Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

11.3.2013 18:16

Kiitos vastauksesta! Johtoja ei ainakaan ole poikki. Miten sen voisi selvittää, että kummassa on vika? Ei olis varaa uusia mitään ylimääräistä :D

Re: Tekniset ongelmat

11.3.2013 22:05

Staattorin lataus virran voit yksinkertaisesti kokeilla tökkäämällä yleismittarin akun napoihin kiinni ja katsoa jännitteen.Sillonkun mopo on käynnissä pitäis tulla yli 12v,ja kierrosten mukaan sitten aina enemmän eli jonkun 14v.Jos antaa paljonkin alle 12v ja laskee jännite kierrosten mukaan niin,silloin voidaan epäillä sitä vikaa joko staattorissa tai jännitteen säätäjässä.Kokeile sitten niitä staattorilta siihen littimelle tulevia johtoja ja katso onko jossain johdossa katkosta ja sama jännitteen säätäjältä,jos ei anna kunnolla latausvirtaa.Johdot kannattaa aina katsoa,voit myös puhdistella vaikka niitä liittimiä jos on vaikka huono kontakti. :)
Noilla alkuun.

Re: Tekniset ongelmat

14.3.2013 16:46

Okei, pitää kokeilla. Puhdistelen nyt ensin :D Kiitos!

Re: Tekniset ongelmat

19.3.2013 20:38

Mikä vois olla Peugeot Trekkerissä vm 04 vikana kun aamulla lähtee hyvin käyntii, sitku sen on ajanu lämpöseks se alkaa pätkiä kuin rajoitinta vasten eikä kierrä tai kulje mihinkää ja meinaa sammua, sitku se sammuu tai sammutat sen se ei lähde millään käyntii mut sit taas ku käy aamulla koittamas lähtee hyvin käyntii ja sama juttu toistuu. Suutin 72 vakio ilmanputsari vakio kaasari ja sylinteri. Vakioputki josta hukkaputki tukittu, prikka pois ja malossin multivari mut rullat taitaa olla vakiot.

Re: Tekniset ongelmat

19.3.2013 22:42

Liian iso suutin.

Re: Tekniset ongelmat

19.3.2013 23:23

Nyt on pakko jo sanoa että mitä helvettiä. En ole omaa Aeroxiani saanut käyntiin sitten viime syyskuun jälkeen. Tuntuu että kone saa perkeleesti liikaa ilmaa, muttei mitään havaintoa mistä. Kampiakselin stefa vaihdettu, kaasari putsattu, kannesta tiivisteet vaihdettu, imukaula tarkistettu, kaasari säädetty, mutta ei niin ei. Nyt meikäpoika tarvii kipeesti apua, tai muuten käy näin -> :x

Re: Tekniset ongelmat

20.3.2013 11:04

Mikä on speedfight 2:sessa iun ei käynnisty? Hyvää kipinää saa, ja tulppakin kastuu?

Re: Tekniset ongelmat

20.3.2013 12:37

Elzux kirjoitti:Nyt on pakko jo sanoa että mitä helvettiä. En ole omaa Aeroxiani saanut käyntiin sitten viime syyskuun jälkeen. Tuntuu että kone saa perkeleesti liikaa ilmaa, muttei mitään havaintoa mistä. Kampiakselin stefa vaihdettu, kaasari putsattu, kannesta tiivisteet vaihdettu, imukaula tarkistettu, kaasari säädetty, mutta ei niin ei. Nyt meikäpoika tarvii kipeesti apua, tai muuten käy näin -> :x


Mites läppärunko ja ennen kaikkea läpät? Raottavatko miten pahasti? Tuleehan myös varmasti bensaa ja kipinä?

Re: Tekniset ongelmat

21.3.2013 19:35

Bensaa tulee, kipinää tulee, vähän raottaa toinen läppä mutta ei pahasti, toinen ei yhtään...

Re: Tekniset ongelmat

21.3.2013 20:02

Onhan se kampiakselin stefa varmasti kunnolla, koska se lähtee herkästi irti ja nappaa sieltä sitten ilmaa.

Re: Tekniset ongelmat

21.3.2013 22:26

Tulipa tiivistettyä koneen ja imukaulan välinen alue ja tulos on että käy ja kukkuu :3 Monen kuukauden vian etsiminen vihdoin päättynyt. Kyllä on helpottunut olo.

Re: Tekniset ongelmat

22.3.2013 14:51

Olihan sulla se tiiviste siellä?

Re: Tekniset ongelmat

22.3.2013 15:02

Eipä siinä itsellä ollessa missään vaiheessa tiivistettä ole ollut.. :eek:

Re: Tekniset ongelmat

22.3.2013 15:48

Ilmankos, siinä pitää olla sellainen, että se toimii kunnolla.

Re: Tekniset ongelmat

22.3.2013 23:38

Ei saatana. Tänään jatku taas käymättömyys samalla tavalla. Aina kun imukaulan ottaa koneen puolesta pois ja antaa hetken olla pois ja laittaa takasin niin lähtee...