Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

13.5.2013 23:31

Zoneri kirjoitti:
rolle1 kirjoitti:puhdistin kaasuttimesta suuttimet. bensaa tulee hyvin kun imen alipaineletkusta niin vika ei ole letkuissa. laitoin sitten pelkän imukaulan paikoilleen ja alipaineletkun kiinni siihen ja tukin sormella imukaulan niin bensaa tuli reilusti ja moottori imi hyvin. mutta kun laitan kaasarin paikoilleen niin alipaineletkuun ei tule enää imua. mikä on vikana?
tarkistin imukaulan enkä löytänyt mitään vuotokohtaa.kiristin myös imukaulan ympärillä olevan klemmarin kunnolla.


Vaihda alipainehana.



Retroilija kirjoitti:Kumpi ois parempi rulla tonne, RMS vai Naraku HD?



Molemmat yhtä paskoja. Ei väliä. Molemmat toimii yhtä hyvin.

tuutti3 kirjoitti:Omassa Baotian Titan T4:sessa on seuraavanlainen ongelma että on kadonnut tehot kun painepesurilla menin sitä sitten pesemään...

Ei siis jaksa vääntää juuri yhtään edellisiin ajoihin verrattuna ja huippunopeuskin on paljon pienempi.
Nopeus pyörii mittarin mukaan 48km/h ja ennen on ollut about 59km/h

Missä mahtaa olla ongelma?

EDIT: kierroslukemat ovat 4000 ja ennen on helposti voinut 7000 kieppeillä pyörähdellä.


Aika varmasti variaattori jumittaa. Myös kaasrin kalvossa voi olla reikä--> ei toimi.


Edit: Mukavan Quote monsterin saa tehtyä. :D




Sanoit että variaattori jumittaa, korjaa jos olen väärässä mutta eihän variaattori ole kytköksissä millään tavalla kierroslukuun vaan variaattori siirtää voiman renkaille.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

14.5.2013 16:06

Mitä haitta puolia on jos on liian kireä hihna tai vähän väärän mallinen? Huollossa vaihtoivat 5.5 g rullat ja hihnan. Sellane vika on että että kun lähtee liikkeelle nii ottaa ns. Piikin tosi paljo myöhemmin? Ennen huoltoo toimi hyvin ja eihä noi rullat tollatteesee voi vaikuttaa?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

14.5.2013 20:25

Mikä on vikana kun moottori lähtee hyvin käyntiin mutta sammuu heti kun väännän kaasua?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

14.5.2013 21:17

Putsaa kaasari ja kato onko kalvo ehjä.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

14.5.2013 21:20

Mikä on vakio hihnan mitat? Malli baotian classic fude 08 ja 10 tuumaset vanteet. Pelkkä pituus ei riitä?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

14.5.2013 21:28

669x18x30

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

15.5.2013 15:30

Kellään mitään tietoo kuinka leveet renkaat noille vakio 10" pystyy laittamaan? Ja meneekö nuo 12" vanteet 10" tilalle suoraa vai pitääkö alkaa modailemaan?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

15.5.2013 15:41

Ei men, varikoppa liian lyhyt. Vähintään pitää asentaa pidemmän mallin vasen lohko, hihna ja varikoppa, jarruvaijeriakin joutuu ehkä modailemaan.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

15.5.2013 15:44

No hyvä tietää etten turhaa osta niitä 12" sen toivossa että on ihan "bolt on".
Uskaltaako noille vakio 10" vanteille tilata esim. 4.00-10 renkaat

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

15.5.2013 20:34

kyllä varmaan.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

16.5.2013 22:40

Noniin tuon omaniki skootterin sain toimimaan, mutta ei tuo ainakaa mihinkään kulje. 50 melkosen tiukassa myötäsessä ja kierroksia tuntuu silti ottavan aika reilusti, mutta ei vaan kulje. Pitää kokeilla josko siitä piristyis ku ajelee..

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

18.5.2013 23:47

Retroilija kirjoitti:Putsaa kaasari ja kato onko kalvo ehjä.

Ei varmaa kuulu tänne mutta on mulla on myös 2t kiinalainen joka ei pysy kuin 1 sekunnin käynnissä ja sammuu. bensaa tulee ja puhdistin kaasarin eikä auttanut.kipinä on myös hyvä.
mikä voisi olla vikana?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

19.5.2013 18:06

moro ! mul on tommoi helkama sc1, missä on ihan normi kinuski kone, ja ongelma on se, että vetäs uuden akun ihan tyhjiin, maadotuksesssa vikaa ? , savuttaa kokoajan lämpimänä tai kylmänä, ja jos yhtään kaasuu antaa nii samantien booaa ja sammuu siihen. puhdistettii kaasari, hyvin antaa bensaa jne, ilmanputsarii on vaihettu, testattu ihan tehtaalta tulleella ilmanputsarilla myös, ei toimi, missä on vika, alkaa omat ideat loppuu keske :D

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

19.5.2013 19:28

moi
tarvis apuja että mikä viri nokka auttas oikeasti että tulis vääntöä ja tehoa lisää.
nyt ollut vaki nokka ja gy motorin virinokka paikallaan 90cc+isovenakansi piristeisessä kinkissä mutta kummallakin samanlainen että vääntöä kyllä pikkukierroksilla piisaa mutta isommilla kierroksilla ei olekaan enää vääntöä eikä tehoja joten huiput jää tonne 70km/h (gps nopeutta)kieppeille.
eli tarvis nokan joka oikeasti tois vääntöä kekialueelle ja tehoja isoille kierroksillekkin eikä lisäkierroksetkaan ole pahitteeksi kestävyyden rajoissa jos mennään.
alavääntö ei kauhean välttämätön ole koska ajan sillä enimmäkseen työmatkajoa 50km päivä joten se on 2lähtöä/päivä ja muuten reipasta matka ajoa mutta toki jos löytys nokka millä tulis vääntöä,tehoa,kierroksia ja alavääntökin olis jonkinlainen niin sehän se ihanne olis.
A11 nokkaa käsittääkseni paljon käytetäänkin mutta en ole valmiina niitä löytänyt muuta kuin noita 125cc versioita ja muutenkin olis mukava kun vois valmiin uuden nokan vain heittää paikalleen ettei tarvi mitään sorvailla tai mäntään koloja jyrsiskellä.
tarvittaessa löytyy lisäksi isompikaasutin+putsari ja avarampi putkisto jos loppukokoon pano niitä vaatii.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

19.5.2013 19:58

Ne lukemat A-sarjan nokissa meinaa nokan aikaistusta, joten ainakin teoriassa se A11 nokka on alhaalta enemmän vääntävämpi kuin esim vaikkapa A9 nokka, eli mitä pienempi lukema sen paremmin sillä kiertää (pääsääntöisesti aikaistaminen tuo lisää alavääntöä yläkierrosten kustannuksella). Niissä nokissa ei ole eroja vaan siinä, mihin asentoon nokkaratas on siihen prässätty. Kaikkein parashan olisi säädettävä jakopää, niin voisi hakea omaan makuun sen parhaimman nokan aikaistuksen.

Myytävistä nokista on kauhean vähän infoa asteista ja nostoista löydettävissä ja nekin mitä löytyy on todenperäisyydeltään kyseenalaisia. Ihan suoranaisia virheitäkin on tiedoissa joten nokista on siten huono suositella senkään perusteella oikein mitään. Mulla on viri ja varan vakioo hiukan kireämpi nokka. Nosto on sama vakion kanssa, mutta asteita hivenen enempi. Vääntönokka sekin on kuten useimmat muutkin enkä mä tolle kulkuja kyllä lisää kaipaakaan. Pääasia että ei puudu ylämäkiin.

Cam analyzer -softalla joskus suunnittelin nokkaa omaan. Ajatuksena oli vakionokan hiominen että saisi nostoa ja asteita lisää, mutta se vaan sitten jäi siihen suunnitteluvaiheeseen enkä ole saanut aikaiseksi hankittua 125 nokkaakaan modaukseen. Olisi siinä kyllä se etu että voisi sen nokan mitata heittokellolla ja astelevyllä niin olis jotain käsitystä mitä se jore oikein myy, kun se ei itse ilmoita niiden järkkykalliiden nokkiensa speksejä.

Itse lähtisin kyllä liikkeelle toisesta päästä. Et nimittäin kertonut, että onko sulla perävälitys vakio. Nimittäin 90cc vääntää kyllä sen verran hyvin että se sallisi pidemmänkin perävälityksen mitä edes myynnistä löytyy. Sitäkään ei ole pakko uutena ostaa. Jos nimittäin sulla on 12" pyörillä oleva malli, niin niissä on tiheämpi perävälitys kuin 10" malleissa. Varaosapelejä on suomi pullollaan joten 10" perävälityksiä saa niistä kokolailla halvallakin.