Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

16.12.2012 1:17

Lupaako edes?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

16.12.2012 13:52

Ei lupaile. männän vaihdon jälkeen lähti käyntiin ja ajoin noin 10m ja sammutin ja laitoin katteet yms. ja sen jälkeen ei lähtenyt käyntiin välillä lupaili muttei enään.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

16.12.2012 22:44

Mistäköhän löytäisi baotian milansportin sähkökaavion? :s

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

16.12.2012 23:42

mistä sais halvalla 72cc ''päivitys sarjan skyteamin 50cc koneeseen? ;)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

17.12.2012 9:54

Moro! Pittääkö vaihtaa skootteriin rullat, suutin, kytkinjouset ja vp-jousi, vaikka tehari olis kuristettu? Vakioputki on ruostunu pahasti ja meni jo poikki.... :( Eikä huvittais ostaa uutta vakioputkea, joka maksaa n.300e........

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

17.12.2012 10:23

Kyl varmaan pitää jotenkin variaattoria säätää, mutta mä en oo täysin varma kuristetutsta teharista. Mutta kumminkin, kuristettu tehari on aivan perseestä. Osta mielummin käytetty vakioputki, tai vie putki hitsattavaks ja hiekkapuhallettavaks johonki läsihtön amikselle, varmaan tulee hyvä.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

18.12.2012 0:14

samur55_2011 kirjoitti:Mistäköhän löytäisi baotian milansportin sähkökaavion? :s
Jos google ei osaa auttaa, kysäise kiinanihmeitä käsittelevässä topikissa.
AVxxL kirjoitti:mistä sais halvalla 72cc ''päivitys sarjan skyteamin 50cc koneeseen? ;)
Kannattaa kysäistä mopopuolelta tätä asiaa, siellä varmasti tiedetään paremmin. Joko kyseisen mallin mallikohtaisesta keskustelusta tai täältä.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

18.12.2012 7:57

Attez kirjoitti:Moro! Pittääkö vaihtaa skootteriin rullat, suutin, kytkinjouset ja vp-jousi, vaikka tehari olis kuristettu? Vakioputki on ruostunu pahasti ja meni jo poikki.... :( Eikä huvittais ostaa uutta vakioputkea, joka maksaa n.300e........


Minkäs merkkine tää sun laittees on?Tietäisin ihan hyvä vakio putken korvikkeen sulle jos ulkomailta tilaaminen kiinnostaa?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

19.12.2012 8:20

Aprilia SR, laittaisitko linkkiä tuosta putkesta? ;) Olen lähinnä katellu stage6 proreplicaa....
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 19.12.2012 14:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

19.12.2012 8:25

Reetuhai2 kirjoitti:Kyl varmaan pitää jotenkin variaattoria säätää, mutta mä en oo täysin varma kuristetutsta teharista. Mutta kumminkin, kuristettu tehari on aivan perseestä. Osta mielummin käytetty vakioputki, tai vie putki hitsattavaks ja hiekkapuhallettavaks johonki läsihtön amikselle, varmaan tulee hyvä.




Noh tuo putken hitsaaminen on.... aika perseestä :D Kun tukin hukkaputket ja hitsasin migillä, se poltti kokoajan reikiä siihen. On nii perkeleen ohutta tuo putki.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

19.12.2012 18:34

Ei tuplaposteja.

Ja kyllä ne siellä metallipuolella varmaan osaa sen verran hyvin hitsailla että onnistuu, kerta se putki on tehtallaki kasattu. ;)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

15.1.2013 18:11

Moro! Kysyn täältä kun ei uutta ketjua jaksa aloittaa enkä löytäny mielestäni sopivaa aihetta .

Eli vaihdoin Gilera Stalkeriin jarrukengät taakse (taakse tietysti kun edessä on levy 8) ).
Samalla tuli hipelöityä taka-akselia (elikkäs vetaria) ja huomasin että sehän pirulauta liikkuu ulospäin pari milliä! Eli onko normaalia liittyen variaattoriin, esim. keskipakoiskytkimeen vai onko mulla jotain vituillaan sieltä?

Eli välys on siis sisään/ulos-akselilla, ei esim. pystysuunnassa. Rengas kun on paikoillaan ei välystä tietenkään tunnu kun se on kireällä.
Asiaa tuli vielä enemmän ihmeteltyä kun skoba oli keskijalalla->antoi kierroksia=takapyörä pyörii vasta todella korkeilla kierroksilla ja kuuluu epämääräistä sirinää/kilinää.

Toisaalta mittarissa on melkein 22tkm joten kytkinkin voi olla aika lopussa, samoin vp-jousi...

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

17.1.2013 0:50

nyt tarvin apua! eli kyse 08 roksista. vikana on se että kone kiertää aivan normaalisti yläkkerroksilla mutta kun alhaalta rupeaa kierroksia nostamaan nii röpöttää ihan kunnolla, mutta kovemmalla kaasulla alkaa pelaamaan.. en enää keksi joten tarvin apua.. neula on alimmillaan (seos laihimmillaan) ja suutin 68, vakio suutin on 62.. sähköryypyn piuhakin irrotettu mutta ei auta.. missä vika?? pääsuuttimen roolihan alkaa vasta 3/4 osa kaasulla.. jos on mitään vinkkiä niin sanokaa... voiko rikkinäinen tulppa aiheuttaa tällaista? apua!:D

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

22.1.2013 23:50

Haluaisin vain tietää että millä kierroksilla teillä on lähteny mopo liikkeelle kun olette käyttäneet noin. 50% vastaavia kytkinjousia? Kertookahan samalla setup.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

22.1.2013 23:58

Tarkkaa kierrosmäärää en tiedä, mutta tälläsessä setissä Stagen SP -kytkimessä Stage6 SportPro-kytkimelle tarkotetut punaset (~50%) nappasivat juuri optimaalisella kierrosalueella.