl aika hyvi ilmanputsari, sopii niin 50cc :llekkin kun 70cc :llekkin.
http://www.tmi-janikaasalainen.fi/ilman ... -8079.html
9.8.2011 2:11
Sellasta kyselisin että mikä on vikana kun ittellä on aprilia sr R malli ja vaihdoin siihen tollasen pipercross suodattimen kiinni ja nyt kun yritän ajaa se sukka kiinni siinä niin samantien kun antaa vähänki nopeesti kaasua niin kone hyytyy seinään ja sammuu ja sama tapahtuu jokatapauksessa kun vauhti ylittyy yli 40 suuttimiakin on kokeiltu 74 saakka mutta samaa showta kone pitää edelleen??? kulki vanhalla putsarilla sen 85-90km/h mutta suutinta ei voinu oikein nostaa kun vakioputsarilla ei saa ilmaa tarpeeksi ja en halua alkaa tärvelemään vakioputsaria.
9.8.2011 5:20
Vapari on ihan turha ostos jos ellei ole 70cc tappivirejä, suutin pitää olla joku 120 kokonen et toimii normaalisti ja sit tosi vie paljon ainetta ja ääntä lähtee mut tehoa ei.